PwC: Piaţa auto din Rusia ar putea scădea cu 14% în 2016

Vânzările auto din Rusia ar putea scădea cu 14% anul viitor, dacă economia va înregistra al doilea an de recesiune, se arată într-un raport publicat de firma de consultanţă PwC.
piata-auto-rusia-floteauto


În 2016 ar putea fi vândute 1,1 milioane de vehicule pe piaţa rusă, dacă încetinirea economică se adânceşte şi Guvernul de la Moscova nu adoptă măsuri de sprijinire a industriei auto, conform celui mai pesimist scenariu al companiei de consultanţă, a explicat Oleg Malyshev, de la PwC Rusia, citat de Bloomberg.

Pentru acest an se estimează că vor fi livrate pe piaţa din Rusia 1,28 milioane de vehicule, în scădere cu 45% faţă de 2014.

Scenariul de bază al PwC indică menţinerea nivelului vânzărilor pe piaţa rusă în 2016 similar cu cel din 2015.

Rusia trece în prezent printr-o criză economică provocată de scăderea preţului petrolului şi sancţiunile impuse de Occident pentru implicarea Moscovei în criza din Ucraina. Puterea de cumpărare a gospodăriilor a fost afectată, ceea ce s-a resimţit şi pe piaţa auto.

Guvernul de la Moscova intenţionează să aloce anul viitor 50 de miliarde de ruble (706 milioane de dolari) pentru a sprijini industria auto, a anunţat în 2 decembrie Arkady Dvorkovich, adjunctul premierului rus.

Cererea se va îndrepta spre maşinile mai ieftine, a apreciat Oleg Malyshev.

Declinul rublei majorează costul vehiculelor importat, a avertizat şi Tatyana Lukovetskaya, director general al Rolf Group, unul din cei mai mari dealeri auto din Rusia. Din 2014, rubla s-a depreciat cu 54% faţă de dolar.

Din păcate, dolarul se apreciază din nou faţă de moneda rusă, astfel încât e din ce în ce mai dificil ca producătorii auto să menţină preţurile, ceea ce ar putea afecta vânzările în 2016, a explicat Tatyana Lukovetskaya.

În primele 10 luni din acest an, vânzările auto pe piaţa rusă au scăzut cu 30% deoarece economia este în recesiune şi puterea de cumpărare a consumatorilor s-a erodat. Acest declin i-a determinat pe producătorii auto locali să se bazeze pe exporturi pentru a minimaliza pierderile, în timp ce unele companii auto au ieşit din Rusia.

 

 

Adaugati comentariu