Grupul francez PSA ia taurul de coarne, pregătindu-se să creeze un simulator online de consum în condiții reale de trafic. Acesta va demonstra cât de inexacte sunt testele oficiale pentru determinarea consumurilor.
Simulatorul va fi gata pe parcursul acestui an și va permite proprietarilor de automobile ale grupului PSA să determine consumul real al mașinii pe care o conduc, și cum este el influențat de stilul de conducere al fiecăruia.
Grupul PSA a determinat deja în trafic real valorile consumurilor a 3 dintre modele ale sale, în dorința de a-și mări gradul de transparență și a ”da cărțile pe față”. Diferența dintre valorile obținute de grupul francez și cele oficiale a fost mare, fapt care confirmă inexactitatea normelor oficiale de testare, NEDC.
Cele 3 modele au fost testate pe un traseu prestabilit, situat în zona Parisului, și au fost supervizate de către două organizații independente franceze. Mașinile au fost încărcate special pentru a simula condițiile reale de trafic și au menținut în funcțiune sistemul de aer condiționat. Ruta a inclus 25,5 km în oraș, 39,7 km de drum național și 31.1 km de autostradă.
Primul model testat a fost Peugeot 308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 Allure, care a consumat, în medie, 5,0 l/100 km. Apoi, Grupul PSA a comparat rezultatul cu cel obținut de către un grup de proprietari, pentru a verifica acuratețea testului. Și surpriză: cele două valori au fost identice! Comparația cu valorile oficiale ale consumului mediu, însă relevă o diferență de 1,5 l/100 km, valoarea rezultată în urma testelor oficiale NEDC fiind 3,5 l/100 km!
Următorul pe listă, Citroen C4 Picasso, echipat cu același motor, a obținut o valoare medie a consumului de 5,6 l/100 km, care se integrează perfect în intervalul obținut de proprietari: 5,5 – 5,7 l/100 km. Totuși, el este cu mult peste valoarea medie declarată, de 4 l/100 km. În final, același motor, aflat sub capota modelului DS3, a avut nevoie de doar 4,9 l/100 km, ceva mai puțin decât valorile obținute de șoferi în condiții reale: 5,1 – 5,3 l/100 km. Totuși, consumul dat în manualul de utilizare este de 3,6 l/100 km, adică mult mai mic decât cel real.
În urma acestor teste, grupul PSA a obținut expertiza necesară testării în condiții reale de trafic, pe care o va folosi din plin la dezvoltarea viitorului simulator. Totodată, specialiștii francezi au publicat valorile reale de consum ale 30 dintre versiunile pe care le produce, urmând ca lista să fie completată cu încă 20 de mașini până la sfârșitul anului.
Surse: AutoCar, UltimateCarBlog
Comentați?