Advertisement

emisiile
Home Administrare flote Fiscalitate Proiectul „Vinieta Oxigen” a fost adoptat. Ce maşini vor fi interzise

Proiectul „Vinieta Oxigen” a fost adoptat. Ce maşini vor fi interzise

Proiectul potrivit căruia toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 4 vor plăti vinieta „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti, începând cu 1 ianuarie 2020, a fost adoptat de Consiliul General al Capitalei. Potrivit actului normativ, maşinile cu normă de poluare sub Euro 4 vor fi interzise complet în Capitală din 2024.

Hotărârea a fost adoptată cu 31 de voturi „pentru”, 13 abţineri şi 7 „împotrivă”.

Potrivit unui amendament adoptat la propunerea primarului general, Gabriela Firea, vigneta va fi introdusă pentru maşinile cu normă de poluare Euro 4, de la 1 ianuarie 2021.

Potrivit unui amendament al consilierilor generali ALDE, maşinile cu normă de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 vor fi complet interzise în Bucureşti începând cu 1 ianuarie 2022. Maşinile Euro 3 vor fi şi ele interzise pe străzile Capitalei începând cu 1 ianuarie 2024.

Pentru maşinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 şi Euro 6, nu există niciun fel de restrcţii de circulaţie în Capitală.

Potrivit proiectului de hotărâre adoptat, începând cu data de 1 ianuarie 2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai mică de 5 tone pe arterele din Bucureşti este restricţionat zilnic, de luni pană vineri, cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:

– pentru maşinile cu norma de poluare Euro 3 şi Euro 4, accesul este pemis pe toate străzile municipiului Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen; Restricţia pentru Euro 4 se aprobă din 2021.

– pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen.

CITEŞTE ŞI:

Cum afli norma de poluare a maşinii. Exemple

Cel mai mare tarif îl vor plăti şoferii care au maşini Non Euro, taxa pentru ei fiind de 1.900 de lei pe an. Cel mai puţin vor plăti proprietarii de maşini cu normă de poluare Euro 4, respectiv 500 de lei pe an.

Pentru maşinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 şi Euro 4, 5 lei pe zi.

În Bucureşti, măsura vizează 382.000 de maşini non-Euro, Euro 1 şi 2, 653.000 de maşini din categoriile Euro 3 şi 4.

Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) este definită in perimetrul delimitat de: P-ţa Victoriei – Bd.Iancu de Hunedoara – Şos.Ştefan cel Mare – str.Polonă – str.Mihai Eminescu – str.Traian – Bd.Nerva Traian, Bd. Gheorghe Şincai – str.Lânăriei – Calea Şerban Vodă – Bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – Bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – Şos.Pandurilor -Şos.Cotroceni – Spl. Independenţei – str.Ştirbei Vodă – str.Berzei -str.Buzeşti – P-ţa Victoriei.

Alături de maşinile electrice şi hibride, şi următoarele categorii de autovehicule nu sunt afectate de restricţii:

  • cele pe două roţi
  • cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi
  • cele destinate transmisiunilor radio si tv
  • cele deţinute în proprietate sau, după caz, folosite în baza unui drept legal, conform datelor înscrise în certificatele de inmatriculare, de:
    – unităţile Ministerului Afacerilor Interne şi structurile subordonate acestuia, Ministerul Apărării Naţionale, unitătile speciale ale Serviciului Român de Informaţii şi ale Serviciului de Protecţie şi Pază, Serviciului de Informaţii Externe, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Administraţia Naţională a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, serviciul de ambulanţă sau medicina legală, protecţia civilă, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public;
    – serviciile publice comunitare pentru situaţii de urgenţă
    – Societatea Naţională de Cruce Roşie din România
    – serviciile de ambulanţă
    – Societatea Transport Bucuresti STB S.A.
    – cele utilizate la intervenţiile la căile de comunicaţie şi reţelele edilitare
    – cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
    – cele prevăzute ca fiind exceptate prin acordurile şi tratatele internaţionale la care România este parte.

Autorităţile spun că măsura va duce la reducerea cu 35% a traficului din Centrul Capitalei.

Hotărîrea CGMB prevede şi amenzi de la 1.500 de lei la 2.000 de lei pentru cei care nu se vor conforma.

 

CITEŞTE ŞI:

RCA şi CASCO reprezintă 67% din piaţa de asigurări

Cum afli norma de poluare a maşinii. Exemple

Permis B pentru motociclete uşoare. Proiect adoptat de Senat

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

biodiesel
CarburanţiFiscalitate

După mașinile electrice, Comisia Europeană va taxa și biodieselul importat din China

După ce a introdus taxe vamale suplimentare pentru vehiculele electrice chinezești, Comisia...

companie
Fiscalitate

Germania va acorda, până în 2028, noi facilități pentru mașinile electrice de companie

Angajații germani care conduc o mașină de companie complet electrică beneficiază deja...

acciza
CarburanţiFiscalitate

Ministerul Finanțelor propune creșterea subvenției la acciza pentru combustibil pentru transportatori și distribuitori

Ministerul Finanțelor a publicat în transparență un proiect de act normativ prin...

Mini
Fiscalitate

Mini, în centrul negocierilor dintre BMW și Comisia Europeană privind suprataxele vamale

Mini, marca britanică BMW își prezintă argumentele în fața Comisiei Europene pentru...