Advertisement

Autostrada Sibiu - Pitești
Home Infrastructură Proiectul pentru „Autostrada Estului”, aprobat tacit de Senat

Proiectul pentru „Autostrada Estului”, aprobat tacit de Senat

Senatul a adoptat tacit proiectul legislativ privind construcţia „Autostrăzii Estului”, pe traseul Galaţi – Brăila – Buzău – Ploieşti.

Potrivit iniţiativei, construcţia şoselei de mare viteză urmează a fi finanţată de la bugetul de stat, dar şi din credite externe sau fonduri europene, având ca termen de finalizare patru ani de la aprobarea proiectului din Parlament

Iniţiativa legislativă aparţine deputatului Cătălin Cristache, în opinia acestuia autostrada având potenţialul de a deservi peste 2 milioane de români şi de a ajuta zona de sud-est a ţării, aflată într-un proces avansat de dezindustrializare, sărăcire şi depopulare.

„Efectele realizării acestui proiect de infrastructură ar fi colosale atât în plan economico – social, cât şi din perspectivă strategică în garantarea securităţii naţionale. Estimarea mea este că ar putea genera peste 50.000 de locuri de muncă, o creştere a PIB-ului zonei cu aproape 20% în primii 5 ani de funcţionare a autostrăzii, un avans considerabil al nivelului de trai al populaţiei şi posibile investiţii industriale de câteva sute de milioane de euro. Mai mult, având în vedere potenţialul navigabil al Dunării, am avea în sfârşit o infrastructură capabilă să lege fluviul care străbate România de sistemul de autostrăzi, oferind perspective uriaşe privind comerţul”, şi-a argumentat deputatul Cătălin Cristache demersul legislativ.

În plus, parlamentarul vede în acest proiect de infrastructură o posibilă cale de legătură extrem de importantă şi cu Republica Moldova, o autostradă până la graniţă fiind un semnal important în planul politicii externe.

CITEŞTE ŞI: Lege specială pentru „Autostrada Nordului”

Iniţiativa a fost depusă în luna noiembrie 2018, iar la momentul respectiv, deputatul Cătălin Cristache spunea că sunt şanse ca finanţarea să poată fi obţinută începând cu 2019, pentru ca proiectul să fie realizat în următorii patru ani.

Propunerea urmează să intre în dezbaterea Camerei Deputaţilor, forul decizional, iar după promulgarea de către preşedintele Klaus Iohannis va deveni lege.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Transalpina
Infrastructură

O nouă etapă pentru proiectul de modernizare a DN 67C – Transalpina

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit șase oferte pentru...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

6 oferte pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2 al Autostrăzii Craiova – Filiaşi

Șase asocieri de constructori din România, Bulgaria, Italia, Elveţia, Turcia şi Ucraina...

Satu Mare – Baia Mare
Infrastructură

Un pas înainte pentru realizarea Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare

Proiectul Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare a primit avizul de...

Arad – Oradea
Infrastructură

Constructor desemnat în cadrul licitației pentru primul lot al Drumului Expres Arad – Oradea

Asocierea Precon Transilvania – Automagistral Pivden a fost desemnată câștigătoare a contractului...