Proiectul pentru drumul expres Craiova-Piteşti, finalizat

Întregul proiect referitor la drumul expres Craiova-Piteşti a fost finalizat, odată cu trimiterea spre validare a documentaţiei pentru proiectarea şi execuţia ultimelor două tronsoane, 3 şi 4, la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP).
Lugo j- Deva

Documentaţia pentru proiectarea şi execuţia primelor două tronsoane pentru drumul expres a fost trimisă la
ANAP la începutul săptămânii trecute.

Întregul proiect, cu o lungime de 121,115 km, are o valoare estimată de 3,771 miliarde lei, fără TVA.

Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), tronsonul 4 are o lungime de
31,81 kilometri (km 89+300 – km 121+115) şi va fi construit între limita administrativă dintre judeţele Olt şi
Argeş şi intersecţia cu autostrada 1 Bucureşti – Piteşti şi va tranzita localităţile Lunca Corbului, Albota,
Costeşti, Bradu, Suseni, Oarja. Valoarea estimată a tronsonului 4 este de 909,669 milioane de lei, fără TVA.

Tronsonul 3, cu o lungime de 31,75 kilometri, va fi construit între km 57+550 şi km 89+300 şi va avea o
valoare de 904,819 milioane de lei, fără TVA.

„Cuprins între intersecţia cu DN 65, în apropierea municipiului Slatina şi limita dintre judeţele Olt şi Argeş,
tronsonul 3 din drumul expres Craiova-Piteşti va tranzita localităţile Valea Mare, Priseaca, Scorniceşti, Optaşi,
Tatuleşti, Coloneşti”, precizează reprezentanţii CNAIR.

Cel de al doilea tronson, format din două loturi, va avea o lungime de 39,85 de kilometri, va costa peste 1,476
miliarde de lei, fără TVA, şi urmează să fie construit între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi
Argeş. Acesta va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Primul tronson al drumului expres Craiova – Piteşti va avea o lungime de 17 kilometri, o valoare estimată de
479,803 milioane de lei, fără TVA, şi ar urma să fie construit între varianta de ocolire nord a municipiului
Craiova şi limita judeţului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităţilor Craiova,
Gherceşti, Pieleşti şi Robâneşti.

Pe cei 121,115 km ai drumului expres Craiova – Piteşti se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră.
Acest drum va avea patru benzi de circulaţie (două benzi pe sens) şi va beneficia de toate elementele de
siguranţă specifice unei autostrăzi. Principalul element care va face diferenţa între drumul expres Craiova-Piteşti
şi o autostradă este banda de urgenţă de 1,5 metri, afirmă Compania.

„S-au făcut toate eforturile pentru ca proiectul să beneficieze de finanţare nerambursabilă în actualul exerciţiu
financiar, iar pentru a putea fi deschis circulaţiei cu aproximativ trei ani mai devreme, CNAIR a decis,
printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este şi existenţa
unui acord de mediu valabil. Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de sud-vest a
României la Coridorul IV Pan European şi va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja
demarate la nivelul Coridoarelor IV şi IX Pan Europene”, arată reprezentanţii CNAIR.

 

 

Adaugati comentariu