Advertisement

Autostrada Sibiu - Făgăraş
Home Infrastructură Proiectarea tronsoanelor 1 şi 2 de pe Autostrada Sibiu – Făgăraş începe pe 26 februarie

Proiectarea tronsoanelor 1 şi 2 de pe Autostrada Sibiu – Făgăraş începe pe 26 februarie

Proiectarea tronsoanelor 1 şi 2 de pe Autostrada Sibiu – Făgăraş, parte din A13, va demara pe data de 26 februarie 2024, a anunţat, vineri, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.

„Pe data de 26 februarie va începe proiectarea şi pe tronsoanele 1 şi 2 ale autostrăzii Sibiu – Făgăraş (parte a A13). Practic, în acest moment, pentru toate cele patru tronsoane (68,04 km) a fost emis Ordin de Începere pentru fazele de proiectare, care vor avea o durată de 12 luni. Pentru tronsonul 3 faza de proiectare a început în data de 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 proiectarea a început în data de 15 ianuarie 2024. Ulterior finalizării Proiectelor Tehnice se va intra în faza de execuţie a lucrărilor pe toate cele patru tronsoane, care va dura 36 de luni. Antreprenorul turc (Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS) are la dispoziţie 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcţia întregii secţiuni Sibiu – Făgăraş a A13”, precizează Pistol.

Secţiunea Sibiu – Făgăraş a autostrăzii A13 este formată din patru secțiuni:

  • Tronsonul 1 – Boiţa (Autostrada Sibiu – Piteşti) – Avrig – Mârşa (DJ 105G), în lungime de 14,25 km;
  • Tronsonul 2 – Mârşa (DJ105G) – Arpaşu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km;
  • Tronsonul 3 – Arpaşu de Jos DN1 – Sâmbăta de Sus DJ105B, în lungime de 17,61 km;
  • Tronsonul 4 – Sâmbăta de Sus DJ105B) – Municipiul Făgăraş (16,26 km), la care se adaugă drumul de legătură cu DN1 (5,6 km).

Finanţarea este asigurată din Programul Transport, iar pe traseul acestei secţiuni urmează să fie construite: şapte noduri rutiere (Boiţa, Avrig, Arpaşu, Victoria, Sâmbăta, Ileni, Făgăraş), 24 de poduri peste Autostrada Sibiu-Făgăraş, 63 de poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apă, drumuri), trei poduri pe drum de legătură între Autostrada Sibiu – Făgăraş şi DN1, 12 viaducte pe autostrada Sibiu – Făgăraş, două Centre de întreţinere şi coordonare, un punct de sprijin, două spaţii de servicii S3 şi două spaţii de servicii S1.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

BEI finanțează compania Eldrive pentru instalarea a peste 8.400 de stații de încărcare, dintre care 4.376 de unități în România

7 strategii pentru gestionarea costurilor cu combustibilul

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...