După ce în anul fiscal 2019-2020 au înregistrat o scădere, vânzările slabe vor cauza pierderi nete estimate de 750 mil. euro în anul fiscal 2020-2021. Cum arată prognoza fiscală Mazda.
Anul fiscal 2019-2020, care s-a încheiat pe 31 martie, a fost un dezastru pentru toți producătorii de autoturisme. Ultimele trei luni ale acestuia au afectat atât de tare bilanțul anual, încât mulți dintre ei l-au încheiat în pierdere.
Totuși, deși Mazda a înregistrat scăderi ale vânzărilor în perioada 1 ianuarie – 31 martie, compania japoneză a reușit să termine anul cu profit operațional de 360 mil. euro și profit net de 100 mil. euro.
Dar efectul pe care pandemia l-a avut asupra vânzărilor se va resimți și în actualul an fiscal. Astfel, în primul trimestru al anului fiscal 2020-2021, adică între 1 aprilie și 30 iunie, compania japoneză a raportat vânzări globale de 244.000 de autovehicule.
Raportate la primul trimestru al anului fiscal trecut, vânzările sunt în scădere mare. De exemplu, în Europa, acestea au regresat cu 58%, în America de Nord cu 19%, iar pe piața din Japonia cu 34%. Doar piața din China a progresat cu 13%. Global, această scădere echivalează cu o pierdere operațională de 380,4 mil. euro, ce corespunde unei pierderi nete de 560,4 mil. euro.
Prognoza fiscală Mazda – perspective
Deși s-a ferit până acum să facă previziuni oficiale, Mazda a revenit asupra deciziei și preconizează vânzări globale de 1,3 mil. unități, dintre care 196.000 în Europa. Acestea vor totaliza o valoare netă de 23,8 mld. euro, care corespund unei pierderi operaționale de 333,3 mil. euro și uneia nete de 750 mil. euro.
Totuși, compania niponă va continua să investească în tehnologie, în special în electrificare. Actualmente, viitorul model electric Mazda MX-30 a fost deja testat de peste 4.000 de potențiali clienți, iar Mazda România ni l-a pus și nouă la dispoziție pentru un prim contact. Îl puteți cumpăra începând cu luna septembrie, când va apărea în oferta Mazda. Versiunea de bază, GT, va costa 33.490 de euro.
Comentați?