Institutul de cercetare chinez HuRun a publicat, recent, „Cartea albă privind studiul identităţii mărcilor auto de lux din China 2014”, încercând să identifice diferenţele dintre proprietarii de automobile de lux şi caracteristicele generale ale imaginilor acestora.
În raport se arată că posesorii de automobile de lux din China sunt în general persoane „tinere, cu studii superioare şi cu venituri mari.”Vârsta medie este de 33,5 ani şi 76% din aceştia sunt de sex masculin. Aproximativ o cincime din aceştia au locuit peste hotare cel puţin trei ani. Veniturile medii anuale ale famililor lor au ajuns la 1,05 milioane de yuani (aproximativ 130.000 de euro), iar activele totale de uz casnic în medie ale acestora, la 8,8 milioane de yuani (1,14 milioane de euro).
Audi este cel mai bine vândut brand de lux din China, asociat funcţionarilor guvernamentali. În acelaşi timp, BMW este marca specifică noilor intraţi în grupul celor mai bogaţi chinezi. Mercedes Benz se identifică, potrivit studiului, cu antreprenorii de succes, iar Cadillac, cu executivii din marile corporaţii. Dintre mărcile incluse în cercetare, doar pentru Lexus nu s-a reuşit creionarea unui profil clar al proprietarului.
Institutul de cercetare HuRun, cu sediul în Shanghai, a selectat cele mai reprezentative opt branduri auto de lux care acoperă o piaţă largă: Audi, BMW, Mercedes, Lexus, Volvo, Land Rover, Cadillac şi Infiniti. Analiza a fost realizată în perioada februarie – octombrie 2014 la Beijing, Shanghai, Guangzhou, Chengdu şi alte şase oraşe mari din China. La studiu au participat peste 800 de proprietari auto ai celor opt mărci de lux.
Comentați?