Primăria Capitalei reia procedura de achiziţie a 400 de autobuze noi

Procedura de achiziţie a 400 de autobuze noi Euro 6 va fi reluată, documentaţia rămânând aceeaşi, ca urmare a deciziei SEAP de a anula automat această licitaţie din cauza unei disfuncţionalităţi tehnice, a anunţat astăzi Primăria Capitalei.



OUG 51/2019

Noul calendar de achiziţie este: 21 septembrie 2017, ora 16,00 – termen limită pentru primirea ofertelor, 16 octombrie 2017, ora 18,00 – data limită de evaluare a ofertelor, precizează Primăria Municipiului Bucureşti (PMB).

„Vom depune eforturi pentru ca această prelungire a termenelor care nu ne poate fi imputată să fie recuperată în cadrul procedurii de evaluare a ofertelor, astfel încât termenul de livrare a autobuzelor să nu fie afectat. Acest demers este în interesul bucureştenilor, care în urma acestei achiziţii vor avea parte de o ameliorare semnificativă a condiţiilor de călătorie cu mijloacele de transport în comun”, a afirmat primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

Primăria Capitalei a reluat procedura de achiziţie ca urmare a deciziei Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) din data de 14 august 2017, ora 16,00 – termenul limită iniţial de depunere a ofertelor, de a anula automat această licitaţie din cauza unei disfuncţionalităţi tehnice, cauzate de nepreluarea completă în sistem a informaţiei privind prelungirea perioadei de depunere până pe 16 august 2017, ora 16,00, din cauza zilelor libere de Sf. Maria (14 şi 15 august).

PMB precizează că miercuri, 16 august, SEAP a înştiinţat PMB că licitaţia a fost anulată automat încă din data de 14 august 2017 „deoarece, în afară de publicarea pe site a anunţului de prelungire a termenului, era necesară şi o operaţiune manuală de modificare a datei limită de depunere din 14 august, ora 16,00, în 16 august, ora 16,00”.

Primăria Capitalei subliniază că această instrucţiune „nu se regăseşte clar explicată în Manualul de utilizare al platformei SEAP pentru autorităţile contractante, disponibil pe site-ul www.e-licitatie.ro. Mai mult decât atât, nu constituie o etapă obligatorie în derularea operaţiunilor de publicare a anunţurilor, ca dovadă că atât SEAP, cât şi JOUE au publicat anunţul de prelungire a termenului”.

Conform PMB, „încă din data de 8 august 2017”, Primăria Capitalei prin Direcţia Achiziţii a publicat în SEAP şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) un anunţ de tip erată prin care termenul de depunere a ofertelor era prelungit până în data de 16 august 2017, ora 16,00.

PMB mai informează că reprezentaţii Agenţiei pentru Agenda Digitală a României au comunicat că s-a luat act de această situaţie şi că, în noul sistem electronic de achiziţii publice (SICAP), care este în implementare, cu perspectivă de a deveni funcţional în luna octombrie 2017, astfel de modificări vor fi operate automat în sistem, fără intervenţie manuală.

Conform Primăria Capitalei, 15 companii au încărcat parţial ofertele încă din data de 14 august 2017, lăsând componenta financiară pentru ultima zi (16 august 2017 – noul termen publicat), conform cutumei în cazul unor astfel de licitaţii internaţionale. „Însă, în data de 16 august, ofertanţii au constatat că licitaţia a fost anulată automat şi nu mai au posibilitatea să încarce oferta financiară”, susţine PMB.

 

Adaugati comentariu