Programul „Prima maşină” s-a născut mort, în condiţiile în care un client care vrea să-şi cumpere un autovehicul beneficiază de aceleaşi condiţii ca şi la un credit normal, a afirmat Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
În acest contect ACAROM a solicitat extinderea perioadei de rambursare a creditului de la 5 ani la 7 ani, reprezentanţii săi declarâmdu-se nemulţimiţi de faptul că atât dobânzile băncilor, cât şi birocraţia sunt ridicate.
Programul „Prima maşină” s-a născut mort. Chiar aseară am avut ocazia să discut cu guvernatorul Băncii Naţionale pe tema creditului. Cum să se ducă un cumpărător să ia un credit prin „Prima maşină” dacă el nu are niciun avantaj faţă de creditul pe care îl ia de la o bancă? Am cerut extinderea perioadei de rambursare a creditului de la 5 ani la 7 ani. Spuneţi băncilor să umble la dobânzi, pentru că dacă un client nu simte că are o dobândă mai mică nu se duce. În plus de asta, clientul trebuie să facă şi o cursă de obstacole pe traseul birocratic, în care i se cer şi date despre ce a făcut şi tatăl lui, eventual. Acest program, care viza vânzarea a 16.000 de maşini în 2015, a reuşit perfomanţa să vândă vreo 120 de bucăţi”, a declarat Constantin Stroe, preşedintele ACAROM, în cadrul Forumului Investitorilor Străini.
La 30 aprilie 2015, valoarea contractelor semnate prin intermediul programului „Prima maşină” era de 100.000 de lei, potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice.
La începutul lunii februarie, Executivul a stabilit în şedinţa săptămânală de Guvern un plafon de garantare pentru 2015 de 350 de milioane de lei pentru programul „Prima maşină”. La stabilirea acestui plafon au fost luate în considerare „solicitările venite din partea instituţiilor de credit şi instituţiilor financiare nebancare eligibile participante în cadrul Programului”.
Persoanele care vor achiziţiona un autovehicul prin programul „Prima maşină” vor beneficia de o perioadă de creditare de maximum 5 ani, la un cost al maşinii de cel mult 50.000 lei plus TVA, şi cu o dobândă subvenţionată în proporţie de 50%.
Comentați?