Advertisement

Renault
Home Piaţa auto Vehicule comerciale uşoare Prim contact gama LCV Renault. Între muncă și distracție

Prim contact gama LCV Renault. Între muncă și distracție

RENAULT KANGOO

Trecem acum la rafinatul Kangoo de persoane, animat de motorul 1.5 dCi de 95 CP. L-am simțit de la primul contact spațios și l-am poziționat la mijlocul drumului dintre autoturism și vehicul comercial. De exemplu, toate spațiile de depozitare din bord și de pe tunelul central sunt căptușite cu cauciuc aderent, un aspect neglijat inclusiv de anumite compacte cu pretenții. Scaunele complet reproiectate oferă mai mult confort și durabilitate. Sunt disponibile reglaje în funcție de înălțime și adâncime și cu un suport lombar reglabil (adâncime +/- 40 mm, înălțime +/- 30 mm). Volanul era deja reglabil pe înălțime, însă acum este reglabil și în adâncime (+/- 25 mm) pentru un confort sporit.

Renault Kangoo

Ca orice mașină de familie care se respectă, noul Kangoo aduce dotări de confort apreciate de clienți, precum cotiera centrală lată, scaunele confortabile încălzite, climatizarea automată cu două zone sau sistemul multimedia cu suport Android Auto și Apple CarPlay. Însă nu primești instrumentar digital, iar sistemul multimedia nu este la nivelul celor de pe Clio sau Captur.

Un sistem de încărcare inductivă pentru telefon poate fi, de asemenea, configurat. Vorbind de telefon, nu putem să nu menționăm excelentul suport care se fixează în compartimentul de depozitare din spatele volanului. Acesta este reversibil, astfel că poziționarea telefonului se poate face fie pe dreapta, fie pe stânga volanului. Două porturi USB sunt disponibile în compartimentul respectiv, permițând alimentarea telefonului și a unui al doilea dispozitiv. În total, până la cinci prize USB și patru prize de 12 volți sunt la dispoziția pasagerilor.

Accesul este facil, datorită ușilor care se deschid la 90°, iar poziția de conducere se aseamănă cu cea dintr-un crossover, cu gambele aproape verticale și vizibilitate bună în toate direcțiile. Încap în ea fără probleme 5 jucători de baschet, pentru că e cu 15% mai spațioasă decât fosta generație. Cei 3 pasageri din spate primesc guri de ventilație, scaune individuale și geamuri laterale electrice, ca la autoturisme. Apropo de geamuri, acum sunt mai groase cu 11%, iar antifonarea se simte imediat ce pornești la plimbare.

Renault Kangoo

Practic, legendarul 1.5 dCi, care este perfecționat continuu încă din 1995, nu se aude în interior, nu vibrează la ralanti, nu dă impresia de diesel! Este o senzație de total rafinament. Se simte perfect între 2 și 3000 rpm, iar schimbul treptelor la 2500 rpm asigură un flux continuu de cuplu la roată. E ”dulce”, deloc agresiv, deci unii dintre șoferi și-l vor dori pe cel mai puternic, de 115 CP. Este, însă, suficient pentru o rulare relaxată și se mulțumește cu 9 l/100 km în București (cu clima pornită) și cu 6 l/100 km pe autostradă, unde, la 130 km/h, are 2300 rpm. Și încă o remarcă: nici dacă ”tragi de el”, motorul nu se aruncă la consumuri exagerate, deci am schimbat frecvent la 3000 rpm și am menținut un tempo alert.
Sigur, mai șuieră la viteze ridicate de la oglinzile mari, dar nu cât să deranjeze discuțiile relaxate între pasageri. Suspensia este setată spre confort, deci cele 1,65 tone induc ruliu pe viraje. Per total, o senzație de calm care se potrivește mănușă francezului.

Renault Kangoo

N-am ratat nici ocazia de a face cunoștință cu versiunea Kangoo Van. Modelul este disponibil în două lungimi ale caroseriei (standard și lung) și cu doi pereți despărțitori: un perete solid (cu sau fără ferestre) sau o partiție din plasă (cu un panou pivotant lateral pasager). Configurația variază în funcție de numărul de locuri dorit: 2, 3 sau 5 locuri (cu o cabină de echipaj). În versiunea sa lungă, noul Kangoo Van este liderul segmentului, echipat cu o ușă laterală glisantă extra largă (864 mm). De asemenea, se mândrește cu cea mai bună lungime de încărcare, de 3.548 mm. Capacitatea sa de stocare variază de la 4,2 la 4,9 m³. În versiunea standard, aceasta variază între 3,3 și 3,9 m³. Zona de încărcare are 1/3 – 2/3 uși care se pot deschide larg de la 90° la 180°, facilitând accesul chiar și în cazul în care rămâne puțin loc în spatele vehiculului.

Inovații majore

Open Sesame by Renault este o premieră mondială în segment. Și este o caracteristică opțională disponibilă doar pe partea dreaptă, la modelele cu lungime standard și cu două scaune față. Va fi disponibilă și pe versiunea complet electrică a noului Kangoo Van. Practic, prin eliminarea stâlpului central al caroseriei, noul Kangoo Van oferă cel mai amplu acces lateral de pe piață, 1.446 mm, fiind de două ori mai mare decât în versiunea sa anterioară. Deosebit de practică în centrul orașului, această inovație facilitează încărcarea și descărcarea prin lateral, eliberând șoferul de constrângerile de parcare care pot limita accesul din spate. Ușa pasagerului (deschidere la 90°) și ușa glisantă pot fi deschise și închise în orice ordine, iar scaunul pasagerului rabatabil și compartimentul pivotant permite un pat plat de încărcare de până la 3,05 m lungime.

O altă inovație este un raft interior retractabil, care poate fi blocat și care este poziționat în partea superioară a zonei de încărcare, deasupra zonei pentru pasageri. Acest sistem, numit „Easy Inside Rack”, face posibilă o mai bună utilizare a zonei de încărcare prin stocarea obiectelor lungi (de la 2 m la 2,5 m în versiunea lungă). Raftul are o capacitate de până la 30 kg și nu depășește limitele de înălțime întâlnite adesea în parcări sau tuneluri.

Kangoo și în versiune electrică

La conferința de presă, am aflat detalii despre strategia de electrificare a gamei de LCV-uri mici Renault. Pe scurt, nu vor exista nici versiuni full-hybrid, nici plug-in hybrid. Însă Kangoo Van va avea o variantă complet electrică. Se va numi E-TECH și va avea o baterie de 44 kWh plasată în podeaua compartimentului de marfă, fața punții din spate. Aceasta va alimenta un motor electric de 75 kW (102 CP), care va antrena roțile din față. Pompa de căldură și frânarea regenerativă cu 3 niveluri vor pune umărul la atingerea unei autonomii de 265 km. Vor exista două moduri de rulare: Eco (55kW) optimizează autonomia, iar modul Normal (75kW) oferă mai multă performanță și viteză maximă mai ridicată. Vehiculul poate fi încărcat complet în 2 ore la un punct de încărcare public (22 kW), timpul crescând la 4,5 ore la un terminal de 11kW, 7 ore pentru încărcător monofazic de 7,4 kW, 19 ore la o priză ranforsată și 26 la o priză domestică. Cu un încărcător rapid de 75kW, vehiculul poate fi reîncărcat la 80% din capacitate în 42 de minute (adică 150 km de autonomie în 30 de minute).

Renault Kangoo

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Vehicule comerciale uşoare

Mercedes-Benz Sprinter aniverseazǎ 30 de ani de succes

30 de ani de calitate, inovație și versatilitate: Mercedes-Benz Sprinter, un model...

Transporter
Vehicule comerciale uşoare

Noul Volkswagen Transporter Furgon, disponibil pentru comenzi

De la final de octombrie 2024, au fost deschise comenzile pentru noua...

Nissan
Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Nissan Interstar-e. Start de drum

Faceți cunoștință cu Interstar-e, un vehicul care, cred că ați observat deja,...

Vehicule comerciale uşoare

FIAT Professional Ducato, premiat pentru al 17-lea an consecutiv

FIAT Professional Ducato obține pentru al 17-lea an consecutiv titlul de „Cea...