Advertisement

Home Piaţa auto Autoturisme Prezentare. Noul Mercedes-Benz Clasa C

Prezentare. Noul Mercedes-Benz Clasa C

Noua Clasă C preia ştafeta lansată odată cu noua generaţie Clasa S şi o duce în rândul tinerilor de succes. Are de partea sa prestanţa şi tehnologia de mâine, disponibilă azi!

Continuând tradiţia celui mai bine vândut model Mercedes- Benz din istorie, oferta auto a noii Clase C are menirea de a restabili ordinea în segmentul premium al clasei medii. Lansată în 2007, generaţia care tocmai a fost înlocuită a înregistrat nu mai puţin de 2,4 milioane de unităţi vândute.

În România, a venit tocmai în perioada de boom economic, câştigând o cotă importantă în rândul flotelor premium. Anii au trecut, perioada de boom s-a terminat, iar noua generaţie se pliază excelent cu schimbarea flotelor care au deja mai mult de 5 ani. Potenţialii clienţi au fost şi ei loviţi de criză, însă într-o măsură mult mai mică dacă ne uităm pe vânzarile mărcilor premium.

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, CavansitblauMercedes-Benz România se află pe primul loc în topul celor mai bine vândute mărci premium, iar anul acesta, prin noua Clasă C, are toate şansele să-şi păstreze prima poziţie.

Oferta auto a Clasei C a crescut în dimensiuni pentru a ţine seama de creşterea înălţimii medii a oamenilor. Cu un ampatament crescut cu 80 de milimetri faţă de fostul model (la 2.840 milimetri), limuzina este acum cu 95 de milimetri mai lungă (4.686 milimetri) şi cu 40 de milimetri mai lată (1.818 milimetri).

De spaţiul interior suplimentar rezultat din aceste creşteri vor beneficia în primul rând pasagerii din spate. Noua Clasă C îşi depăşeşte predecesorul atunci când este vorba de capacitatea portbagajului, cu un volum standard de 480 de litri.

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, CavansitblauÎn oferta auto, noul model este disponibil în trei variante de motorizare. Varianta de intrare în gamă, C 180 cu 156 CP, porneşte de la 27.500 euro fără TVA, C 200 şi 184 CP de la 29.900 euro fără TVA, iar cea mai scumpă, C 220 BlueTEC şi 170 CP, porneşte de la 31.500 euro fără TVA. Mercedes-Benz este pregătit să mărească gama de motorizări disponibile pentru noua Clasă C.

Un motor mic diesel cu cilindreea de 1.6 litri va fi adăugat în gamă, cu 115 sau 136 CP. Cinci motorizări în patru cilindri alimentate cu benzină vor deveni disponibile cu puteri cuprinse între 156 şi 238 CP. Acestea vor include şi modelul special C 180 ECO Edition care se înscrie în clasa de eficienţă A, precum versiunea BlueEFFICIENCY Edition.

O motorizare de top pe benzină, în şase cilindri cu 333 CP va fi, în curând, noua vedetă a ofertei auto..

În funcţie de puterea motoarelor, Mercedes-Benz oferă două transmisii manuale noi cu şase trepte pentru propulsoarele cu patru cilindri. Totodată, transmisia automată 7G-TRONIC PLUS a fost îmbunătăţită, iar pentru un plus de motricitate se poate opta pentru sistemul de tracţiune integral permanentă 4MATIC.

Noul C este primul automobil din segmentul său care poate fi echipat cu o suspensie pneumatică (AIRMATIC), pentru toate roţile, oferită opţional. Şoferul poate utiliza selectorul AGILITY SELECT pentru a folosi unul dintre modurile de rulare disponibile: Comfort, ECO, Sport şi Sport+.

Mercedes-Benz C-Klasse Limousine (W205) 2013Toate modelele din oferta auto vor fi echipate standard cu sistemul de direcţie Direct Steer. Acesta oferă asistenţă variabilă în funcţie de viteza de deplasare, iar demultiplicarea depinde de unghiul de virare. Servo-asistarea electrică a direcţiei este activă doar atunci când şoferul virează, astfel că şi sistemul Direct Steer contribuie la eficientizarea consumului de combustibil.

Masa proprie a noii limuzine a fost redusă în total cu până la 100 de kg. Astfel, noua Clasă C este a cum cea mai uşoară maşină din segmentul său, notează Mercedes-Benz.

Sistemul COMAND Online este oferit acum cu un display mai mare şi are un ecranu similar cel folosit la iPhone sau iPad. Acesta permite recepţionarea posturilor TV sau radio digitale şi include funcţii precum navigaţie ultra-rapidă de pe harddisk, afişare „Live Traffic Information”, dar şi o funcţie WLAN care să ofere internet în maşină. Este, de asemenea, capabil să primească comenzi vocale prin LINGUATRONIC.

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, CavansitblauMercedes-Benz a dezvoltat în mod special şi a îmbunătăţit sistemul de climatizare, iar rezultatele se reflectă în noul mod de control al sistemului, în calitatea aerului, în performanţă şi eficienţa climatizării.

Noul Mercedes-Benz Clasa C este acum primul şi singurul autovehicul din segmentul său care ştie când va intra într-un tunel prin intermediul navigaţiei prin satelit, iar sistemul de climatizare va trece automat pe sistemul de recirculare pentru ca apoi, la ieşirea din tunel, să treacă din nou pe flux direct de aer.

O altă nouă caracteristică pentru sistemul de climatizare al noii Clase C, care contribuie în mod decisiv la confortul pasagerilor, este sistemul de odorizare activă şi ionizare a interiorului AIR-BALANCE. Acest sistem este standard în oferta auto pentru noua Clasa C.

Interior:
Mai spaţios şi mai bine lucrat ca niciodată, interiorul este un adevărat spectacol tehnologic şi o fortăreaţă pe roţi dacă aruncăm o privire pe sistemele de siguranţă oferite.

Tehnologie: 
Pentru noua Clasă C, sistemul COMAND Online este oferit acum cu un display mai mare, cu o rezoluţie 960 x 540 pixeli şi are o sticlă a ecranului specială similară cu cea folosită la iPhone® sau iPad. Sistemul permite recepţionarea posturilor TV sau radio digitale şi include funcţii precum navigaţie ultra-rapidă de pe hard-disc, afişare „Live Traffic Information”, dar şi o funcţie WLAN care să ofere internet în maşină. Este, de asemenea, capabil să primească comenzi vocale prin LINGUATRONIC.

Siguranţă:
O altă noutate pentru oferta auto a noii Clase C este sistemul head-up display. La fel ca un sistem dintr-un avion de vânătoare, el afişează informaţiile importante pentru şofer direct în faţa câmpului vizual al acestuia, pe parbriz. Astfel, şoferul are acces la informaţii cum ar fi viteza de deplasare, limitările de viteză, instrucţiunile sistemului de navigaţie sau informaţii de la sistemul DISTRONIC PLUS, fără a-şi abate privirea de la drum. Echiparea standard oferă sistemul ATTENTION ASSIST, sistemul care poate atenţiona şoferul de lipsă de atenţie sau dacă este detectat un comportament care denotă somnolenţa. Opţional se poate opta şi pentru COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, DISTRONIC PLUS, Traffic Sign Assist cu Wrong-Way Alert, Adaptive Highbeam Assist Plus etc.

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna februarie 2014)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...