Prevenirea accidentelor rutiere. Sectorul 1 al Capitalei va introduce limita de viteză de 30 km/h

30 km/h

Amplasarea de limitatoare de viteză pe 330 de străzi aflate în administrarea Sectorului 1, supraînălțarea trecerilor de pietoni de lângă școli, modernizarea intersecțiilor periculoase, inclusiv cu semaforizare la comandă, organizarea de campanii de prevenție și aplicarea strictă a Codului Rutier sunt doar o parte dintre principalele măsurile cuprinse în Planul de siguranță rutieră adoptat de Consiliului Local al Sectorului 1. La acestea se adaugă și diminuarea limitei maxime de viteză în zonele rezidențiale la 30 km/h.

Măsurile sunt structurate pe trei mari capitole: securizarea infrastructurii rutiere, aplicarea strictă a Codului Rutier și campanii de prevenție, conducere preventivă și de educare a conducătorilor auto și a pietonilor. Obiectivul administrației Sectorului 1 este de a avea zero decese din accidente rutiere.

„În 2019, România a raportat cea mai mare rată a mortalității cauzate de accidente rutiere din Uniunea Europeană, 96 decese/1 milion locuitori. Sunt statistici care trebuie să dea tuturor de gândit și să ne facă să acționăm urgent și ferm. Am gândit acest plan pentru a crește gradul de siguranță al pietonilor din Sectorul 1 și a opri teribilismul de pe ,a explicat primarul Sectorului 1, Clotilde Armand.

Totodată, este prevăzută posibilitatea ca Primăria Sectorului 1 să poată acorda ajutoare de urgență familiilor victimelor accidentului din 13 ianuarie 2022 din bulevardul Laminorului. Cu privire la acest caz, precizăm că la Administrația Străzilor din cadrul Primăriei Capitalei au fost înregistrate cel puțin două petiții (cu nr. 33888/29.11.2018 și 32995/24.10.2019) pentru remedierea deficiențelor trecerii de pietoni din bulevardul Laminorului la intersecția cu strada Mihai Viteazu. În ciuda acestor petiții, deficiențele semnalate nu au fost din păcate remediate.

Securizarea infrastructurii rutiere și introducerea limitărilor de viteză. 30 km/h în zonele rezidențiale

Pentru capitolul „Securizarea infrastructurii rutiere” sunt prevăzute mai multe măsuri.

– Lucrări pentru realizarea a 100 treceri pentru pietoni supraînălțate din mixtură asfaltică pe străzile din administrarea Sectorului 1. Toate trecerile de pietoni de lângă școli vor fi analizate pentru a fi securizate cu acest tip de infrastructură. În bugetul pe anul 2022, aferent lucrărilor de semnalizare rutieră, este cuprins și montajul a 97 de indicatoare rutiere reflectorizante „trecere pentru pietoni” echipate cu lămpi cu leduri, alimentate de la panouri fotovoltaice complet echipate.

– Lărgirea trotuarelor în dreptul trecerilor de pietoni și amplasarea de stâlpi de delimitare pe străzile secundare pentru a împiedica oprirea neautorizată pe trecerile de pietoni sau trotuare. Administrația Domeniului Public (ADP) Sector 1 va monta, în 2022, un număr de 6.000 stâlpi flexibili pentru delimitare pentru a securiza/proteja trecerile de pietoni (mai ales lângă școli) care nu pot fi supraînălțate, prin stâlpi de delimitare, garduri, extinderea trotuarului, alte elemente de siguranță pasivă.

– ADP va identifica toate zone rezidențiale din Sectorul 1 și va lua măsuri pentru diminuarea limitei maxime de viteză în aceste zone la 30 km/h și va iniția, cu Administrația Străzilor, identificarea tronsoanelor de drum, aflate în administrarea acestei instituții, cu limita maximă de viteză mai mare de 50km/h și diminuarea limitei pană la 50km/h.

– Semaforizare cu comandă pentru pietoni în apropierea instituțiilor de învățământ preuniversitar la trecerile de pietoni periculoase.

– Protocol încheiat cu Administrația Străzilor pentru realizarea de lucrări de modernizare și reparații pe străzile din Sectorul 1 aflate în administrarea Administrației Străzilor.

– Repararea gropilor din carosabil care pot produce accidente vehiculelor cu două roti pe aproximativ 330 străzi.

Aplicarea strictă a Codului Rutier

Și la capitolul „Aplicarea strictă a Codului Rutier” sunt prevăzute mai multe măsuri.

– Amplasarea de radare fixe omologate care să detecteze automat depășirea vitezei legale pe tronsoanele cu potențial ridicat de accident.

– Dotarea Poliției Locale cu sisteme inteligente de redactare a proceselor verbale de contravenție care să fie emise electronic și semnate olograf de către agentul constatator.

– Poliția Locala va fi dotată cu sisteme inteligente de citire automată a plăcuțelor de înmatriculare a autoturismelor oprite ilegal, interogare automată a bazelor de date și redactare automată a proceselor verbale de contravenție pentru fluidizarea fluxului de procese verbale.

– Aplicarea de sancțiuni pentru șoferii care nu respectă prevederile Codului Rutier, sancționarea sistematică a opririi și staționării pe trecerile pentru pietoni ori la mai puțin de 25 m înainte și după de acestea, în intersecții, în stațiile mijloacelor de transport public de persoane, precum și la mai puțin de 25 m înainte și după acestea. În 2021, Poliția Locală a constatat 10.086 contravenții la OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Campanii de prevenție

Capitolul „Campanii de prevenție, conducere preventivă și de educare a conducătorilor auto și a pietonilor” include două măsuri.

– Responsabilul ISU în colaborare cu Poliția Locală și cu ONG-uri specializate în educație rutieră vor desfășura activități în instituțiile de învățământ preuniversitar.

– Funcționarii publici și personalul contractual din aparatul de specialitate al Primarului Sectorului 1 sau din cadrul instituțiilor publice subordonate vor fi instruiți pentru respectarea dispozițiilor Codului Rutier.

 

CITEȘTE ȘI:

CNIPMMR: 70% dintre antreprenori nu au participat la vreo consultare iniţiată de către autorităţi

Bani europeni pentru lărgirea unui sector de pe DN 1, la Cornu

 

Adaugati comentariu