Un set de anvelope noi este esential pentru autovehiculul tau, insa cel putin un lucru este la fel de important: presiunea din cauciucuri. Si asta intrucat pneurile care au presiunea scazuta pot expune autoturismul accidentelor, punand in pericol atat pasagerii, cat si ceilalti participanti la trafic.
Presiunea in pneuri poate influenta manevrabilitatea, virajele, franarea si eficienta consumului de carburant al autoturismului. Daca o anvelopa se afla la presiune eronata, se va uza mai rapid si poate pune in pericol siguranta pasagerilor autovehiculului.
Presiunea are ca unitate de masura bar sau psi, iar ceea ce da variabilitatea presiunii este temperatura anvelopelor, dar si conditiile de drum si viteza de deplasare a vehiculului. Anvelopele auto sunt permeabile, ceea ce inseamna ca aerul poate patrunde prin peretele lor exterior. La un rulaj mediu, o anvelopa pierde intr-o luna aproximativ 0.14 bar. Cifra creste odata cu temperatura, dar si cu viteza si masa transportata.
Potrivit specialistilor Nexxon, unul dintre cei mai mari distribuitori de anvelope din Romania, daca presiunea este prea scazuta, masina devine instabila, manevrabilitate scade, iar consumul de combustibil creste. De asemenea, o presiune este prea scazuta poate cauza uzura neuniforma.
In egala masura, nici presiunea în roți prea ridicata nu este buna. Aceasta cauzeaza uzura accentuata pe mijlocul anvelopei.
Tocmai de aceea, este esentiala ajustarea periodica a presiunii din cauciucuri. Ideal este verificarea presiunii la fiecare 14 zile sau cel putin o data pe luna.
Tine cont de faptul ca o anvelopa umflata corect sporeste siguranta, este mai economica si respecta mai mult mediul.
Cum se verifica presiunea în roți
In primul rand, trebuie tinut cont de faptul ca verificarea presiunii se face atunci cand anvelopele sunt reci, mai exact, dupa un repaos de cel putin doua ore.
Pentru valorile concrete de presiune, verifica recomandarile producatorului masinii. De obicei, acestea se gasesc pe partea interioara a capacului de benzina.
Utilizeaza un manometru corect calibrat cu care sa verifici presiunea in anvelope. Un astfel de instrument gasesti in orice benzinarie sau service auto.
Efectueaza masurarea atunci cand cauciucurile sunt reci, pentru a nu fi influentata valoarea presiunii de caldura. De obicei, e de preferat sa faci masuratoarea dimineata, inainte sa pornesti cu masina la drum.
Desurubeaza capacul de valva si asaza manometrul deasupra acesteia. Citeste presiunea afisata si compar-o cu cea recomandata de producator.
Daca este necesar, foloseste un compresor pentru a introduce aer in anvelopa.
Verifica din nou presiunea utilizand manometrul.
Cand presiunea a ajuns la valoarea recomandata de producator, monteaza capacele de valva la loc.
Verifica anvelopa pentru eventuale umflaturi laterale (gâlme). Aparitia unei astfel de umflaturi poate fi indiciul cedarii camasii interioare a pneului si patrunderii presiunii in stratul exterior, mai flexibil.
Comentați?