Accizarea suplimentară a carburanţilor cu scopul investiţiilor în infrastructură rutieră, „nu a fost un proiect bun”, a afirmat premierul Victor Ponta într-un interviu acordat unui post de televiziune. El a arătat însă că astfel au fost colectaţi mai mulţi bani la buget.
În cadrul unui interviu acordat postului Digi 24, premierul Victor Ponta a spus că supraacciza introdusă la combustibil „nu a fost un proiect bun, pentru că nu am reuşit să deblocăm procedurile şi să investim efectiv banii. Ne-a ajutat însă la un spaţiu fiscal. Ca să poţi începe o procedură, trebuia să arăţi că ai banii, altfel Comisia Europeană şi FMI spuneau foarte clar nu”.
El a asigurat că în acest an şi anul viitor îşi va concentra „majoritatea energiilor” asupra proiectelor de infrastructură.
De la 1 aprilie 2014, a fost introdusă o acciză suplimentară pentru carburanţi de 7 eurocenţi pe litru, având ca efect creşterea cu 0,41 lei/litru a preţului la benzina cu plumb şi fără plumb, motorină şi petrolul folosit drept combustibil pentru motor (kerosen).
În urma protestelor transportatorilor, Guvernul a decis ca, pentru motorină, transporatorilor să le fie returnat, trimestrial, 4 cenţi din acciza de 7 eurocenţi, pe baza facturii de achiziţionare a carburantului.
Acest sistem, prin care transportatorii primesc înapoi o parte din acciza introdusă din aprilie, va fi menţinut timp de cinci ani, până la 31 martie 2019.
Chiar dacă nu vorbim despre o expirare propriu-zisă în cazul acestor componente,...
•Flote Auto15 ianuarie 2025România are oportunitatea de a dezvolta producţia de biocombustibili avansaţi şi astfel...
•Flote Auto11 noiembrie 2024Comisia Europeană a aprobat, în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat,...
•Flote Auto7 octombrie 2024MOL România își extinde rețeaua națională cu trei noi stații de servicii...
•Flote Auto12 septembrie 2024
Comentați?