Accizarea suplimentară a carburanţilor cu scopul investiţiilor în infrastructură rutieră, „nu a fost un proiect bun”, a afirmat premierul Victor Ponta într-un interviu acordat unui post de televiziune. El a arătat însă că astfel au fost colectaţi mai mulţi bani la buget.
În cadrul unui interviu acordat postului Digi 24, premierul Victor Ponta a spus că supraacciza introdusă la combustibil „nu a fost un proiect bun, pentru că nu am reuşit să deblocăm procedurile şi să investim efectiv banii. Ne-a ajutat însă la un spaţiu fiscal. Ca să poţi începe o procedură, trebuia să arăţi că ai banii, altfel Comisia Europeană şi FMI spuneau foarte clar nu”.
El a asigurat că în acest an şi anul viitor îşi va concentra „majoritatea energiilor” asupra proiectelor de infrastructură.
De la 1 aprilie 2014, a fost introdusă o acciză suplimentară pentru carburanţi de 7 eurocenţi pe litru, având ca efect creşterea cu 0,41 lei/litru a preţului la benzina cu plumb şi fără plumb, motorină şi petrolul folosit drept combustibil pentru motor (kerosen).
În urma protestelor transportatorilor, Guvernul a decis ca, pentru motorină, transporatorilor să le fie returnat, trimestrial, 4 cenţi din acciza de 7 eurocenţi, pe baza facturii de achiziţionare a carburantului.
Acest sistem, prin care transportatorii primesc înapoi o parte din acciza introdusă din aprilie, va fi menţinut timp de cinci ani, până la 31 martie 2019.
Comisia Europeană a aprobat, în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat,...
•Flote Auto7 octombrie 2024MOL România își extinde rețeaua națională cu trei noi stații de servicii...
•Flote Auto12 septembrie 2024DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...
•Răzvan Codorean3 septembrie 2024După ce a introdus taxe vamale suplimentare pentru vehiculele electrice chinezești, Comisia...
•Ada Ștefan23 iulie 2024
Comentați?