Premierul recunoaşte eşecul proiectului „Supraacciza pentru autostrăzi”

Accizarea suplimentară a carburanţilor cu scopul investiţiilor în infrastructură rutieră, "nu a fost un proiect bun", a afirmat premierul Victor Ponta într-un interviu acordat unui post de televiziune. El a arătat însă că astfel au fost colectaţi mai mulţi bani la buget.



plafonarea preţurilor

În cadrul unui interviu acordat postului Digi 24, premierul Victor Ponta a spus că supraacciza introdusă la combustibil „nu a fost un proiect bun, pentru că nu am reuşit să deblocăm procedurile şi să investim efectiv banii. Ne-a ajutat însă la un spaţiu fiscal. Ca să poţi începe o procedură, trebuia să arăţi că ai banii, altfel Comisia Europeană şi FMI spuneau foarte clar nu”.

premierul-recunoaste-esecul-proiectului-supraacciza-pentru-autostrazi-floteauto
De la 1 aprilie 2014, a fost introdusă o acciză suplimentară pentru carburanţi de 7 eurocenţi pe litru

El a asigurat că în acest an şi anul viitor îşi va concentra „majoritatea energiilor” asupra proiectelor de infrastructură.

De la 1 aprilie 2014, a fost introdusă o acciză suplimentară pentru carburanţi de 7 eurocenţi pe litru, având ca efect creşterea cu 0,41 lei/litru a preţului la benzina cu plumb şi fără plumb, motorină şi petrolul folosit drept combustibil pentru motor (kerosen).

În urma protestelor transportatorilor, Guvernul a decis ca, pentru motorină, transporatorilor să le fie returnat, trimestrial, 4 cenţi din acciza de 7 eurocenţi, pe baza facturii de achiziţionare a carburantului.

Acest sistem, prin care transportatorii primesc înapoi o parte din acciza introdusă din aprilie, va fi menţinut timp de cinci ani, până la 31 martie 2019.

 

 

Adaugati comentariu