Ce poți face cu un Unimog? Orice, de la cățăratul pantelor imposibile pe noroi, până la transportul vagoanelor pe linia de tren. În Finlanda, un proprietar i-a găsit o altă utilizare, pe cât de atipică, pe atât de apetisantă.
A pornit de la un Unimog și a ajuns la o bucătărie mobilă, în purul spirit finlandez, care e un pic mai sărit de pe fix, și al oamenilor complet neconvenționali. Să fim cinstiți: cum vă sună ”campionatul de saună”, sau ”campionatul de cules mure”? Mă gândeam eu. În Finlanda însă, ele au o tradiție bogată.
V-ați făcut, deci, o idee despre țara în care distracția are cu totul alte valențe față de restul Europei. De aceea, nu vă vor mai surprinde detaliile legate de Unimogul lui Sami Repo. Acesta l-a transformat într-o bucătărie ambulantă, perfect adaptată deplasării prin pădurile fără sfârșit ale Finlandei.
Nu e prima dată când Sami cochetează cu modificarea unui Unimog. Acum 7 ani, finlandezul s-a mai jucat cu un U 20, dar pentru propriul amuzament. Totuși, perioada ulterioară pe care a petrecut-o în SUA i-a dat ideea să construiască un food-truck adaptat Finlandei. Odată întors acasă, s-a pus pe treabă.
Întreg proiectul a fost gândit în jurul grătarului de 400 kg adus special din Spania. Au fost adăugate apoi chiuveta imensă pentru spălat vase și plita cu gaz, blaturile, boilerul din cupru și ustensilele necesare pentru a găti. Întreaga bucătărie a fost apoi garnisită cu fotografii cu balene din largul coastelor finlandeze, iar lemnul din care a fost confecționată este impermeabilizat cu gudron, asemenea pereților saunelor finlandeze.
Unimogul pe care-l deține Repo poate tracta două trailere cu o greutate maximă de 40 de tone. Deci ar putea avea suficient loc pentru sufragerie și hol. Viteza sa poate atinge fără probleme 90 km/h, mult peste condițiile oferite de zăpada din Finlanda. Farurile bi-halogen sunt dublate de luminile de zi LED și, împreună cu ștergătoarele situate deasupra parbrizului și capota scurtă a motorului îmbunătățesc considerabil vizibilitatea. Și noul sistem de monitorizare a presiunii din pneuri este foarte avansat și beneficiază de un compresor care umflă cauciucurile în mers în funcție de tipul drumului: șosea, nisip sau drum dificil.
Comentați?