Advertisement

potential-de-flota-toyota-avensis-floteauto
Home Piaţa auto Autoturisme Potenţial de flotă. Toyota Avensis

Potenţial de flotă. Toyota Avensis

Avensis 2015 este o prezenţă curajoasă în segment, din punct de vedere design, are o abordare democratică a securităţii şi oferă o nouă gamă de motoare diesel, de origine BMW,  economice şi ecologice.

Desenate şi produse în Europa, ultimele trei generaţii Toyota Avensis au părut gândite ca arme anti-Passat. Formele decente, interioarele sobre, performanţele fără excese au dus la peste 1,7 milioane de unităţi vândute, începând cu 1997. Interesant este că, până şi în Germania, unde Volkswagen este o icoană, Avensis a primit în 2014 cel mai bun scor la studiul J.D.Power de satisfacţie a clienţilor, în segmentul D. Prezenţa aici nu este deloc uşoară, având în vedere alternativele SUV la preţuri comparabile sau alternativele premium germane, ale căror promoţii pot, uneori să le facă mai tentante decât modelele medii ale constructorilor generalişti.

potential-de-flota-toyota-avensis-floteauto

Planurile Toyota pentru Europa sunt ambiţioase, cea mai bună dovadă fiind lansarea simultană în producţie a noilor modele Auris şi Avensis, în două segmente cheie.

potential-de-flota-toyota-avensis-floteauto
În noul Avensis, utilizatorii sunt înconjuraţi de o atmosferă premium

Dacă modelul precedent s-a distanţat oarecum de imaginea de obiect de muncă, Avensis 2015 are o personalitate distinctă, de la prima vedere. Mergând pe drumul formelor şi liniilor curajoase, adus în Europa de alte modele asiatice (în special de Mazda 6 şi Hyundai i40), noul Avensis se aliniază la noua imagine a mărcii şi dă senzaţia că este mai mult decât un facelift. Capota plonjată, farurile înguste şi fluide (care includ şi lampile de zi cu LED), continuate până aproape deasupra roţilor, grila radiatorului redusă la numai o linie şi, mai ales, forma supradimensionată a gurilor de aerisire din bară induc o imagine agresivă, care nu poate trece nebăgată în seamă. La asta joacă un rol şi aspectul lămpilor de ceaţă, montate în alveole mărite. Interesant este să vezi noua Avensis în oglinda retrovizoare… greu să-ţi dai seama de departe ce model te urmăreşte, dar sigur îţi impune respect.

potential-de-flota-toyota-avensis-floteautoNumai din lateral, o privire avizată ar putea intui că are de-a face cu aceeaşi maşină, dar cu oglinzi mai ascuţite. Firesc, a fost redesenat şi spatele, unde ies în evidenţă lămpile cu LED. Dacă ar fi să aleg, aş opta fără ezitare pentru varianta break, denumită Touring Sports, atât pentru utilitate, cât şi pentru forma mult mai sportivă.

Calitate premium

Avensis continuă tendinţa modelelor din segmentul D, oferind un interior de nivel premium. Materialele şi calitatea asamblării fac faţă oricărui cârcotaş, iar nivelul de echipare este mai generos decât al unor concurenţi cu pretenţii dar care, în variantele de bază, oferă numai pedale şi volan. Un exemplu este pielea Alcantara, prezentă ca standard pe scaune începând cu nivelul mediu de echipare. A fost ţintit în special segmentul maşinilor de companie, unde pe listele de cumpărare sunt şi modele premium.

potential-de-flota-toyota-avensis-floteauto
Spaţiul pentru pasagerii din spate este mai mult decât suficient

Inedit pentru Avensis, interiorul a căpătat culoare, existând o variantă de interior cu elemente de culoarea cuprului, pe uşi, pe bord şi pe tapiţeria scaunelor. Acestea au şi un design nou, care fac mai puţin obositoare călătoriile lungi. Chiar şi la variantele diesel, zgomotul şi vibraţiile interioare sunt mult reduse.

Din punct de vedere al nivelului de echipare, nivelul minim include în standard aer condiţionat manual, cruise control cu limitarea vitezei, lumini de zi cu led, CD player cu bluetooth şi intrare USB şi, foarte important, pachetul de securitate Toyota Safety Sense. Acesta include sistemul Pre-Collision (funcţionează de la 10 la 80 km/h şi frânează automat la nevoie), sistemul de monitorizare a benzii de mers (cu avertizare vizuală şi sonoră la părăsirea involuntară a benzii), reglarea automată a fazei mari şi citirea semnelor de circulaţie, cu atenţionare la depăşirea vitezei limită.

Poziţia relativ joasă a ecranului central face privirea indicaţiilor navigaţiei destul de incomodă, mai ales pentru şoferii înalţi. Ca urmare, aceştia realizează că lipseşte un sistem de afişaj de tip headup display.

Diesel by BMW

Avensis are două noi motoare diesel de origine BMW, de 1,6 şi 2,0 litri, al căror cuvânt de ordine pare a fi fost economia. Consumul este, la ambele, redus semnificativ (noi am coborât sub 6 litri/100 km în utilizare combinată, de la autostradă la serpentine montate în ac de păr), costurile de întreţinere au scăzut cu aproximativ 20% comparativ cu vechile motoare Toyota, în timp ce performanţele sunt la nivel decent. Chiar şi motorul diesel de 1,6 litri, cu cei numai 112 CP ai săi, oferă un nivel dinamic suficient pentru un şofer fără înclinaţii sportive. Foarte important pentru utilizarea urbană, cele două motoare diesel beneficiază şi de sisteme STOP & START.

potential-de-flota-toyota-avensis-floteauto
Varianta Touring Sports este un exemplu de utilitate

Mai puţin clară este gama de motoare cu benzină, unde, alături de mezinul de 1,6 litri, cu rezultate peste aşteptări, avem două motoare cu aproximativ aceleaşi performanţe (este o diferenţă între ele de numai 5 CP), de 1,8 şi 2,0 litri. Interesant, din cifrele Toyota reiese că tocmai motorul mai mic are performanţe mai bune, aşa că, personal, nu înţeleg rostul variantei de 2,0 litri. Transmisia CVT este disponibilă numai pe cele două motoare cu benzină mari (oare de ce nu şi pe diesel?). În schimb, niciunul dintre motoarele cu benzină nu are sistem STOP & START. Mai multe… după testele naţionale.

VERDICT

Avensis este o alternativă serioasă pentru oricine îşi doreşte o maşină din segmentul mediu. Din punct de vedere emoţional, noul design exterior o face să iasă din pluton, fapt important pentru cei care îşi doresc altceva decât un mijloc de transport. Din punct de vedere raţional, noile motoare diesel, având costuri reduse de exploatare şi echipamentele standard de siguranţă activă, reprezintă argumente serioase pentru alegere. De asemenea, J. D. Power ne spune că, până acum, Avensis nu prea a avut clienţi nemulţumiţi!

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie-august 2015)

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...