Kia a modernizat discret modelul de clasă mică Rio. În test, versiunea diesel de 1,4 litri şi 90 CP oferă o economie remarcabilă, foarte aproape de consumul oficial.
Lansată în primăvara lui 2011, Kia Rio a primit un facelift toamna trecută la salonul de la Paris, iar acum este disponibilă şi pe piaţa noastră. Produsă în Coreea, Rio este cel mai vândut model Kia din lume şi în primele trei în Europa cu 56.821 unităţi livrate.

Operaţiunea de facelift nu a fost foarte laborioasă, modificările fiind destul de discrete. La exterior notăm o grilă a radiatorului revizuită, bare faţă şi spate noi, proiectoare de ceaţă noi, trei noi modele de jante de 15, 16 şi 17 inch, două culori exterioare noi (Urban Blue şi Digital Yellow).
În interior, versiunile superioare de echipare au primit ornamente cromate la cele patru guri de ventilaţie, iar optional se oferă tapiţerie de piele, un radio digital DAB nou şi o nouă generaţie a sistemului de navigaţie cu display de 7 inch şi cu un procesor mai rapid.
Gama de motoare a rămas neschimbată, fiind oferite două dieseluri şi două motoare pe benzină cu puteri cuprinse între 75 şi 109 CP, cuplate cu transmisii cu 5 sau 6 trepte şi optional cu system start&stop.

Noi am condus dieselul de 1,4 litri şi 90 CP în echiparea de vârf Confort, disponibil la preţul de 15.273 euro. Micul diesel de 1,4 litri realizat in-house de grupul Hyundai-Kia face toţi banii deoarece consumă extrem de puţin. Kia anunţă un consum mediu de numai 3,6 l/100 km, foarte aproape de realitatea de pe stradă. Este unul din puţinele motoare la care consumul oficial este apropiat de cel real. O medie de 3,9-4,0 l/100 km este posibilă fără mare efort. Chiar şi la viteze mari pe autostradă de 150 km/h, consumul nu sare de 5l/100 km. Motorul nu e doar economic, ci are şi multă vână pentru cilindreea lui şi un cuplu de 220 Nm gata de acţiune de la 1.800 rpm în sus. Iar transmisia cu 6 trepte ajută mult la drumurile lungi scăzând consumul şi turaţia. La 130 km/h turometru arată o turaţie decentă de 2.500 rpm pentru un diesel de mică cilindree.

Teoretic, Rio este o maşină de clasă mică, dar cu acest motor poate fi şi o maşină plăcută de călătorii din două motive. Dieselul este un companion plăcut la drum lung, este silenţios şi are o forţă de împingere suficientă chiar şi cu maşina încărcată iar pe de altă parte, spaţiul în spate este cel mai generos din clasa sa.
Construit pe aceeaşi platformă cu noul Hyundai i20, Rio nu oferă doar mult spaţiu ci este şi foarte confortabilă. Scaunele faţă oferă o susţinere bună iar bancheta spate are un şezut mare şi un spătar excelent profilat pentru acest nivel de preţ.
Cum dieselul de 1,4 litri nu este disponibil încă în România la noul i20, Rio este singurul din gama concernului coreean Hyundai-Kia care se poate comanda cu acest motor.
VERDICT
Designul şi echipările revizuite au darul de a menţine actualul Rio încă 2-3 ani în actualitate. Pentru flote, dieselul este ideal deoarece consumă extrem de puţin. Iar condiţiile de garanţie fără concurenţă sunt un alt argument forte.
(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie-august 2015)
Comentați?