După trei ani, Hyundai îmbunătăţeşte modelul de clasă compactă i30, care primeşte noi motoare şi în premieră la Hyundai, o cutie cu dublu ambreiaj şi 7 trepte. Test cu i30 1.6 GDI cu noua cutie DCT cu dublu ambreiaj.
În primăvară, la Geneva, Hyundai a prezentat faceliftul lui i30. Dimensiunile exterioare, ampatamentul şi volumul portbagajului de 380 litri au rămas neschimbate, dar în faţă, noul i30 preia noul design al grilei hexagonale, similar cu cel de la modelele mai recente, cum ar fi i20.
Opţional, Hyundai oferă acum faruri bi-xenon, scaune faţă ventilate şi sisteme moderne de asistenţă, precum asistent de bandă şi sistem automat de parcare, iar de la i40, i30 preia sistemul de navigaţie cu touchscreen de 7 inch. În schimb, este disponibilă la noi noua cutie automată cu dublu ambreiaj şi 7 trepte care a înlocuit vechea cutie automată cu 6 trepte. Noua cutie este oferită în combinaţie cu cele două dieseluri de 1,6 litri şi cu motorul cu injecţie directă de benzină 1.6 GDI de 135 CP testat de noi. De asemenea, Hyundai a modificat şi gama de motoare: cel de 1,4 litri şi 100 CP pe benzină este complet nou, fiind cu 14 kg mai uşor decât cel vechi, dieselul de top de 1,6 litri are acum 136 CP, iar modelul de top are motor turbo pe benzină de 186 CP şi suspensie sport.
Noua cutie ne-a lăsat o impresie foarte bună. Schimbă foarte lin şi repede în acelaşi timp. Pe modul manual, schimbările sunt practic instantanee şi nu mai există nici întârzierea şi nici uşoara patinare de la vechea cutie automată. Însă excelenta cutie nu este ajutată de motorul aspirat cu injecţie directă care urcă prea greu în ture şi are cuplul maxim foarte sus, abia la 4.850 rpm. Și la retrogradări, cutia reacţionează spontan, dar kick-down-ul e aproape inexistent deoarece motorul reacţionează târziu şi cu insuficientă forţă.
Consumul mediu oficial afişat de 5,8 l/100 km este departe de realitate, întrucât pe autostradă la viteză stabilizată de 120 km/h consumul ajunge la 7,5 l/100 km.
Pentru flote este mai recomandat frugalul diesel de 1,4 litri sau cel de 1,6 litri în versiunea cu putere redusă combinată cu noua cutie DCT pentru mai mult confort.
În schimb, i30 păstrează calităţile care îl fac una din cele mai bune alegeri pentru o compactă de familie. În spate este mult loc la cap şi genunchi, iar bancheta spate este excelent profilată şi generoasă ca dimensiuni.
Portbagajul mare este modulabil incluzând şi două compartimente practice în lateralele roţii de rezervă normale. În plus, inginerii de la Hyundai declară că au îmbunătăţit confortul şi manevrabilitatea, iar nivelul de zgomot a fost redus. Trenul de rulare oferă un compromis foarte bun între agilitate şi confort şi direcţia este incisivă dacă se comută modul Sport (există şi modurile Normal şi Confort pentru reglajul direcţiei).
Verdict
i30 impresionează prin spaţiu şi confort. Noua cutie cu dublu ambreiaj şi 7 trepte este o surpriză plăcută dar nu cu acest motor. Pentru flote, recomandarea noastră este dieselul de 1,4 litri sau dieselul de 1,6 litri cu noua cutie DCT.
(Articol publicat în revista Flote Auto, septembrie 2015)
Comentați?