Advertisement

Home Piaţa auto Industrie auto Porsche adoptă un nou proces de producție

Porsche adoptă un nou proces de producție

Porsche AG a dezvoltat un nou proces de producție la sediul său din Zuffenhausen în colaborare cu Tesa SE. Folosind acest proces, orificiile din caroseria mașinii, care sunt necesare pentru prevenirea coroziunii, pot fi acum sigilate mult mai eficient.

Aceste găuri sunt necesare, astfel încât toate cavitățile corpului mașinii să poată fi accesate în atelierul de vopsitorie. Soluția inovatoare: plasturi de etanșare în locul dopurilor din plastic. Porsche Taycan, modelul complet electric al mărcii, este prima mașină din lume care folosește acest nou proces. Un robot plasează peste 100 de plasturi de etanșare în mod automat, rapid și fiabil, etanșând găurile din caroserie. Și, implicit, optimizând eficiența în procesul de producție Porsche.

Inovația, motorul succesului Porsche

„Inovația a fost întotdeauna motorul succesului nostru”, spune Albrecht Reimold, membru al Comitetului executiv responsabil pentru producție și logistică la Porsche AG. „Noile inovații trebuie implementate. Acest lucru necesită curaj și libertate creativă. Rolul conducerii este de a se asigura că această atmosferă este favorizată în operațiunile de zi cu zi ale companiei.”

Porsche Innovation Management s-a ocupat de introducerea plasturilor de etanșare. Și, până în iulie 2020, mai mult de două treimi din cele aproximativ 150 de dopuri din atelierul de vopsire Taycan au fost eliminate. De asemenea, atelierul de vopsitorie de la fabrica din Leipzig va face trecerea la această tehnologie. Termenul este vara anului 2021.

„Este important să nu confundăm soluția noastră adezivă cu banda Tesa. Cea pe care toată lumea o știe din materialele pentru birou”, explică Dirk Paffe. El este responsabil pentru implementarea inovațiilor, ca șef al planificării proceselor de vopsitorie. „După aplicarea plasturilor speciali de etanșare Tesa, aceștia pot fi detașați din nou doar cu mult efort. Ei oferă o soluție durabilă, care poate rezista la solicitările provocate de mișcarea vehiculului. Și care poate depăși durata de viață a vehiculului.”

Avantaje logistice

Mai presus de toate, această soluție inovatoare scade considerabil presiunea asupra angajaților: adoptarea patch-urilor Tesa a eliminat o etapă intensă a procesului, prin care trebuiau aplicate până la 3.600 de dopuri pe tură. În plus, noii plasturi oferă avantaje logistice și reduc complexitatea, deoarece o singură dimensiune poate fi utilizată pentru a acoperi toate cele patru tipuri de găuri. Mai mult, cu o grosime de doar un milimetru, plasturii aproape că nu ies în evidență, în timp ce dopurile ieșeau cu până la șase milimetri în afară. Plasturii sunt poziționați în mod fiabil de un robot special.

„La Tesa, am încorporat mai mult de 20 de ani de experiență de la lipirea manuală a plasturilor de etanșare la asamblare, la dezvoltarea aplicatorului Tesa pentru etanșarea automată a găurilor”, explică dr. Ute Ellringmann, Manager responsabil cu etanșarea orificiilor la Tesa. „Prin urmare, putem asigura aplicarea perfectă a plasturilor de etanșare pentru o calitate și o eficiență maximă a procesului.”

Managementul inovației Porsche

Un criteriu cheie pentru idei considerate bune la Porsche este viabilitatea viitoare a companiei. Porsche Innovation Management a fost înființată în 2016 exact cu acest obiectiv. Echipa de proiect agilă caută în mod activ noi căi de dezvoltare, se ocupă de finanțare și de testarea internă, într-un stadiu incipient.

Acest lucru reprezintă mai mult decât transferul de cunoștințe de la motorsport la producția de serie. Inovația permanentă este un principiu care este ferm ancorat în Strategia Porsche 2030 și este văzut ca un concept transversal: în toate departamentele și filialele din Germania și din străinătate. În plus față de subiectele legate de producție și dezvoltare, Managementul inovației se ocupă și de alte probleme majore. Este vorba despre tranziția la mobilitatea electrică, soluțiile de mobilitate durabilă și impactul digitalizării asupra companiilor, clienților și produselor.

O idee care are potențialul de a deveni o inovație la Porsche trebuie să îndeplinească, în principiu, trei criterii: trebuie să fie originală și unică, trebuie să fie în beneficiul clientului și trebuie să adauge valoare reală companiei. Finanțarea este asigurată pentru 80 până la 100 de proiecte pe an, aproximativ 70% dintre acestea ajungând în cele din urmă la faza de dezvoltare.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...