Poliţele RCA şi Casco pentru vehicule electrice şi hibrid

Avansul vânzărilor de modele hibride şi electrice pe piaţa auto românească, a sporit şi numărul de solicitări adresate companiilor de asigurări pentru încheierea poliţelor RCA şi CASCO destinate unor asemenea autovehicule.



rabla plus

Chiar dacă cererile nu sunt încă foarte multe, companiile de profil spun că nu mai reprezintă nicio noutate vânzarea de asigurări pentru autovehiculele prietenoase cu mediul, în special a celor hibrid.

Avem solicitări atât pentru maşini hibrid, cât şi pentru maşini electrice, atât pentru încheierea poliţei de răspundere civilă auto, cât şi pentru asigurarea facultativă tip Casco. Dacă maşinile hibrid nu mai constituie o noutate, existând de mai mult timp pe piaţă, maşinile electrice sunt un concept relativ nou în România. Numărul solicitărilor este înca redus, însă pe viitor ne aşteptăm să crească, în linie cu evoluţia industriei auto şi a infrastructurii aferente”, explică Florin Malinici, Şef Birou Subscriere Auto, Generali România.

Potrivit asigurătorilor, în prezent, nu există proceduri diferite faţă de autovehiculele clasice, iar riscurile sunt, în linii mari, similare, ţinând cont de faptul că aceste maşini ruleaza pe aceleaşi drumuri şi în aceleaşi condiţii de trafic precum celelalte.

„Procedura de încheiere a unei poliţe RCA este aceeaşi, indiferent dacă discutăm despre motorizare pe benzină, motorină sau hibrid/electrică. În cazul poliţei de asigurare RCA, Generali România ofertează aceste autoturisme în funcţie de numărul de kilowaţi (puterea motorului)”, precizează Florin Malinici.

Acesta adaugă şi faptul că, din punct de vedere al riscului, profilul unui client care optează pentru achiziţionarea unei maşini electrice, poate fi încadrat într-o categorie de risc redus. “Având în vedere că nu există încă o expunere care să permită stabilirea unui tarif actuarial dedicat acestei categorii, asimilăm autoturismul electric unuia cu motorizare pe benzină”, mai spune reprezentantul Generali România.

De altfel, asigurătorii consideră că piaţa poliţelor auto pentru maşini verzi se va dezvolta pe măsură ce apetitul românilor pentru astfel de vehicule va creşte. Iar acest fapt va duce la rafinarea soluţiilor de asigurare.

Credem că, pe măsură ce piaţa va căpăta o experienţă mai mare de lucru cu acest tip de vehicule, vor fi dezvoltate o serie de adaptări pentru procedurile existente. Aceasta, mai ales în condiţiile în care, în cazul avariilor mai importante, ce implică partea electrică, reparaţiile generează costuri mai mari”, explică, la rândul lor, specialiştii companiei de asigurări Omniasig Vienna Insurance Group.

De altfel, aşa cum procedurile nu sunt diferite, nu există nici tarife speciale pentru asigurarea modelelor electrice şi hibrid. Cu toate acestea, poliţa pentru asigurarea auto facultativă poate fi mai scumpă.

„Întrucât preţurile autovehiculelor hibride şi electrice sunt, în prezent, peste media celor clasice, iar tarifele asigurărilor Casco se adaptează şi în funcţie de valoarea maşinii, pot exista o serie de diferenţe semnificative în tarifele acestor poliţe”, conchid reprezentanţii Omniasig.

Din punctul lor de vedere, asigurătorii de la Generali România spun că nu au în acest moment un produs Casco specific autovehiculelor electrice, adică tarife de linie, evaluarea riscului realizându-se punctual.

“În prezent, nu avem niciun produs, serviciu sau tarif special pentru maşini electrice, dată fiind expunerea/cererea încă redusă a acestei categorii. Pentru moment, analizăm particularităţile unei asigurari dedicate acestei categorii”, precizează Florin Malinici, Şef Birou Subscriere Auto, Generali România.

Anul trecut, pe piaţa romanească au fost vândute 495 de autovehicule electrice şi hibrid,  de peste două ori mai multe (110%)  decât în 2014.

Potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), livrările de autovehicule prietenoase cu mediul, raportate pe parcursul anului trecut, reprezintă echivalentul a doar 0,5% din totalul autovehiculelor noi comercializate la nivel naţional.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, februarie 2016)

 

Adaugati comentariu