Advertisement

auto
Home Finanţare Leasing operaţional 3 motive pentru externalizarea administrării şi deţinerii unei flote

3 motive pentru externalizarea administrării şi deţinerii unei flote

Creşterea cu două cifre a pieţei de leasing operaţional în 2015 s-a datorat nu numai faptului că tot mai multe companii româneşti au înţeles beneficiile acestei forme de finanţare a flotelor, ci şi unor livrări importante de vehicule către firmele mici şi mijlocii.

Piaţa de leasing operaţional a urcat anul trecut cu 13%, ritmul anual de creştere încetinind uşor comparativ cu 2014, când avansul a fost de 14,4%. La finalul lui 2015, companiile de profil aveau în administrare un număr de peste 55.500 de vehicule. În perioada ianuarie-decembrie 2015, acestea au înregistrat aproape 15.000 de maşini, reprezentând 16% din totalul înmatriculărilor noi, de aproximativ 94.000 de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare.

Shane_DowlingInteresul tot mai mare al companiilor pentru contractarea serviciilor de leasing operaţional este firesc, demonstrând că tot mai mulţi clienţi înţeleg beneficiile acestei forme de finanţare. Motive precum reducerea costurilor, riscul costurilor imprevizibile egal cu zero, posibilitatea unor costuri lunare fixe îi conving să aleagă externalizarea flotei auto. Identificarea acestor avantaje a adus cu sine şi o schimbare în ceea ce priveşte tipul companiilor interesate. Mai nou şi IMM-urile optează pentru această formă de finanţare”, explică Shane Dowling, directorul general al ALD Automotive, unul dintre liderii pieţei româneşti de profil, companie care şi-a dezvoltat, de altfel, programe specializate pentru segmentul întreprinderilor mici şi mijlocii.

„Reţeta” creşterii la ALD Automotive

Fără doar şi poate, când vorbeşte despre creşterea interesului companiilor pentru produsul de leasing operaţional, directorul general al ALD Automotive are în vedere, în primul rând, rezultatele obţinute de compania pe care o conduce. De aceea spune că, din punctul său de vedere, anul 2015 a fost unul favorabil dezvoltării. Sigur, „reţeta” obţinerii unei creşteri de 6% la nivelul flotei şi al unui avans de peste 25% al numărului de clienţi cuprinde nu numai folosirea unor anumite ingrediente, multe dintre ele în premieră pe piaţa românească, ci şi administrarea lor în dozaje optime.

„Creşterea flotei şi a numărului de clienţi se datorează şi diversificării portofoliului, în 2015 ALD Automotive concentrându-se către o nouă nişă, IMM-urile. Mai mult decât atât, evoluţia noastră a fost marcată şi prin dezvoltarea de noi servicii şi iniţiative, precum primul produs de leasing operaţional de tip White Label din România, lansat în parteneriat cu Toyota România sau aplicaţia de call-center, cu conectare la Internet, Visual IVR, fiind prima companie din domeniul leasingului opeaţional care implementează o astfel de soluţie”, precizează Shane Dowling.

autoÎn plus, acesta arată că ALD Automotive susţine şi încurajează utilizarea autoturismelor eco, cu scopul de a răspunde nevoilor clienţilor şi de a anticipa trendurile care apar pe piaţă. „În 2015 am livrat prima flotă de maşini electrice în leasing operaţional şi am făcut prima livrare din România a celui mai nou hibrid din gama BMW”, subliniază directorul general al ALD Automotive.

Portofoliul companiei este diversificat, cuprinzând branduri ca Dacia-Renault-Nissan, în proporţie de 39%; Volkswagen, Skoda, Audi, Seat – 28%; Peugeot – 12% şi Ford, aproximativ 11%. În ceea ce priveşte tipul de servicii, 80% dintre contractele ALD Automotive sunt pentru full service leasing, restul fiind doar de administrare a flotei auto. „Majoritatea flotelor sunt constituite din autovehicule pe benzină/motorină, însă am observat că începe să existe un interes din ce în ce mai crescut către înverzirea parcurilor auto şi implicit către maşinile hibrid şi electrice”, adaugă Shane Dowling.

Clienţii ALD Automotive provin din industrii variate, precum farma, servicii financiare, FMCG sau telecom. Mărimea flotelor variază între 10 şi peste 1.000 de autovehicule, în 2015 clienţii companiei reînnoindu-şi parţial flotele existente.

De altfel, anul trecut, cele mai mai mari investiţii au fost făcute de ALD Automotive în aproximativ 1.800 de autoturisme destinate finanţării prin leasing operaţional. Pe lângă acestea, compania a investit constant în dezvoltarea softurilor şi a aplicaţiilor de „Customer Care”, pentru a asigura cel mai înalt nivel de calitate pentru serviciile oferite.

Privind spre 2016, directorul general al ALD Automotive îşi propune menţinerea tendinţei de dezvoltare a companiei pe care o conduce.

„Obiectivul principal îl reprezintă creşterea flotei şi dezvoltarea portofoliului prin reînnoirea contractelor cu clienţii existenţi şi încheierea de parteneriate cu clienţi noi. Bineînţeles, întreaga noastră activitate rămâne concentrată pe menţinerea unui grad de satisfacţie ridicat în ceea ce priveşte serviciile noastre. În plus, şi în 2016 vom continua să investim eforturi pe nişa IMM-urilor prin dezvoltarea de servicii şi programe dedicate. Inovaţia este principiul care stă la baza serviciilor ALD Automotive şi căutăm constant noi moduri de a fi cu un pas înaintea tendinţelor de piaţă. Vom continua iniţiativele de susţinere a înverzirii parcurilor auto şi de încurajare a mijloacelor de transport alternativ prin dezvoltarea flotei de maşini electrice şi hibride. O atenţie deosebită va fi acordată şi nevoii de mobilitate a clienţilor prin dezvoltarea de noi aplicaţii  adaptate nevoilor lor”, conchide Shane Dowling.

Investiţii de 10 mil. euro la BT Operational Leasing

Despre faptul că rezultatele bune ale pieţei demonstrează că beneficiile produsului de leasing operaţional în gestionarea vehiculelor încep să fie din ce în ce mai cunoscute de firmele de pe piaţa românească vorbesc şi reprezentanţii BT Operaţional Leasing.

Apetitul companiilor pentru externalizarea administrării parcului de maşini este în creştere, iar dacă multinaţionalele cunosc produsul şi îl accesează deja de mulţi ani şi la noi in ţară, surpriza plăcută vine de la firmele româneşti, IMM-urile în special, care reprezintă, de altfel, baza principală de clienţi a BT Operational Leasing şi care au început într-un număr din ce în ce mai mare să vadă avantajele leasingului operaţional pentru afacerile lor”, explică Alexandru Scrieciu, director de vânzări al companiei BT Operational Leasing, parte a grupului financiar Banca Transilvania.

Anul trecut, compania a înregistrat o creştere importantă a portofoliului, acesta ajungând la aproximativ 1.500 de maşini administrate, 25% dintre autovehiculele închiriate fiind comerciale. Concret, BT Operational Leasing a livrat, în 2015, un număr de 621 de autovehicule, reprezentând o creştere de peste 60% faţă de 2014.

„Investiţiile realizate anul trecut de BT Operational Leasing au fost de aproape 10 milioane euro. În acelaşi timp, cea mai mare flotă finanţată a fost cea a Băncii Transilvania, respectiv 180 de autovehicule”, punctează Alexandru Scrieciu.

Potrivit acestuia, anul 2016 va fi unul în care afacerile vor continua să avanseze.  „Obiectivele noastre pentru anul 2016 sunt la fel de ambiţioase ca şi cele pentru anul care tocmai s-a încheiat. Estimăm o creştere de peste 40% faţă de livrările din 2015, respectiv un portofoliu de peste 2.000 de maşini în administrare la finalul anului viitor”, arată directorul de vânzări al BT Operational Leasing.

De altfel, Alexandru Scrieciu  spune că există un  interes crescut pentru leasing operaţional în rândul transportatorilor, care, pe fondul creşterii consumului intern, se gândesc din nou la reînnoirea parcului şi achiziţia de camioane noi pentru dezvoltare.

 

Portofoliul LeasePlan România a depăşit 11.000 vehicule

LeasePlan România a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri de 42,4 milioane de euro, în creştere cu 0,5% faţă de 2014, în timp ce portofoliul de autovehicule aflate în administrare s-a majorat cu 6%, la peste 11.000. Dintre acestea, 20% sunt vehicule comerciale uşoare (pick-up trucks şi utilitare de transport marfă şi persoane). Peste 80% din flota totală se află în regim “full service”, pentru restul asigurând doar partea de servicii.

bogdan-apahidean-floteautoDeşi unii dintre clienţii noştri şi-au restrâns activitatea diminuând, în consecinţă, şi flota auto, cererea puternică venită din rândul companiilor mici şi medii ne-a asigurat o creştere puternică în 2015. Pentru anul 2016 estimăm o evoluţie a cifrei de afaceri cu 3-5% şi atingerea unui volum de 12.000 de autovehicule în administrare, bazându-ne pe o relaţie solidă cu clienţii strategici, pe lansări de noi produse, dar şi pe un interes crescut al companiilor din segmentul IMM-urilor”, a arătat Bogdan Apahidean, director general LeasePlan România.

Pentru a îmbunătăţi în permanenţă experienţa clienţilor, LeasePlan monitorizează anual gradul de satisfacţie al acestora, prin derularea unui studiu coordonat la nivel internaţional, cu ajutorul companiei TNS. Potrivit reprezentanţilor LeasePlan, în 2015, 94% dintre clienţi au declarat ca au o părere bună, foarte bună sau excelentă despre calitatea serviciilor oferite, în creştere de la 92% în 2014.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, februarie 2016)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ayvens
Leasing operaţional

Ayvens intră în parteneriat cu BYD pentru a livra vehicule electrice în Europa

Ayvens (ALD Automotive – LeasePlan) a semnat un memorandum de înțelegere cu...

arval
Leasing operaţional

Observatorul Arval pentru Mobilitate 2024: 9 din 10 manageri spun că flotele lor vor crește sau vor rămâne stabile în următorii 3 ani

Majoritatea companiilor românești rămân încrezătoare în viitorul flotelor lor, 88% anticipând stabilitate...

Hidroelectrica
Leasing operaţional

Mega-flotă de 212 autovehicule în leasing operațional pentru Hidroelectrica. Cât va costa

Compania Hidroelectrica SA va închiria un număr de minim 212 autovehicule în...