Advertisement

Podul suspendat de la Brăila
Home Infrastructură Podul suspendat de la Brăila intră într-o nouă etapă. Se pregătește instalarea cablurilor

Podul suspendat de la Brăila intră într-o nouă etapă. Se pregătește instalarea cablurilor

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat începerea ridicării platformei de lucru la Podul suspendat de la Brăila, care va permite tragerea celor două cabluri de oţel.

„Un început bun de săptămână pe infrastructură. Începe ridicarea platformei de lucru la Podul suspendat de la Brăila. Este un pas important pentru proiect – cu ajutorul acestei platforme sau „catwalk”, în termeni tehnici, se vor trage cele două cabluri de oţel peste pod, care vor susţine tablierul. Ridicarea totală a platformei de lucru se finalizează în 2 luni şi jumătate, dar lansarea efectivă a cablurilor merge în paralel cu acest proces şi începe la vară”, a explicat Cătălin Drulă.

Potrivit ministrului, cablurile cântăresc împreună nu mai puţin de 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km.

Podul de la Brăila va avea o deschidere centrală de 1.120 de m şi o lungime totală de 2 km.

Licitaţia pentru realizarea proiectului a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

Construcţia drumurilor de legătură a început deja pentru primii 7 km şi în perioada imediat următoare va fi şantier deschis pentru toată lungimea acestora (23 km).

 

CITEȘTE ȘI:

Peste 40% dintre companii se așteaptă ca facilitățile fiscale să determine inspecții fiscale noi

Mastile personalizate, intre siguranta si promovare

Peste jumătate dintre angajați și-ar da demisia dacă nu li se oferă flexibilitate după pandemie

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...