Podul suspendat de la Brăila intră într-o nouă etapă a construcţiei

Podul suspendat de la Brăila intră într-o nouă etapă a construcţiei, firma japoneză IHI Infrastructure Systems urmând să întindă cablurile principale între blocurile de ancoraj.
Podul suspendat de la Brăila

„Podul suspendat de la Brăila se apropie de o nouă etapă a construcţiei. Dacă până acum italienii de la Astaldi au ridicat cei doi piloni ai podului până la înălţimea de 192 de metri, în viitorul apropiat japonezii de la IHI vor începe întinderea perechii de cabluri principale între blocurile de ancoraj, aproximativ 2 km în linie dreaptă”, arată reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Potrivit acestora, există în continuare întârzieri în ceea ce privește emiterea autorizaţiilor de construire pentru drumurile de legătură de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„În punctualitatea echipei din Japonia putem avea încredere, dar nu acelaşi lucru îl putem spune despre CNAIR, care de 3 ani ne promite că va rezolva problemele birocratice şi va emite autorizaţiile de construire pentru drumurile de legătură pe întreaga lungime prevăzută în proiect”, susţin reprezentanţii asociaţiei.

În data de 4 martie, CNAIR a anunțat că a fost emisă autorizaţia de construire pentru 7 kilometri de drum de legătură aferenţi podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila.

În vederea obţinerii autorizaţiei de construire pentru partea de drum de legătură, în integralitate, CNAIR a arătat că a finalizat toate demersurile necesare, urmând ca antreprenorul să transmită documentaţia pentru obţinerea autorizaţiei de construire pentru restul sectoarelor de drum de legătură în cel mai scurt timp posibil.

Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Șoferii vor putea solicita Poliției istoricul tuturor sancțiunilor. Proiect

Banca Națională caută service auto pentru flota sa multimarcă

Pietonii care folosesc telefonul mobil când traversează strada vor fi amendați cu 290 – 435 lei. Proiect

 

 

Adaugati comentariu