Podul hobanat peste Şoseaua Virtuţii, aproape finalizat

Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) anunţă recuperarea întârzierile la proiectul "străpungere Ciurel - nod rutier Virtuţii", podul hobanat peste Şoseaua Virtuţii fiind realizat în proporţie de 90%.



În prezent, se lucrează la tensionarea hobanelor şi la relocarea conductelor Elcen pentru apa industrială. Ulterior, pe amplasamentul eliberat va începe construcţia unui stâlp de susţinere pentru tablierul care va fi amplasat peste şoseaua Virtuţii.

Totodată, au fost deviate toate reţelele de medie şi joasă tensiune, s-a mutat punctul Trafo, iar pe amplasamentele eliberate se lucrează atât la platforme, cât ţi la rampele de urcare şi coborâre de pe pod.

Valoarea totală a proiectului este de 128 milioane euro.

„L-am asigurat pe constructor, căruia i-am solicitat să aloce toate resursele pentru accelerarea lucrărilor ca să putem profita de tot timpul pe care îl mai avem la dispoziţie până la iarnă, că fondurile pentru finalizarea acestui proiect sunt rezervate în buget, astfel încât acest obiectiv de investiţii atât de important pentru fluidizarea traficului în Capitală să fie finalizat cât mai rapid”, a afirmat primarul Capitalei, Gabriela Firea.

Potrivit acesteia, inţial, s-a dorit un culoar de expropriere care să ducă până la Şoseaua de Centură şi autostrada A1, dar acest culoar nu a fost rezervat pentru execuţia lucrării, ceea ce a dat posibilitatea primăriilor de sector să elibere autorizaţii de construire în această zonă şi, astfel, în urma construirii unor imobile pe amplasament, s-a ajuns la un număr de aproximativ 200 de clădiri care ar trebui demolate ca urmare a exproprierilor.

„În consecinţă, Primăria Capitalei a solicitat proiectantului să vină cu o soluţie pentru un culoar de expropriere care să permită continuarea proiectului până la autostradă, dar cu o intervenţie minimă în zona construită. Proiectantul a înaintat către PMB o nouă propunere de culoar, minim invaziv, prin care se propune exproprierea unui număr de maxim 20 de imobile, adică o reducere la 10% a numărului necesar de imobile care ar fi trebuit demolate, dar şi o reducere semnificativă a costurilor necesare continuării proiectului”, a explicat edilul-şef al Capitalei.

Se estimeaza ca noul culoar de exproprieri si sumele pentru despagubiri vor fi supuse anul viitor aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

De asemenea, actuala administratie a comandat un studiu de trafic, de unde a reiesit necesitatea construirii unui sens giratoriu, care va prelua traficul desfasurat pe pasaj. Odata ce podul hobanat va fi finalizat, se va construi si sensul giratoriu.

Penetratia Splaiul Independentei – Autostrada Bucuresti-Pitesti va avea o lungime de 8,3 kilometri, va incepe la intersectia Splaiul Independentei cu Sos. Virtutii si se va termina pe A1, la Podul Ciorogarla.

Noua artera va avea cate trei benzi pe sens si va fi marginita in anumite zone de strazi colectoare a traficului zonal. Vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei, la intersectia Penetratia A1 – Bd. Uverturii si la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.

Prin realizarea acestei penetratii se va obtine o intrare mai facila in Bucuresti dinspre autostrada Bucuresti – Pitesti, dar si o redistribuire a traficului in importantele noduri de circulatie propuse a se realiza prin pasaj denivelate.

Totodata se urmareste atragerea fluxurilor de circulatie, accesibilitatea la Autostrada A1 si din autostrada la centrul capitalei, costuri scazute de transport, accesul la servicii, siguranta traficului, sustinerea dezvoltarii locale si impactul scazut al emisiilor din trafic.

Caracteristici tehnice: lungime drum 6,44 km, suprafata drum 128.980 mp, lungime poduri si rampe 3.560 m.

Proiectul a fost impartit pe trei tronsoane:

  • Tronsonul I – km 0 (Splaiul Independentei) – Sos. Virtutii
  • Tronsonul II – Sos. Virtutii – Sos. de Centura
  • Tronsonul III – Sos. de Centura – Autostrada A1.

 

 

Adaugati comentariu