PNL acuză PSD de modificarea proiectului Legii RCA

Preşedintele Comisiei pentru transport şi infrastructură din Camera Deputaţilor, Mihai Lungu, acuză PSD de faptul că a încercat să modifice pe sub masă legea RCA în Parlament, după două săptămâni de proteste ale transportatorilor şi după audierea conducerii ASF în comisiile reunite de transporturi şi buget - finanţe din Camera Deputaţilor.



parlament

„Graba cu care PSD a propus dezbaterea acestui proiect în Camera Deputaţilor, în cele patru comisii de raport, de pe o zi pe alta, ridică mari semne de întrebare în legătură cu sinceritatea acestui demers.Un astfel de proiect adoptat pe genunchi, la presiunea PSD, poate crea mari disfuncţionalităţi în piaţă şi va readuce transportatorii în stradă.Rolul de mediator al Parlamentului va fi aruncat în derizoriu, iar actul de legiferare va fi viciat profund de lipsa de responsabilitate a PSD”, arată deputatul Mihai Lupu.

Potrivit acestuia, „legea RCA trebuie adoptată prin consens politic şi în mod transparent”.

Proiectul de Lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie (RCA) a fost iniţiat de senatorii PSD Viorel Arcaş, Leonardo Badea, Marius Bota, Eugen Teodorovici şi senatorul UDMR Vegh Alexandru. Proiectul a fost adoptat de Senat, marţi, 13 septembrie, fiind trimis luni, 19 septembrie, în Camera Deputaţilor pentru dezbatere în fond, în procedură de urgenţă.

Una dintre principalele prevederi incluse în forma adoptată de Senat a fost amendamentul transportatorilor privind introducerea tariful de referinţă, pe care aceştia îl consideră un „etalon valoric la care societăţile de asigurări trebuie să se raporteze atunci când oferă un produs de asigurare”. În opinia transportatorilor, acest tarif de referinţă ar fi putut duce la stoparea scumpirilor. Acestea ar f trebuit să se calculeze pe baza daunei medii determinate trimestrial şi comunicate public de către ASF, statistic, pentru fiecare categorie de vehicul în parte, pe baza plăţilor efective de daune achitate de către companiile de asigurări RCA din piaţă şi raportate la frecvenţa statistică a producerii evenimentelor pe categoria segmentelor de vehicule.

Un al doilea amendament al transportatorilor, inclus de asemenea în proiectul adoptat de Senat, era şi prevederea  privind limitarea la 25% din tariful de primă a cheltuielilor administrative şi de vânzare pentru poliţa de asigurare.

Scandalul a izbucnit în momentul în care reprezentantul transportatorilor a observat, în cadrul dezbaterilor din Comisia pentru transport şi infrastructură din Camera Deputaţilor, că în proiectul Legii RCA nu mai erau incluse cele două amendamente adoptate de Senat.

În aceste condiţii, discuţiile s-au oprit, iar proiectul nu a mai fost supus adoptării plenului.

Totuşi, pe site-ul Camerei Deputaţilor, la secţiunea „Urmărirea procesului legislativ”, proiectul de lege publicat conţine ambele amendamente – cheie propuse de transportatori.

Într-un anunţ făcut de Comisia pentru transport şi infrastructură se precizează că
membrii acesteia, „luând act şi de opinia reprezentanţilor transportatorilor rutieri, au hotărât acordarea unui termen de o săptămână pentru analizarea şi dezbaterea modificărilor aduse de această lege asupra pieţei RCA”.

 

Adaugati comentariu