Sistemul CEDAM a fost suprasolicitat, în perioada 19-20 septembrie, din cauza unui număr foarte mare de interogări, a anunţat Autoritatea de Supraveghere Financiară, instituţia recomandând utilizatorilor prelungirea duratei de răspuns la interogarea bazei de date.
„În cursul zilelor de luni şi marţi, 19 şi 20 septembrie 2016, serviciile web ale sistemului informatic CEDAM (cu precădere cele pentru stabilirea clasei de daunalitate bonus-malus) au fost suprasolicitate din cauza unui număr foarte mare de interogări provenite de la companiile de asigurări, fiind înregistrat un volum zilnic de aproximativ 4 milioane de solicitări. Pentru comparaţie, acelaşi număr de interogări sunt primite în mod normal într-o perioadă de 1 — 2 săptămâni. Ca urmare, deşi a rămas funcţional în tot acest timp, sistemul a răspuns cu greutate la interogări, anumiţi utilizatori fiind puşi în situaţia de a nu putea obţine informaţiile necesare emiterii de poliţe RCA”, se spune în comunicatul ASF.
Instituţia precizează că analizează această situaţie, inclusiv prin intermediul unor întâlniri cu brokerii şi asigurătorii.
„ASF recomandă utilizatorilor, brokeri şi asigurători, prelungirea duratei de răspuns la interogarea bazei de date, optimizarea în general a interogărilor transmise CEDAM, precum şi verificarea propriilor sisteme informatice”, se mai spune în comunicatul ASF.
CEDAM este o bază de date cu asigurările obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) încheiate pe teritoriul României, în care poate fi verificată existenţa unei poliţe RCA la o anumită dată pentru un vehicul, poate fi vizualizată societatea de asigurare care a emis poliţa şi pot fi identificate prejudiciile asociate poliţelor valabile începând cu anul 2008. În CEDAM se pot verifica şi daunele plătite în baza unei poliţe de asigurare.
Comentați?