Citroen C3 – Look chic


Concurent direct cu modele precum Ford Fiesta sau Volkswagen Polo, Citroen C3 pune accent clar pe latura estetică și practică, exact în această ordine. Ce se remarcă din primul moment este că francezii s-au concentrat foarte mult pentru a obține o mașină cu o imagine prietenoasă, departe de orice privire încruntată sau agresivitate exprimată prin faruri angulare înclinate în jos. C3 este genul de mașină care ar fi plăcută de orice femeie care vrea ceva diferit de ce se află pe piață. Prin urmare, credem că o companie de cosmetice sau produse tipice pentru femei ar trebui să aibă așa ceva în parcul său. Dacă vorbim despre o companie ce se axează pe înfrumusețare, cu atât mai mult.
Exterior distinctiv
Cu luminile de zi poziționate deasupra barei de protecție și cu o linie orizontală cromată ce conține și sigla mărcii, C3 se distinge printr-un design mai puțin obișnuit, mai nonconformist. Farurile îngropate adânc în bara de protecție par destul de bine protejate de eventualele zgârieturi de prin parcări, scăzând astfel costurile de reparații. Dacă, spre exemplu, ați avea o mașină normală, cu farurile expuse, cea mai mică atingere la parcare, ar crește riscul daunelor pe faruri. La partea din spate, tot pentru protecție, stopurile sunt amplasate destul de sus. Dar, dacă astfel de soluții de protejare a blocurilor optice, doar la Citroen am întâlnit acele bandouri de plastic montate pe lateralele portierelor pentru amortizarea loviturilor ușoare (cum ar fi cele ale portierelor vecinilor sau cărucioarelor de supermaket). Acele bandouri din plastic sunt ușor de înlocuit, dacă chiar veți dori. Arată aproape la fel și zgâriate și neatinse și, în plus, au fost proiectate special cu zone de amortizare. Nu sunt doar plăci de plastic prinse de portiere.
Tot confortul
La interior, spațiul este surprinzător de mare. Datorită formei ridicate a pavilionului, în interior este suficient spațiu la cap pentru toate patru locurile. Dar, dacă această caracteristică nu v-a surprins, detaliile estetice o vor face. Spre exemplu, duzele de ventilație din bord desenate în roșu și negru (cineva a fost fan Stendhal, probabil). O dotare plăcută este tableta de 7 inch de pe bord care știe să facă screen mirroring și este o interfață foarte ușor de folosit de către șofer. Vehiculul de test avea ca dotare și sistemul Connected Cam, care este un martor incoruptibil în caz de accident. Deci, dacă cel de la volan va spune că cineva i-a tăiat fața, camera va fi un martor greu de contestat. Păcat doar că în România această dotare nu este luată în considerare de autorități, dar de managerul de flotă da.
Spațiul pe banchetă este suficient pentru două persoane. Pot sta și trei, nu ar fi problemă de lățime, dar totuși nu vor sta foarte confortabil. Portbagajul în Citroen C3 , cu toate că nu are dimensiuni colosale, este foarte util și bine proporționat astfel încât poate fi folosit judicios. Pe lățimea portbagajului pot încăpea destul de confortabil câteva roll-up-uri standard. La nevoie, spătarul banchetei se poate rabata mărind volumul de încărcare. Totuși, marginea de acces este destul de sus, la 77 cm de asfalt.
Motorizare decentă
Deși ne-am obișnuit să vedem mașini de oraș cu peste 100 CP, Citroen C3 mizează și pe versiuni mai slab motorizate, în condițiile în care 82 CP ar părea puțini. Ei bine, nu sunt deloc puțini, sunt chiar suficienți. Mulțumită faptului că este un motor aspirat (non-turbo), graficul de cuplu este diferit și mașinii i se oferă suficient pentru deplasările urbane fără un consum exagerat de carburant. Dacă ne uităm la timpul de demaraj 0-100 km/h putem vorbi despre o mașină ceva mai lentă decât am fi tentați să credem. Analizând mai atent care sunt cerințele la care trebuie să facă față mașina, constatăm că sunt suficiente. Ce contează cel mai mult la un vehicul urban este un consum redus de carburant și o ușurință în conducere și parcare. Ca vehicul de distribuție urbană sau vehicul pentru agenții de vânzări, Citroen C3 se achită mai mult decât onorabil de aceste sarcini, cu doar 82 CP și un consum măsurat de sub 8 l/100 km. Vorbim despre un consum obținut de noi, în timpul testului, în București. Transmisia de 5 trepte este foarte bine etajată, favorizând demarajul pe treptele 1-2-3 și consumul scăzut pe a 4-a și a 5-a. Tot mulțumită graficului de cuplu se poate merge fără probleme în treapta a 5-a și la 50 km/h.
Ținuta de drum este în parametrii clasei. Cu toate că are o suspensie spate semi-independentă, remarcăm că este bine făcută și că amortizează eficient denivelările drumurilor. Pe viraje se comportă, de asemenea, foarte bine. Ce-i drept, este cam zgomotoasă dar fără a fi deranjantă. Iar, ca și costuri de mentenanță, remarcăm că se situează la niveluri foarte scăzute. Practic, în primii 100.000 km, veți avea de cheltuit aproximativ 450 de euro pentru toate reviziile ceea ce ar însemna la o utilizare intensivă ceva mai puțin de 150 de euro pe an.
Recomandare de flotă
C3 1,2 este o variantă foarte bună pentru o mașină de flote, dacă aveți de făcut distribuție urbană sau dacă aveți de trimis agenți în teren, prin oraș. În plus, datorită sistemului Citroen Connected Cam, puteți verifica foarte bine modul în care se comportă șoferii în trafic și, în caz de accident, veți avea parte de un martor incoruptibil. Iar, dacă o luați pur și simplu pentru folosință persoanlă, este o mașină bună și plăcută la condus.
AVANTAJE
– Design atractiv și util
– Consum redus de carburant
– Finisaje frumos executate
– Manevrabilitate bună
– Sistemul ConnectedCAM Citroën™
DEZAVANTAJE
– Depreciere
– Suspensie spate zgomotoasă
Model | Citroen C3 |
---|---|
1.2 82 CP Shine | |
Motor/ nr. cilindri | L3 |
Cilindree (cmc) | 1.199 |
Putere maximă/turație | |
(CP/rpm) | 82/5.750 |
Cuplu maxim/turație | |
(Nm/rpm) | 118/2.750 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | 5 trepte, manuală |
L/l/h (mm) | 3.996/1.749/1.474 |
Ampatament (mm) | 2.540 |
Volum portbagaj (l) | 300-922 |
Masă la gol (kg) | 1.055 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 13 |
Viteză maximă (km/h) | 168 |
Consum mixt (l/100 km) | 4,7 |
Emisii CO2 (g/km) | 109 |
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE | |
Accelerații | |
0-60 km/h (s) | 5,2 |
0-100 km/h (s) | 12,8 |
0-130 km/h (s) | 24,4 |
400 m cu start de pe loc | 18,5 |
1 km cu start de pe loc (s) | 34,8 |
Reprize | |
Repriză 70-90 km/h (s) (tr. V) | 9,7 |
Repriză 70-120 km/h (s)(tr. V) | 33,1 |
Frnare de la 100 km/h | |
La gol, rece (m)/s | |
decelerație (m/s2) | 39,6/(0,99) |
Sarcină minimă la 130 km/h (m)/decelerație (m/s2) | 63,5 (1,05) |
Consum (tr. V) | |
La 90/100/130 km/h | |
(l/100 km) | 4,71/5,31/7,46 |
În oraș/drum național/autostradă (l/100 km) | 6,94/5,64/7,09 |
Consum în test (l/100 km) | 6,57 |
Autonomie (km) | 685 |
Masă și dimensiuni | |
Masă măsurată (kg) | 1.198 |
Volum portbagaj (l) | 261 |
Zgomot interior | |
la 50 km/h (dBA) | 56,3 |
În accelerare maximă (dBA) | 72,1 |
COSTURI & GARANȚIE (lei cu tva) | |
Garanție | 4 ani / 100.000 km |
Interval revizii (km) | 25.000 |
Costuri de exploatare 3 ani (lei cu TVA) | |
Cost carburant 100.000 km | 32.850 |
Impozit pe an | 48 |
Rovignetă pe an | 124 |
RCA pe an | 885 |
CASCO pe an | 1.341. 1.141 |
Cost revizii 100.000 km/3 ani | 2.055 |
Cost pe km | 0,41 |