Caddy – confort de serviciu

Dacă vrei să folosești un autovehicul pentru locul de muncă, dacă acel autovehicul este și o unealtă a firmei, de ce nu ai apela la o autoutilitară sau, mai bine zis, la un autoturism care are ca bază de plecare o autoutilitară. Avantajele unui astfel de vehicul sunt robustețea și fiabilitatea în condițiile unei exploatări intense. Volkswagen Autovehicule Comerciale are în portofoliu gama Caddy Combi.
Dimensiuni compacte
Unul dintre marile avantaje ale modelului sunt dimensiunile exterioare care, ca lungime, l-ar încadra fără probleme în clasa compactă sau în monovolume compacte deși, oricum am lua-o, nu este un monovolum. Poziția la volan și amplasarea scaunelor din habitaclu sunt avantajate de înălțimea autovehiculului. În plus, mai rămâne și loc pentru un portbagaj imens. Ca și aspect, VW Caddy și-a păstrat o anume identitate de marcă ce-l va face remarcat prin trafic, indiferent dacă vorbim despre un oraș aglomerat sau o un centru comercial unde va livra obiecte pentru decorațiuni interioare, spre exemplu. Accesul în habitaclu se poate face prin portierele față și ușile culisante. Cea de pe dreapta este disponibilă standard, cea de pe stânga fiind opțională.
Habitaclu de 750+5
Dacă vorbim despre spațiul de transport marfă, atunci vorbim despre aproape 3 metri cubi cu bancheta spate rabatată. Dacă doriți să folosiți mașina și pentru familie și pentru uz comercial, atunci este evident că ar trebui să vă rezumați la a transporta marfă care nu pătează și nu lasă mirosuri neplăcute pentru că nu există un perete despărțitor între spațiul de marfă și cel de persoane.
Dacă în dotarea standard Caddy are dotări de strictă necesitate, opțional se pot comanda instalație de climatizare automată, cruise control, sistem de navigație și instalație audio cu bluetooth de pe telefonul mobil. De asemenea, sunt disponibile și mufe USB.
Tehnici cu dedicație
Motorul de VW Caddy a fost dezvoltat special pentru gama de vehicule comerciale și livrează un cuplu maxim de 250 Nm încă de la 1300 rotații pe minut făcându-l foarte util pentru taxiuri și va putea merge fără probleme sub 1.500 rotații pe minut toată ziua fără să ridice probleme pentru EGR sau turbină. Cutia de viteze tip DSG, este una automată cu două discuri de ambreiaj și comandă electronică. Aceasta schimbă ca orice DSG, adică aproape perfect. Nici măcar traficul bucureștean de la ore aglomerate nu a reușit să o învingă și să o prindă pe treaptă greșită. Rezultatul mariajului dintre motor și cutie se traduc printr-un consum urban de 7,5 l/100 km și sub 6 litri în regim mixt extraurban de șosea națională și autostradă. Dar, la partea de confort, se simt unele înrudiri cu gama de vehicule utilitare. Chiar dacă în general nu ridică probleme, la trecerea peste denivelări se simte disconfortul transmis de puntea spate care este dotată cu o suspensie semi-independentă. A fost un compromis destul de rezonabil pentru a putea face loc și spațiului foarte mare pentru bagaje. Dar, cu tot acest mic impediment, VW Caddy este genul de mașină care cu siguranță este extrem de util atât ca vehicul de familie cât și ca mașină de firmă care să asigure atât transportul cât și confortul necesar oricăror activități.
Recomandare de flotă
Fie că aveți nevoie de o mașină pentru transport persoane, caz în care se poate alege inclusiv o versiune cu 7 locuri, fie că aveți nevoie de o mașină pentru firmă și pentru familie, Volkswagen Caddy se poate mula oricărei situații. Pentru mai multă siguranță și lipsă de griji în exploatare, o variantă de doi litri turbodiesel cu 102 CP și transmisie DSG face toți banii. La sume asemănătoare este greu de găsit un mix atât de bun.
Avantaje
– Spațiu interior
– Consum decent
– Foarte practic pentru orice activități
– Modularitate interioară foarte bună
– Grup motopropulsor
Dezavantaje
– Suspensie spate mai puțin confortabilă
– Geamurile spate nu se deschid
Model | VW Caddy 2.0 TDI |
---|---|
Motor/ nr. cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.968 |
Putere maximă/turație | |
(CP/rpm) | 102/4.500 |
Cuplu maxim/turație | |
(Nm/rpm) | 250/1.300-2.600 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | 6 trepte, automată |
L/l/h (mm) | 4.405/1.794/1.822 |
Ampatament (mm) | 2,681 |
Volum portbagaj (l) | 750 - 2850 |
Masă maximă autorizată | 3.200 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 13 |
Viteză maximă (km/h) | 170 km/h |
Consum mixt (l/100 km) | 5 |
Emisii CO2 (g/km) | 130 |
Consum | |
Urban/extraurban/mediu (l) | 5,7/4,5/5,0 |
Consum în test (l/100 km) | 7,5 |
COSTURI & GARANȚIE (lei cu TVA) | |
Garanție | 2 ani fără limită de km |
Interval revizii (km) | 20.000 |
Costuri de exploatare 3 ani (lei cu TVA) | |
Cost carburant 100.000 km | 37.500 |
Impozit pe an | 179 |
Rovignetă pe an | 123 |
RCA pe an | 965 |
CASCO pe an | 4.903 |
Cost revizii 100.000 km/3 ani | 7.539 |
Cost/km | 0,63 |