Pentru creşterea gradului de cuprindere a RCA în asigurări, Consiliul Concurenţei a propus ca plata impozitelor pe autoturisme să fie condiţionată de plata poliţelor RCA. Reprezentanţii ASF agrează o asemenea măsură.
În cadrul unei dezbateri pe tema poliţelor RCA, găzduită de Comisia pentru transporturi a Camerei Deputaţilor, Laszlo Gyerko, consilier în cadrul Consiliului Concurenţei, a propus ca plata impozitelor şi taxelor pentru maşină să fie condiţionată de prezentarea poliţei RCA.
La rîndul său, vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Marius Vorniceanu, a arătat că este de acord cu o asemenea propunere.
Pentru a avea un grad de cuprindere mai mare în asigurare, printre multele mijloace prin care putem asigura acest lucru pot fi şi situaţiile în care Direcţiile de impozite şi taxe locale, atunci când încasează taxele pentru maşinile respective, să solicite şi prezenţa poliţei RCA. Eu sunt de acord cu această propunere. Să vedem cum poate fi implementată”, a spus Marius Vorniceanu, vicepreţedintele ASF, în cadrul dezbaterii.
Acesta a adăugat că ASF lucrează la elaborarea unui proiect de lege a asigurărilor în România pe care îl va promova cu ajutorul Parlamentului, în care vor fi prevăzute sancţiuni pentru companiile de asigurări care stabilesc preţuri exagerate sau prohibitive.
Marius Vorniceanu a precizat că ASF, în momentul în care a fost sesizată că tarifele RCA la transportatori au crescut substanţial, a declanşat un control pe modelul de calcul actuarial la companiile de asigurări, verificările fiind în curs de finalizare.
„Deja ASF a luat o serie de măsuri, la solicitarea transportatorilor, pentru a debloca o astfel de situaţie şi pentru a crea condiţii companiilor de asigurări să diminueze tarifele. Printre aceste măsuri vă pot spune faptul că discount-urile care erau limitate la 10% au dispărut din normele RCA, de asemenea am solicitat ca prima, creşterile de tarife la RCA să nu depăşească şi să fie în corelaţie cu creşterea ratei daunalităţii, deci o creştere proporţională şi rezonabilă. Am aprobat eliminarea barierelor restrictive privind RCA pe teritoriul României, respectiv am eliminat din norma 23 obligativitatea ca companiile de asigurări să aibă o structură în fiecare judeţ. Aceasta presupune un cost destul de ridicat pentru companii, dar în felul acesta am dat dreptul altor companii să opereze pe teritoriul României, putând crea un mediu concurenţial mai bun. Această propunere este în dezbatere publică şi cred că va fi aprobată în câteva zile„, a conchis Marius Vorniceanu.
Inca o hartie in plus in sarcina contribuabilului in jungla administrativa romaneasca.
De ce domnii de la ASF nu gandesc sa faca un fisier incrucisat cu RAR si/sau cu serviciul de immatriculari.
Ar fi mult mai simplu si s-ar face economie de hartie, drumuri la SPIT sau ANAF.
In cazul ca un vehicul nu ar avea asigurare ar putea fi radiat din circulatie din oficiu.
Consecintele ar fi mult mai grave pentru cei care nu isi platesc asigurarile sau chiar incearca sa fraudeze cu asigurari false.
Un mecanism de siguranta ar trebui gandit. Adica trimiterea unui avertisment inainte de inceperea procesului de radiere.
Cum va controla angajatul de la fisc daca o asigurare este valida (cat timp va pierde sa faca acest control)
Si daca asigurarea expira dupa o luna de la data la care cetateanul isi plateste impozitul adica +/- 15 ianuarie, iar apoi nu isi mai face asigurare pana in decembrie?
Oare se atinge scopul acestei prevederi fara sa dam aceasta tara din nou peste cap?
Probabil ca domnii care gandesc aceste masuri nu stau la coada pe la administratiile fiscale sau de alt gen.