Pe fondul crizei provocate de pandemia de coronavirus vânzările de autovehicule în China, cea mai mare piaţă auto din lume și a doua economie mondială, au scăzut cu 1,9% anul trecut, la 25,31 milioane de unităţi, arată datele publicate de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM), preluate de Reuters.
În 2020, al treilea an consecutiv de scădere a vânzărilor de vehicule în China, livrările de autoturisme s-au diminuat cu 6%, dar cele de vehicule comerciale (camioane şi autobuze) au urcat cu 19%.
La rândul lor, vânzările de vehicule electrice şi hibride au crescut anul trecut cu 11%, la 1,37 milioane de unităţi, iar pentru acest an CAAM se aşteaptă la livrări de 1,80 milioane de unităţi.
Autorităţile de la Beijing vor ca automobile electrice şi hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, faţă de aproximativ 5% acum.
Potrivit Asociaţia Producătorilor Auto din China, în condiţiile în care economia chineză continuă redresarea stabilă, revenirea cererii va accelera, contribuind la creşterea vânzărilor auto în 2021, când livrările ar urma să depăşească 26 milioane de unităţi, o creştere de 4% faţă de 2020.
China este singura economie majoră care se estimează că a înregistrat creştere anul trecut. FMI se aşteaptă ca a doua economie mondială să raporteze un avans de 1,9% în 2020 şi de 7,9% în 2021.
China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS.
CITEȘTE ȘI:
Austria introduce obligația înregistrării online înainte de sosirea în țară
Ministrul Transporturilor: Etapa de proiectare, extrem de importantă în infrastructură
Comentați?