În anul 2018, sistemele de transport inteligente de pe sectoarele de autostrăzi din România au înregistrat peste 370.000 de abateri de la prevederile legale în vigoare, privind respectarea masei totale maxime admise în circulaţie pe drumurile publice şi a vitezei maxime admise.
Potrivit datelor publicate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din totalul de 744.144 vehicule cu masă totală mai mare de 10 tone, 48.592 vehicule au circulat cu depăşirea masei totale maxime admise în circulaţie pe drumurile publice din Romania. Dintre acestea, un număr de 8.217 vehicule au înregistrat depăşiri cu mai mult de 20% a masei totale maxime admise, fapta constituind, conform prevederilor OG nr. 43/1997, contravenţie foarte gravă.
Pe de altă parte, din totalul de 2.566.966 vehicule analizate, 323.159 vehicule au circulat cu depăşirea vitezei de 130 km/h, maximă admisă pe autostrăzi. Dintre acestea, un număr de 62.094 vehicule au circulat cu viteze cuprinse între 150 – 250 km/h, 536 vehicule circulând cu viteze de peste 200 km/h.
Circulaţia cu depăşirea maselor maxime admise în circulaţie pe drumurile publice din România este principala cauză a degradării premature a suprafeţei carosabile a drumurilor. De asemenea, din cauza numărului tot mai mare al autovehiculelor care circulă cu viteze superioare vitezei maxime admise, siguranţa în trafic scade, ceea ce duce la pierderi de vieţi omeneşti şi la daune materiale.
Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor a...
•Ada Ștefan22 noiembrie 2023Blue, brandul românesc, parte din cea mai extinsă rețea de mobilitate din...
•Ada Ștefan21 noiembrie 2023Transportul public rămâne în continuare facilitatea cea mai importantă indiferent de generaţie,...
•Flote Auto21 noiembrie 2023Ministerul Energiei a lansat în dezbatere proiectul privind „Strategia Naţională a Hidrogenului”,...
•Ada Ștefan9 noiembrie 2023
Comentați?