Paşii necesari pentru achitarea tarifului de trecere la podurile peste Dunăre de la Feteşti – Cernavodă

Pentru a evita orice fel de eroare, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale aduce la cunoştinţa utilizatorilor câteva informaţii privind achitarea tarifului de trecere pentru utilizarea podurilor peste Dunăre între Feteşti şi Cernavodă (peaj).



încasarea taxei de pod

Tariful poate fi achitat în 3 moduri, astfel:

  • la staţiile de distribuţie a carburanţilor aparţinand OMV Petrom, MOL Romania, Rompetrol, MOL Retail Comerţ, Socar;
  • prin SMS la numărul 7577 (număr disponibil în reţelele de telefonie mobilă Orange Romania, Vodafone Romania, Telekom Mobile, Telekom Fix şi RCS&RDS);
  • cash la staţia de taxare Feteşti.

Dacă se optează pentru achitarea peajului la distribuitorii autorizaţi sau prin SMS, acesta se poate achita înainte de utilizarea podurilor sau până la ora 24.00 a zilei următoare trecerii.

Dacă se optează pentru achitarea peajului cash la staţia de taxare Feteşti, se vor utiliza porţile prevăzute cu bariere şi agenţi încasatori, semnalizate corespunzător.

Dacă peajul achitat la distribuitorii autorizaţi sau prin SMS este neutilizat într-o perioadă de 12 luni îşi pierde valabilitatea.

Utilizatorilor li se recomandă ca, la achiziţionarea unor peaje, să verifice datele pe care le transmit prin SMS sau care sunt înscrise pe documentul emis de către distribuitorii autorizaţi ai CNADNR, înainte de a certifica prin semnătură corectitudinea acestora, corecţia ulterioară a unui număr de înmatriculare înscris eronat realizându-se doar în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.

Un peaj achitat după expirarea termenului prevăzut de legislaţia în vigoare (după ora 24:00 a zilei următoare trecerii) nu poate fi luat în considerare pentru trecerea în cauză.

Informaţii privind achitarea peajului se regăsesc şi pe site-ul www.cnadnr.ro.

Cei 4 paşi prin care se achită peajul prin SMS sunt:

  • 2 mesaje trimise
  • 2 mesaje primite, astfel:
  • pasul 1 – mesaj trimis: numărul de înmatriculare urmat de categoria tarifară a vehiculului (1, 2, 3 sau 4). Exemplu pentru autoturism: B54AJV 1, unde 1 reprezintă categoria tarifară,
  • pasul 2 – mesaj primit: informaţii privind numărul de înmatriculare, categoria tarifară a vehiculului, costul total şi se solicită confirmarea achiziţiei,
  • pasul 3 – mesaj trimis: textul „DA” dacă se doreşte continuarea achiziţiei, în cel mult 3 ore de la primirea mesajului de la pasul 2,
  • pasul 4 – mesaj primit: confirmarea achiziţiei ce conţine seria peajului, numărul de înmatriculare al vehiculului, categoria tarifară a vehiculului, valabilitatea peajului.(PEAJ PRIN SMS = 4 PASI = 2 MESAJE TRIMISE + 2 MESAJE PRIMITE)

Precizări suplimentare

– Prin SMS se poate achiziţiona peajul doar pentru 1 trecere

– Prin SMS se poate achiziţiona peajul doar pentru vehicule înmatriculate în România;

– Prin SMS nu se poate achiziţiona peajul dacă solicitarea este iniţializată din afara teritoriului României;

– În cazul în care se trimite textul în alt format, decât cel prevăzut la pasul 1, acesta nu va fi luat în considerare

– Detalii privind costul total al achiziţiei peajului prin SMS este comunicat utilizatorului în mesajul text prevăzut la pasul 2 (costul total cuprinde şi costul generat de utilizarea serviciului de mesaje scurte)

– Utilizatorul nu poate considera peajul emis dacă nu a primit mesajul de confirmare prevăzut la pasul 4

– Categorie tarifară peaj asociată tipului de vehicul:

  1. Autoturism/Marfa MTMA<=3,5 tone
  2. Marfa 3,5 tone<MTMA< 12 tone / Microbuz
  3. Marfa MTMA>=12 tone, <=3 axe / Autocar
  4. Marfa MTMA>=12 tone, >=4 axe

– Pentru informaţii suplimentare referitoare la categoriile tarifare se poate trimite la numărul 7577 un mesaj cu textul INFO (0,05 EUR+TVA/SMS trimis)

– Pentru cartelele preplătite nu se aplică TVA, achiziţia fiind efectuată numai dacă există disponibil creditul necesar.

– Dacă după transmiterea unui mesaj către numarul 7577 nu primiţi niciun mesaj este posibil ca pe acel număr de telefon să existe eventuale restricţii, motiv pentru care va trebui să luaţi legătura cu call center-ul operatorului dvs. de telefonie mobilă pentru mai multe detalii.

 

Adaugati comentariu