Scania a organizat pe 23 august cel mai important eveniment al său din ultimele două decenii: viitoarea generație de camioane.
După zece ani de cercetare şi 20 de miliarde de coroane suedeze, grupul Scania a dezvăluit la Paris cea mai nouă gamă a sa. Spre deosebire de precedentele generații, noul camion este proiectat complet de la zero. Nu mai puțin de 4000 de ingineri şi proiectanți au luat parte la dezvoltarea noului vărf de lance al constructorului nordic de camioane de sub umbrela Volkswagen.
Pentru realizarea noului vehicul, constructorul a apelat la proprietarii de camioane Scania pentru a forma un focus grup în urma căruia să realizeze noul camion. Disponibil cu binecunoscutul propulsor V8 de 16 litri, noul camion oferă puteri de peste 700 CP. Cu toate acestea, îmbunătățirea aerodinamicii precum şi a altor componente au permis vehiculului să obțină consumuri mai mici cu 5% față de generația anterioară. Pentru testare au fost acoperiți peste 10 milioane de kilometri de teste, astfel încăt să fie testat vehiculul în toate felurile cu putință.
Variantele de motorizare disponibile sunt:
6 cilindri 13 litri cu 370 CP (va fi disponibil ulterior)
6 cilindri 13 litri cu 410 CP/1900 rpm, cuplu maxim 2150 între 1000 și 1300 rpm
6 cilindri 13 litri cu 450 CP/1900 rpm, cuplu maxim 2350 între 1000 și 1300 rpm
6 cilindri 13 litri cu 500 CP/1900 rpm, cuplu maxim 2550 între 1000 și 1300 rpm
V8 16 litri cu 520 CP/1900 rpm, cuplu maxim 2700 între 1000 și 1300 rpm
V8 16 litri cu 580 CP/1900 rpm, cuplu maxim 2950 între 1000 și 1350 rpm
V8 16 litri cu 730 CP/1900 rpm, cuplu maxim 3500 între 1000 și 1400 rpm
Motoarele de șase cilindri dispun doar de tehnologia SCR pentru obținerea normei Euro 6 în timp ce propulsoarele de 16 litri au atât SCR cât și EGR.
Conform declarațiilor oficiale, consumul de carburant al noii generații Scania a scăzut cu 5 procente față de vechea generație.
Comentați?