Advertisement

infrastructura rutieră
Home Infrastructură Pași importanți pentru infrastructura rutieră din Banat, Muntenia și Dobrogea.

Pași importanți pentru infrastructura rutieră din Banat, Muntenia și Dobrogea.

Consiliul Tehnico Economic (CTE) al Companiei Naționale de Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat mai multe documente necesare pentru infrastructura rutieră din județele Timiș, Buzău, Brăila, Tulcea și Constanța, a anunțat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Astfel, a fost avizat Studiul de Fezabilitate pentru Varianta Ocolitoare TimișoaraVest (aproximativ 14 km) care va fi construită la profil de drum național cu două benzi pe sens și va avea un impact important atât pentru economia Județului Timiș, cât și pentru cea a Municipiului Timișoara.
Valoarea estimată pentru construcția acestei variante ocolitoare, finanțată prin fonduri europene nerambursabile, este de 2,28 miliarde de lei (cu TVA).
După semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispoziție 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor.

A mai fost avizată și varianta de traseu a Drumului Expres Buzău – Brăila (aproximativ 111,6 km). Șoseaua de mare viteză va tranzita județele Buzău și Brăila și va asigura inclusiv conexiunea cu Autostrada A7 Ploiești – Buzău (km 55) și cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila.

O altă documentație aprobată a fost și cea a variantei de traseu pentru Drumul Expres Brăila – Tulcea (aproximativ 61,6 km).
Șoseaua va asigura, la rândul său, conexiunea cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, dar și cu Drumul Expres Constanța –Tulcea.

Tot pentru infrastructura rutieră din Dobrogea, Consiliul Tehnico Economic al CNAIR a mai avizat și Studiul de Fezabilitate pentru Alternativa Techirghiol (lungime de 30,59 km), care va fi construită la profil de autostradă. Drumul de mare viteză va asigura o legătura rapidă între Autostrada de Centură a Constanței (A4) și sudul litoralului românesc.
Valoarea estimată pentru construcția acestui proiect, finanțat prin fonduri europene nerambursabile, este de 4,85 miliarde de lei (cu TVA).
Pentru construcția acestui obiectiv vor fi alocate 36 de luni.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Primele unități Transit Courier și Tourneo Courier produse de Ford Otosan la Craiova pleacă spre clienți

PepsiCo România a ajuns la 80% vehicule hibride, accelerând evoluția către obiectivul net zero al companiei

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...