Advertisement

Pasajul Olteniței
Home Infrastructură Pasajul Olteniței, cel mai mare de pe Centura București, va fi deschis în luna aprilie 2023

Pasajul Olteniței, cel mai mare de pe Centura București, va fi deschis în luna aprilie 2023

Pasajul Olteniței – Popești-Leordeni, cel mai mare de pe Centura București, va fi deschis în luna aprilie 2023, conform graficului de execuție a lucrărilor asumat de către constructorul italian Itinera SPA, a anunțat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

În vara acestui an, Ionel Scrioșteanu estima că traficul va fi deschis până la finalul lui 2022, invocând tot graficul de lucrări asumat de constructor.

Construcția face parte din contractul de ”Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului București Sud între A2, km. 23+600 și A1, km. 55+520 – Lot 1: Amenajare nod rutier DN CB – DN 4 (Oltenița) km. 29+500 – km. 33+190”.

În luna iunie 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Itinera SPA au semnat contractul pentru construcţia pasajului, în valoare de 169,5 milioane de euro, fără TVA. Durata contractului este de 150 luni începând de la data atribuirii contractului, din care: 6 luni proiectare, 24 luni execuţie, 120 luni perioada de notificare a defecţiunilor (garanţie conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare). Cu alte cuvinte, pasajul ar fi trebuit finalizat la finalul lui 2021 – începutul lui 2022. Dar între timp, a venit pandemia…

Amenajarea nodului este denivelată şi presupune construcţia unui sens giratoriu suspendat, care va rezolva toate fluxurile de trafic, inclusiv traficul feroviar din zonă. Traseul amenajării nodului rutier începe la km 29+500 şi se termina la km 33+190 pe centura existent şi include şi sensul giratoriu de la km 35+450.

Pasajul Olteniței – Popești-Leordeni va avea o lungime de aproximativ 800 m care se termină cu un sens giratoriu (pe direcţia Bucureşti) şi aproximativ 650 m care se termină cu un sens giratoriu (pe direcţia Olteniţa).

 

 

CITEȘTE ȘI:

Consiliul Concurenţei a autorizat o tranzacţie realizată de Automobile Bavaria şi AB Immo Timişoara

Rotația anvelopelor, motive și metode

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Timișoara-Moravița
Infrastructură

9 oferte pentru construcția primului lot al Autostrăzii Timișoara – Moravița

Antreprenori din România, Bulgaria, Italia, Turcia și Ucraina au depus 9 oferte...

a3 Ploiești - Brașov
Infrastructură

Compania Națională de Investiții Rutiere a preluat proiectul Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a preluat de la Compania Națională...

Târgu Frumos - Lețcani
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Licitație pentru construcția tronsonului Târgu Frumos – Lețcani

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, astăzi, spre publicare în...

Sibiu - Făgăraș
Infrastructură

A început construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Circulația ar trebui deschisă în 2028

Antreprenorul turc Maykol a demarat construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, pentru început...