Pasajul Domneşti va fi deschis circulației rutiere în 15 noiembrie. A început testarea suprastructurii

Pasajul Domneşti va fi deschis circulației rutiere în 15 noiembrie, iar pentru siguranța traficului a început testarea suprastructurii și a iluminatului public, a anunțat, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Pasajul Domneşti

”Pentru pasajul Domnești a început numărătoarea inversă până la momentul în care va fi dat în trafic și se realizează astfel testele finale și ultimele pregătiri. În cursul serii trecute, s-a efectuat testarea sistemului de iluminat public în toate zonele pasajului, rampe și girația suspendată, unde au fost montați în total 256 stâlpi”, a precizat Ionel Scrioșteanu.

Potrivit acestuia, sistemul de iluminat public este dotat cu telegestiune, ce permite reglarea intensității luminii în funcție de trafic și cu lămpi LED, care vor consuma în total maximum 22 kw/h.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a adăugat că au început şi testele de încercare a suprastructurii pasajului, care reprezintă o metodă de verificare practică, în care se urmăreşte determinarea comportamentului real al structurii prin încercare.

Încercarea pasajului se desfăşoară în două etape:

– încercare statică, prin intermediul unui convoi de vehicule de mare tonaj, a câte 28 tone fiecare. Poziţionarea camioanelor s-a făcut în așa fel încât să se realizeze echivalentul a 85% din încărcarile frecvente din normele Eurocode, iar pentru o interpretare cât mai corectă a rezultatelor, s-a folosit atât câte un camion pe banda de circulaţie, cât şi două camioane, aflate la o distanţă de 7 metri.

– încercare dinamică, care se realizează prin intermediul unui vehicul dispus pe centrul podului, care va rula cu o viteză constantă de 30 km/h, trecând peste obstacole preamplasate.

Pasajul Domnești are o lungime de 536 m, investiția având o valoare de 91,5 mil. lei. Lucrările au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvență a constructorului principal Straco, însă șantierul și lucrările au fost preluate de subcontractorului Tracon.

Configurat sub formă de sens giratoriu, pasajul va fi construit la intersecţia dintre strada Prelungirea Ghencea – DJ 602 şi Centura Bucureşti şi are ca principal scop fluidizarea traficului rutier în zonă.

Lucrările de artă prevăzute în proiect sunt grupate în trei mari categorii:

– pasaj suprateran peste Centura rutieră a municipiului Bucureşti şi CF pe strada Prelungirea Ghencea şi DJ 602;

– pasaje pe şoseaua de centură pe bretele de urcare/coborâre la intersecţia giratorie denivelată;

– intersecţie giratorie denivelată propriu-zisă.

Sunt prevăzute şi două drumuri colectoare pentru accesul riveranilor, unul fiind amplasat de o parte şi de alta a rampei dinspre Bucureşti a pasajului de pe Prelungirea Ghencea — DJ 602 şi altul la rampa dinspre Domneşti. Accesul în aceste două drumuri se face pe baza unor intersecţii giratorii amplasate la baza rampelor.

În vederea traversării pietonale a căii ferate s-au prevăzut de o parte şi de alta a şoselei de centură două scări metalice identice. Poziţionarea acestor scări este sub pasajul de pe Prelungirea Ghencea şi DJ 602, iar la partea superioară sunt amplasate în consolă, facilitând astfel accesul pietonilor în trotuarul prevăzut pe pasaj.

Pasajul suprateran pe DJ 602 Bucureşti – Domneşti face parte din proiectul integrat de modernizare a Centurii Capitalei, care a primit, în 2019, o finanţare de peste 1 miliard de euro de la Comisia Europeană.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Activitatea de fuziuni și achiziții, în scădere în primele 9 luni. Analiză EY România

DKV Mobility lansează cardul de combustibil și servicii dedicat carburanților alternativi

 

 

Adaugati comentariu