RATB
Home Administrare flote Parcul de vehicule al RATB a fost redus cu peste 30% din cauza uzurii

Parcul de vehicule al RATB a fost redus cu peste 30% din cauza uzurii

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) utilizează, în prezent, 69% din parcul circulant de vehicule, existând probleme generate de gradul avansat de uzură, arată reprezentanţii RATB.

Problemele parcului de vehicule sunt generate de gradul avansat de uzură al tramvaielor, troleibuzelor şi autobuzelor. RATB utilizează în prezent un parc circulant efectiv de 690 de autobuze, adică 69% din totalul celor 1.000 disponibile. Din acest total, parcul imobilizat ajunge la 214 autobuze, cu defecte tehnice sau tamponări (urmări ale accidentelor de circulaţie) aflate în diverse stadii de reparaţie. Restul autobuzelor sunt în perioada de reparaţii curente, în urma reviziilor tehnice.

ratb-autobuz-floteauto
Foto: Ştefan Puşcaşu

Din parcul existent, 500 de autobuze sunt încadrate în norma de poluare Euro 3 şi au grad de uzură de 10 ani (400 — marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 — Mercedes), cu o medie de utilizare de 450.644 km.

Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzură de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) şi 7 ani (150) şi cu o medie de utilizare de 371.151 km.

„Costurile de întreţinere pentru aceste autobuze au crescut foarte mult, având în vedere că acestea au ieşit din perioada de garanţie”, spun reprezentanţii RATB.

Regia precizează că în privinţa tramvaielor, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de tramvaie (54%), în timp ce numărul celor nefuncţionale este de 219.

Din numărul total de tramvaie, 297 au gradul de uzură de peste 100%, 82 au un grad de uzură între 75-100%, 54 — un grad de uzură între 50-75%, 32 între 25-50% şi numai 10 tramvaie sunt aproape noi (cu un grad de uzură între 0 şi 25%). Şi tramvaiele au un program periodic de verificări, revizii şi controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000 km şi 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee.

Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numărul vehiculelor nefuncţionale ridicându-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzură de peste 100%, adică peste 89%, celelalte 32 de troleibuze având un grad de uzură între 75-100%.

Conducerea RATB consideră că situaţia actuală a parcului de vehicule este cauzată de ultimii trei ani de criză economico — financiară care au afectat bugetul şi au îngreunat menţinerea în exploatare a vehiculelor.

„Conducerea Regiei face eforturi ca în acest an să readucă parcul circulant la un nivel normal, conform cererii, în funcţie de alocările financiare municipale. Începând cu 15 februarie 2016, RATB a pus în practică un plan de măsuri care are ca scop eficientizarea serviciilor oferite şi reducerea numărului călătorilor frauduloşi. RATB reînnoieşte apelul adresat călătorilor deţinători de abonamente să valideze toate călătoriile efectuate, în scopul îmbunătăţirii programului de circulaţie pe fiecare linie, pe baza datelor obţinute prin sistemul automat de taxare”, conchid reprezentanţii RATB.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Administrare flote

Texaco Lubricants sprijină piața în creștere a vehiculelor electrice cu o nouă gamă de e-fluide

Texaco Lubricants a introdus o nouă gamă de fluide pentru maşini electrice...

Flote Auto
Administrare flote

A apărut revista FLOTE AUTO, martie 2024

A apărut numărul 98 al revistei FLOTE AUTO, martie 2024, cu un...

Arval Car Sharing
Administrare flote

Mobilitate partajată: Noua aplicație Arval Car Sharing este destinată exclusiv companiilor

Grupul Arval introduce pe piața din România o aplicație mobilă de car...

Administrare floteAnvelope

Continental obține primul loc în cadrul ADAC Summer Tire Test

Anvelopele PremiumContact 7 produse de Continental au obținut primul loc în cadrul...