Obligativitatea folosirii luminilor de întâlnire sau a luminilor pentru circulaţia diurnă se va extinde atât pentru drumurile naţionale (DN), cât şi pentru drumurile judeţene (DJ). Proiectul de modificare a Codului Rutier se află în dezbaterea Senatului.
În prezent, Codul Rutier prevede obligaţia şoferilor de a folosi luminile de întâlnire sau pe cele de zi doar pe autostrăzi (A), pe drumurile expres (DX) şi pe cele naţionale europene (E).
Iniţial, proiectul de lege, ce aparţine deputatului Nicolae-Miroslav Petreţchi, a extins obligaţia doar la drumurile naţionale (DN), însă Guvernul a propus ca regula să se aplice şi pentru drumurile judeţene (DJ).
„Considerăm oportună extinderea obligaţiei de folosire pe timp de zi a luminilor de întâlnire sau a celor pentru circulaţia diurnă şi pentru circulaţia pe drumurile judeţene, întrucât regimul legal de viteză este acelaşi pentru ambele categorii de drum, iar unele drumuri judeţene pot atinge valori de trafic superioare anumitor drumuri naţionale”, arată Guvernul, după analizarea proiectului de lege.
Transmiterea unui punct de vedere din partea Guvernului este o etapă obligatorie în procedura legislativă.
În acest context, art. 44 alin. (2) din OUG 195/2002 (Codul Rutier) va avea următorul conţinut:
„(2) În circulaţia pe autostrăzi, pe drumuri expres, pe cele naţionale europene (E), pe cele naţionale şi judeţene conducătorii de autovehicule şi tractoare agricole sau forestiere sunt obligaţi să folosească şi în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulaţia diurnă.”
„Tot mai multe state europene prevăd, în legislaţia privind circulaţia pe drumurile publice, folosirea luminilor de întâlnire în afara localităţilor, indiferent de tipul drumului, urmărind prin aceasta reducerea semnificativă a numărului de accidente”, arată deputatul Nicolae-Miroslav Petreţchi.
Acesta menţionează că prognozele arată că în 2025, numărul mediu al autovehiculelor care se vor deplasa pe drumurile naţionale din România se va dubla, fapt care, fără o completare a legislaţiei actuale, va determina ca numărul accidentelor să crească, ceea va duce atât la mărirea numărului de victime, cât şi la afectarea întregii societăţi, ridicându-se costurile socio-economice.
Pentru deveni lege, proiectul va fi dezbătut atât în Senat, cât şi în Camera Deputaţilor, forul decizional în acest caz.
CITEŞTE ŞI:
Viitorul SUV electric Subaru – Toyota. La ce să ne așteptăm?
Acesta este noul Nissan X-Trail!
Atac informativ asupra portalului IMM INVEST? 200 de aplicaţii pe secundă
Comentați?