Asocierea româno-turcă Ozaltin Insaat ve Sanayi – Ilgaz Insaat Ticaret – Vision Construction Workk a depus singura ofertă pentru construirea celor două viaducte necesare devierii traseului lotului Nădăşelu – Mihăieşti, parte din Autostrada Transilvania A3.
Devierea traseului, realizată în baza unei expertize tehnice, a fost necesară după alunecările de teren începute în septembrie 2021. Drept urmare, din contractul de execuție al lotului Nădăşelu – Mihăieşti, semnat în 2020 cu Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj, au fost scoase lucrările suplimentare din zonele cu probleme de la Nădășelu și Topa Mică. Acestea au fost incluse în contractul pentru care Asocierea Ozaltin – Ilgaz – Vision Construction Workk a depus acum oferta.
Potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, constructorii au la dispoziţie 1,114 miliarde de lei, fără TVA, şi 27 de luni, dintre care nouă luni este perioada de proiectare şi 18 luni cea de execuţie a lucrărilor, pentru finalizarea contractului finanţat prin PNRR.
„Primul viaduct va fi construit între km 10+009 şi km 12+000 va avea o lungime de 1,2 km şi nu va afecta versantul care prezintă alunecări. Al doilea viaduct, care va fi construit între km 21+406 şi km 24+890, va avea o lungime de aproximativ 2 km şi va depăşi în aval DN 1F. Acest viaduct va traversa cursului Pârâului Topa Mică şi se va racorda cu traseul Autostrăzii Transilvania în zona km 24+890”, a explicat Sorin Grindeanu.
CITEȘTE ȘI:
Continental face noi pași către unități de producție sustenabile
CES 2024: Tehnologiile Bosch ajută consumatorii să utilizeze energia în mod sustenabil
Comentați?