Nu au fost depuse contestaţii la licitația pentru construcția Autostrăzii Focşani – Bacău

În termenul legal de 10 zile nu au fost depuse contestații la procedura de atribuire pentru contractele celor trei loturi ale Autostrăzii Focşani - Bacău, a anunțat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Focșani

Drept urmare, acesta a solicitat miercuri documentele pentru semnarea contractelor cu Asocierea Spedition UMB – SA&PE Construct – Tehnostrade, câștigătoarea licitației.

”Sunt încă 95,9 km finanțați prin PNRR pe care se va putea circula în 2025”, a subliniat Cristian Pistol.

Constructorul are la dispoziție 6,5 miliarde lei (fără TVA) și 30 de luni (după semnarea contractelor) pentru finalizarea lucrărilor pe cele 3 loturi care fac legătura între Focșani și Bacău:

  • Lotul 1 Focşani – Domnești Târg (35,60 km),
  • Lotul 2 Domnești Târg – Răcăciuni (38,78 km),
  • Lotul 3 Răcăciuni – Bacău (21,52 km).

Pe traseul autostrăzii vor fi construite 91 de poduri și pasaje

– Lotul 1: 32 poduri/pasaje, în lungime totală de 4.909,50 m, dintre care pasajul superior peste Canal Siret – Baragan și peste CF500, Km 4+750 (1177,90m) având o complexitate tehnică ridicată.

– Lotul 2: 35 poduri/pasaje, în lungime totală de 3.691,80 m, dintre care pasajul superior peste DN 2 și CF500, Km 36+449 (909,75 m)

– Lotul 3: 24 poduri/pasaje, în lungime totală de 3.581,20 m, dintre care pasajul superior peste CF500, drum local și canale, Km 83+548 (1.215,70 m).

Potrivit proiectului, vor fi amenjate 5 noduri rutiere, la Tișița, Pufești, Adjud, Răcăciuni și Bacău. Autovehiculele vor putea circula cu o viteză de 140 km/h, cu excepția nodurilor rutiere de tip B, care sunt proiectate pentru o viteză de 60 km/h.

De-a lungul Autostrăzii Focşani – Bacău vor fi construite patru staţii de servicii tip S1 (parcări, benzinării şi spaţii comerciale cu bar), patru parcări de scurtă durată şi două spaţii de servicii tip S3 (parcări securizate, spaţii comerciale, restaurante, puncte sanitare, autoservice şi spaţii pentru cazare – motel sau hotel).

Şoseaua va fi dotată cu garduri de protecţie şi cu panouri fonoabsorbante în dreptul localităţilor şi a ariilor protejate.

Tot pe autostradă vor fi amplasate şi trei Centre de Întreţinere şi Coordonare (CIC), adiacente nodurilor rutiere Tișița, Adjud Nord și Bacău.

Autostrada A7 Ploieşti – Paşcani, cu o lungime de aproximativ 330 km, va fi realizată din patru tronsoane: Ploieşti-Buzău; Buzău-Râmnicu Sărat-Focşani; Focşani-Mărăşeşti-Adjud-Bacău şi Bacău-Roman-Paşcani. De aici se vor desprinde alte două tronsoane, în lungime totală de 120 km, Paşcani- Vereşti-Suceava şi Suceava-Siret-graniţa cu Ucraina.

Împreună cu sectorul Bucureşti-Ploieşti, parte din Autostrada A3 Transilvania, viitoarea Autostradă A7 Ploieşti – Paşcani va completa ruta Coridorului IX Pan-European pe teritoriul românesc.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Începe modernizarea porturilor Brăila și Galați, cu o finanțare de 264 milioane de lei

Ministerul Dezvoltării a încheiat contracte de peste 820 mil. lei pentru infrastructura de transport verde

 

 

Adaugati comentariu