Volkswagen a dezvăluit cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt cea de-a şasea generaţie a binecunoscutului său model de clasă mică, Polo.
Volkswagen Polo vine cu o nouă platformă tehnică, derivată din binecunoscuta MQB a grupului. Aceasta, denumită MQB A0, este aceeaşi cu a noului Seat Ibiza pe care l-am testat în acest număr.
Noul Polo vine cu o lungime mai mare cu 81 mm faţă de vechea generaţie, dar cu un ampatament majorat cu 94 de mm, ajungând la 2.564 mm. De asemenea, lăţimea maşinii a crescut cu 69 mm ajungând la 1.751 mm. Prin urmare, noul Polo are mai mult spaţiu în interior decât vechea generaţie. Datorită acestor majorări, Polo ajunge la un volum impresionant al portbagajului (pentru clasa sa) de 351 de litri. Noua arhitectură MQB A0 preia şi o parte din sistemele de siguranţă şi cele electronice dezvoltate pe MQB. În schimb, pentru scăderea costurilor de producţie, platforma dedicată clasei mici va avea o punte spate semiindependentă.
Nu va fi oferită pe niciuna dintre versiunile de Polo vreo variantă cu suspensii independente, considerate inutile pentru această categorie de vehicule.
Motorizările cu benzină vor fi de un litru, aspirate, cu 65 sau 75 CP. Vor fi prezente şi trei motoare turbo 1.0 TSI cu 95 sau 115 CP, plus un 1.5 TSI de 150 CP. Motoarele turbo cu benzină vor fi disponibile opţional şi cu transmisie automată DSG cu 7 trepte. Pentru variantele diesel VW oferă un 1,6 litri TDI cu două niveluri de putere, 80 sau 95 CP şi sistem de depoluare SCR.
Volkswagen Polo va fi disponibil în România începând cu luna octombrie, iar preţul de pornire este de
13.041 euro pentru versiunea aspirată 1.0 MPI de 75 CP, cea de 65 CP nefiind oferită la noi. 1.0 TSI va costa 14.435 euro în echiparea Comfortline şi 15.143 euro în echiparea Highline.
(Articol publicat în revista Flote Auto, septembrie 2017)
Comentați?