Noul motor EcoBoost de 1l poate fi alegerea ideală pentru un parc auto modern şi eficient

Reducerea costurilor operaţionale reprezintă o prioritate pentru un manager de flote, iar soluţia propusă de Ford prin intermediul noului motor EcoBoost de 1l poate fi alegerea ideală pentru un parc auto modern şi eficient.
Ford Fiesta

Trendul de reducere a cilindreei motorului, cunoscut la nivel mondial drept downsizing, a devenit o constantă aplicată tuturor noilor realizări din industria auto, iar Ford poate fi considerat un adevărat pionier în acest domeniu. Lansarea oficială a unuia dintre cele mai aşteptate propulsoare din industria auto a avut loc în aprilie 2012, an în care noul motor a monopolizat concursul „International Engine of the Year” câştigând cele mai importante distincţii: „International Engine of the Year”, „Best new Engine” şi „Best Engine under 1.0 litre”. Rezultatele remarcabile se datorează unei noi abordări a conceptului de propulsor modern, bazată pe mix de tehnologii avansate îmbinate cu soluţii clasice de o fiabilitate recunoscută.

Radiografia tehnică a noului motor este pe atât de simplă pe atât de inovatoare: trei cilindri dispuşi în linie cu o capacitate cilindrică de fix 999 cmc, supraalimentare cu turbină şi distribuţie variabilă. În total, Ford a înregistrat 125 de noi patente în realizarea acestui motor, pe care însă nu le vom detalia în acest articol. Mai important este că Ford a reuşit să ridice ştacheta downsizingului la un nivel atât de înalt încât până şi azi, în 2013, concurenţa nu a reuşit să se apropie de performanţele unităţii EcoBoost, iar mărturie stă o nouă distincţie „International Engine of the Year” la categoria sub 1 l, obţinută anul acesta.

fiToate aceste premii arată bine în vitrina Ford, dar sunt sigur că pe un manager de flote îl interesează doar până la un punct aclamaţiile presei internaţionale şi mai mult avantajele de ordin economic pe care le poate obţine de pe urma acestui motor. Sa începem cu bonusurile de ordin fiscal: impozitul pentru un motor de 1l este sensibil mai mic comparativ cu impozitul pentru un motor clasic de generaţie veche de 1,4 l sau 1,6 litri. Trebuie menţionat la acest capitol fiscal faptul că reducerea depinde de localitatea/judeţul pentru care este calculată această taxă. Spre exemplu, în Bucureşti impozitul pentru un motor de 1l este cu până la 40% mai mic comparativ cu un motor de 1,6 litri. Tot la fel, pe termen lung, o dată cu alinierea la sistemele de taxare din Vest, emisiile de CO2 vor juca un rol important în calculul impozitului, iar aici unitatea EcoBoost va pleca din pole-position cu emisii de doar 99 g CO2/km (în cazul lui Fiesta) şi emisii generale sub 120 g CO2/km pe întreaga gamă de modele.

În cazul în care vă gândiţi că diferenţa este dată şi de performanţa superioară a unităţii mai mari, lucrurile nu sunt chiar atât de simple. Motorul de 1l EcoBoost oferă cifre de cuplu şi putere superioare motoarelor vechi, fără supraalimentare, aşa că preconcepţia că un motor mic oferă performanţe pe măsură nu se verifică.

Avantajul dinamic principal nu ţine însă strict de valoarea de putere (Ford oferă acest motor în versiuni de 100 CP şi 125 CP) ci de cuplul superior oferit la turaţii joase graţie supraalimentării. Puteţi să vă gândiţi la modul în care reacţionează un motor diesel, care trage de jos şi nu necesită turaţii superioare, de unde şi economia de carburant şi confortul în deplasările urbane. Noua unitate EcoBoost mimează exact scenariul unui motor diesel, eliminând, printer altele, problema zgomotului tipică unităţilor pe motorină.

Un alt avantaj financiar, inclusive raportat la motoarele diesel, ţine de costurile sensibil mai mici în materie de revizii şi orice tip de intervenţie de ordin tehnic. Tot pe lista de economii majore se încadrează şi costurile în materie de asigurare RCA şi CASCO, poliţe care se calculează, printre altele, şi în funcţie de cilindree. Am păstrat pentru final reducerea poate cea mai importantă, legată de consumul de carburant, atât de relevantă în perioada actuală în care ne aşteptăm la creşteri masive a accizelor la combustibil. În cazul lui Fiesta, spre exemplu, vorbim despre un consum mixt de 4,3 l/100 km pentru ambele versiuni de putere (100/125 CP), o valoare comparabilă cu cea a motorizărilor diesel de generaţie nouă. Aceleşi performanţe economice de top se aplică şi modelelor Focus, B-MAX, C MAX şi Grand C-MAX cu valori între 4,7 l/100 km (Focus) până la 5,2 l/100 km (Grand C-MAX). Este lesne de înţeles că, pe o perioadă de 100.000 km, diferenţa de consum faţă de un motor clasic de 1,4 l sau 1,6 l va acoperi fără probleme costul ceva mai mare de achiziţie a noului motor.

Cât despre alegerea modelelor ce vor compune viitoarea flotă, Ford a reuşit să extindă disponibilitatea acestui motor (lansat iniţial pe Focus) şi pe B MAX, Fiesta şi monovolumele C-MAX şi Grand C-MAX. Ultimele două modele sunt ceva mai rare în cazul achiziţiilor de flote, dată fiind orientarea lor vădit familiară, dar asta nu înseamnă că nu merită luate în seamă în cazul în care spaţiul şi confortul pe distanţe lungi reprezintă una dintre priorităţile dvs. Flotele ce vor fi exploatate îndeosebi în mediul urban au nevoie de un model ca Fiesta, agil, economic şi uşor de condus, în timp ce alegerea universală pentru o flotă ce va fi exploatată în condiţii cât mai diverse rămâne best-seller-ul Focus. Acesta din urmă este disponibil în trei versiuni de caroserie hatchback, sedan şi break, pentru a acoperi cât mai eficient orice nevoie de transport. Un alt atu, mai puţin pragmatic este faptul că acest nou motor este produs la fabrica Ford din Craiova şi, prin urmare, are toate atuurile pentru a deveni motorul noii tale flote, dar şi unul general, pentru industria auto autohtonă.

focus

Focus:

Dincolo de performanţele economice de excepţie, noul Ford Focus dispune şi de o suită de echipamente de siguranţă foarte avansate care te feresc de incidentele neplăcute din trafic. Interior: Abordarea futuristă are la bază un set extins de dotări high-tech şi o calitate de top a finisărilor. Transmisie: Focus oferă două transmisii manuale pentru motorul EcoBoost, cu 5 trepte (100 CP) şi 6 trepte (125 CP).

 

fi_1

Fiesta:

Facelift-ul primit recent a adus în prim plan gama de motorizări pe benzină de 1 l, în patru versiuni de putere, două aspirate, cu 60 şi 80 CP, şi două supraalimentate, cu turbină de 100 CP şi 125 CP. Mai nou, versiunea de 100 CP poate fi comandată cu transmisie automată Powershift. Ford a introdus deja noul motor EcoBoost şi în gama de utilitare, pe noua generaţie Tourneo Connect.

 

cmax

C-MAX şi Grand C-MAX: Monovolumele nu sunt foarte populare pe piaţa din România, dar, odată cu maturizarea clientelei, ele au toate şansele să devină o alegere raţională pentru cei în căutarea versatilităţii la un preţ avantajos. Modelul Grand C-MAX continuă inovaţiile în materie de portiere oferind uşi spate glisante pentru un acces optim. Motorizările 1.0 EcoBoost dispun standard în cazul acestui model de tehnologia Start/Stop (opreşte motorul în caz de staţionare prelungită) şi transmisie manuală cu 6 trepte.

 

bmax_1B-MAX: Fabricat în fabrica Ford din Craiova noul monovolum B-MAX se remarcă prin raportul ideal între dimensiunile exterioare compacte şi oferta foarte generoasă de spaţiu interior. Deschiderea inovativă a portierelor are grijă ca accesul să fie unul facil, indiferent că vorbim despre pasageri sau marfă. Versatilitatea interiorul permite rabatarea fracţionată a banchetei cât şi a scaunului pasagerului din dreapta, pentru a permite încărcarea obiectelor lungi de 2,35 m. Volumul de maxim de încărcare poate atinge valoarea de 1.385 l.

 

eco

 

1.0 EcoBoost:

Cele patru distincţii obţinute de propulsorul Ford în cadrul competiţiei „International Engine of the Year” certifică performanţele economice şi dinamice ale noului motor. Graţie cilindreei de doar 999 cmc listei de avantaje se adaugă şi scăderea costurilor legate de impozite, taxă de timbru, asigurări RCA şi CASCO, costuri de revizii şi de întreţinere. Pe termen lung se anticipează inclusiv o valoare de revânzare superioară concurenţilor cu motorizări clasice.

 

 

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, decembrie 2013 – ianuarie 2014)

Adaugati comentariu