Cum să-ţi dezvolţi parcul auto. Există şi finanţări ieftine

Finanţarea rămâne o provocare pentru companii din cauza costurilor şi a garanţiilor. Aceste neajunsuri pot fi minimizate de produsele de leasing financiar intermediate de societăţile care au obţinut linii de credit de la BEI, CEB şi BERD.



leasing

Pentru orice companie, o finanţare ieftină înseamnă dobânzi reduse, comisioane cât mai mici şi lipsa garanţiilor materiale. Toate aceste trei condiţii sunt îndeplinite de produsele de leasing financiar acordate de câteva societăţi de profil de pe piaţa din România care au obţinut linii de finanţare de la entităţi bancare cu rating AAA: Banca Europeană pentru Investiţii (BEI), Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (CEB) şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).
Sigur, la rândul lor, şi companiile care vor să-şi dezvolte parcul auto trebuie să îndeplinească o serie de condiţii, însă, la final, societatea finanţată îşi atinge scopul: dezvoltarea afacerii.

Raiffeisen Leasing – 45 milioane euro de la CEB şi BEI

Raifffeisen Leasing a încheiat anul trecut două acorduri de finanţare cu CEB şi BEI, primul în valoare de 30 de milioane de euro, iar al doilea, de 15 milioane de euro.

„Liniile de finanţare din fonduri BEI şi CEB au fost dimensionate încă de la început pentru o utilizare integrală până la sfârşitul perioadei 2013-2014, astfel că Raiffeisen Leasing va acorda în continuare finanţări prin aceste două facilităţi, urmând ca produsele dedicate să fie menţinute şi în perioada următoare”, spune Felix Daniliuc, directorul general al Raiffeisen Leasing.

felix_1În opinia acestuia, prin oferirea unor soluţii de finanţare cu facilităţi BEI şi CEB, Raiffeisen Leasing şi-a propus ca principal obiectiv sprijinirea dezvoltării sectorului IMM, care, la nivelul ţării reprezină una dintre cele mai la îndemână soluţii de susţinere a creşterii economice. „|n consecinţă, majoritatea finanţărilor acordate s-au îndreptat către acest sector”, punctează Felix Daniliuc (foto).

Pentru finanţările de autoturisme din surse CEB, dobânda variabilă se raportează la Euribor la 3 luni, căreia i se adaugă o marjă de 4,75% pentru bunurile noi şi una de 5,35% pentru cele second-hand. Taxa de administrare este de 1,85% (plătibilă o singura dată, la începutul contractului de leasing). Perioada de finanţare este cuprinsă între 3-5 ani (6 ani pentru autobuze), iar valoarea minimă ce poate fi accesată este de 4.000 de euro. Comisionul de gestiune lunar presupune 10 euro, taxa logistică pentru bunuri înmatriculabile este de 200 Euro (fără TVA), avansul porneşte de la 15%, iar rata reziduală, de 1-20%, poate fi inclusă în rată sau poate fi plătită la final. Pentru obţinerea finanţării nu se solicită garanţii materiale, ci doar două bilete la ordin în alb, emise de utilizator şi avalizate de asociatul principal, precum şi fidejusiunea personală a unuia dintre acţionari. Rambursarea ratelor este flexibilă, aceasta putând fi lunară, trimestrială sau sezonieră, în funcţie de specificul industriei în care activează compania.

Pentru finanţările de autovehicule din surse BEI, dobânda variabilă se raportează la Euribor la 3 luni, căreia i se adaugă o marjă de 4,85%. Taxa de administrare este de 1,85% din preţul de achiziţie (plătibilă o singură dată, la începutul contractului de leasing). Perioada de finanţare este cuprinsă între 4-5 ani (6 ani pentru autobuze), iar valoarea minimă ce poate fi accesată este de 4.000 de euro. Comision de gestiune lunar este de 10 euro, taxa logistică pentru bunuri înmatriculabile – 200 euro(fără TVA), avansul porneşte de la 15%, iar rata reziduală, de 1-20%, poate fi inclusă în rată sau poate fi plătită la final. La fel ca şi în cazul finanţărilor CEB, nici pentru facilitatea BEI nu se solicită garanţii materiale, ci doar două bilete la ordin în alb, emise de utilizator şi avalizate de asociatul principal, precum şi fidejusiunea personala a unuia dintre acţionari. Rambursarea ratelor este flexibilă, aceasta putând fi lunară, trimestrială sau sezonieră, specifică industriei companiei.

Reprezentanţii instituţiei spun că în funcţie de domeniul de activitate, avansul minim se va ajusta cu 5%, de la caz la caz, iar pentru companii start-up, cu minim 12 luni de activitate, avansul minim este 40%. Produsele de finanţare sunt disponibile la sediile Raiffeisen Leasing şi prin cele 525 de unităţi Raiffeisen Bank din toată ţara.

„Atât finanţările cu fonduri BEI, cât şi cele cu fonduri CEB, au fost foarte bine primite în piaţă şi, în continuare, înregistrăm o solicitare constantă din partea clienţilor pentru aceste opţiuni de finanţare, având în vedere condiţiile bune oferite. Dobânda asociată finanţărilor cu aceste facilităţi este mai avantajoasă decât cea standard oferită de companie. In plus, pe lânga aceste facilităţi, în ceea ce priveşte segmentul auto, la nivelul companiei, am dezvoltat o gamă largă de produse dedicate clienţilor din diferite domenii de activitate, adaptate nevoilor specifice ale acestora”, explică directorul general al Raiffeisen Leasing, Felix Daniliuc. De altfel, în portofoliul societăţii financiare există şi alte soluţii destinate cumpărării de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, atât în lei, cât şi în euro. De exemplu, pentru achiziţia noului SEAT Toledo, IMM-urile cu minim un an financiar de activitate pot obţine, până la 31 decembrie, finanţări la dobânzi variabile, calculate după formula Robor la 1 luna + 3,2% sau Euribor la 3 luni + 4,95%. Avansul solicitat este cuprins între 15-50%.

BCR Leasing aşteaptă 75 milioane euro de la BEI

Şi BCR Leasing va obţine o linie de credit de aproximativ 75 milioane de euro de la Banca Europeană de Investiţii (BEI), împrumutul fiind deja aprobat de principiu în data de 4 octombrie 2013. Fondurile vor fi alocate în cea mai mare parte pentru finanţarea clienţilor din categoria IMM, o cotă de până la 30% putând fi orientată şi către proiecte derulate de companii de talie medie şi de municipalităţi.

Money seized by German customs agency Zoll during anti-money laundering operation is displayed before agency's annual statistics news conference in BerlinTot prin leasing, societăţile mici şi mijlocii mai pot obţine finanţări pentru dezvoltarea parcului auto şi din fondurile obţinute de BCR de la BERD, în vara acestui an. Valoarea totală a liniei de finanţare este de 80 de milioane de euro, iar reprezentanţii instituţiei au anunţat că împrumuturile, disponibile atât în euro, cât şi în lei, pot fi acordate şi sub formă de finanţare pentru leasing.

Pentru achiziţionarea de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare noi, BCR Leasing are în portofoliu un produs de finanţare cu o dobândă variabilă, raportată la Euribor la 3 luni. Perioada de finanţare este cuprinsă între 1-5 ani, avansul porneşte de la 15%, iar comisionul de analiză a dosarului, de 1,9%, este flat şi aplicabil la valoarea bunului finanţat. Comisionul lunar de administrare se aplică la valoarea finanţată iniţial şi are o valoare de 0,07%. Taxa logistică este cuprinsă între 150-250 euro, în funcţie de tipul şi marca bunului.

De exemplu, pentru un autoturism al cărui preţ este de 10.000 euro (fără TVA), cu un avans de 25%, o valoare reziduală zero şi o perioada de leasing 48 de luni, DAE (dobânda anuală efectivă) este de 9,69%.

BT Leasing – 10 milioane de euro de la BERD

Anul trecut, BERD a acordat şi societăţii BT Leasing Transilvania un împrumut de 10 milioane de euro destinat finanţării IMM-urilor. De altfel compania are în portofoliul de produse Leasingul cu dobândă zero, adresat firmelor care achiziţionează autoturisme si autoutilitare noi de la dealeri autorizati din România. |mprumuturl se acordă în euro, însă avansul trebuie să fie de minim 40%. Perioada de finanţare este cuprinsă între 1-5 ani, iar comision de administrare lunar este de 0,5% în primul an şi scade progresiv ajungând cu 65% mai mic în ultimul an.

Reprezentanţii BT Leasing Transilvania arată că pentru obţinerea acestei finanţări, societăţile trebuie să îndeplinească o serie de condiţii minime: să nu înregistreze mai mult de trei incidente bancare cu bilete la ordin în ultimele 6 luni şi să nu fie în interdicţie bancara de a emite cecuri; să nu fie raportate la Centrala Riscurilor de Credit în ultimele 6 luni cu întârzieri mai mari de 60 zile la creditele sau leasingurile contractate; să nu înregistreze datorii restante la bugetul de stat mai mari de 5.000 lei sau 2% din activele totale stabilite conform ultimei balanţe contabile.

(Articol apărut în revista AutoExpert Flote, decembrie 2013 – ianuarie 2014)

 

Adaugati comentariu