ML a murit, trăiască noul GLE! Sau, mai corect, faceliftul SUV-ului de lux Mercedes-Benz ML-Class aduce nu doar modificări de ordin estetic și îmbunătățiri la nivel tehnologic, dar și o nouă denumire, conform noului nomenclator al brandului german. De acum, e mult mai clar că GLE reprezintă SUV-ul de clasă mare Mercedes-Benz, rivalul principal pentru Audi Q7, BMW X5 sau Range Rover Sport. Iată primele detalii cu noul Mercedes-Benz GLE.
Trebuie menționat de la început că indicativul GLE nu apare în premieră absolută, deoarece inaugurarea sa a avut loc la începutul anului, peste ocean, odată cu lansarea mondială de la Salonul Auto Detroit 2015 a noului Mercedes-Benz GLE Coupe, principalul rival al cunoscutului BMW X6. Și mai trebuie amintit faptul că Mercedes-Benz a decis să simplifice indicativele modelelor sale, astfel încât SUV-urile să fie desemnate prin GL, cele două litere semnificând ”Geländewagen” fiind urmate de o a treia, indicând clasa din care face parte modelul. Iar, în cazul nostru, GLE face parte din clasa mare, așa cum, în domeniul berlinelor, E-Class este poziționat între C-Class și S-Class.
Așadar, noul Mercedes-Benz GLE pune capăt unei povești de succes, demarate la începutul anilor 2000, dar promite un nou foileton de calibru în segmentul extrem de pretențios al SUV-urilor luxoase și dinamice. Ca formă generală, noul GLE păstrează silueta precedentului ML, eleganța și sportivitatea fiind și mai bine evidențiate de adaptarea părții frontale de la SUV-ul coupe-cu-patru-uși GLE Coupe. În rest, doar mici retușuri (de remarcat adoptarea farurilor și stopurilor full-LED), pachetul general neavând nevoie de un machiaj consistent, deoarece a treia generație a SUV-ului german a fost gândită încă de la început ca o mașină dedicată segmentului business.
Interiorul trece și el printr-un proces de rafinare, nu de modificare totală, cele mai importante schimbări ținând de adoptarea display-ului central de 7 inch, în stil ”tabletă plutitoare” și care poate fi controlat de la ineditul controller tactil dintre scaune. Se mai remarcă intervenția designerilor asupra unor comenzi și butoane, dar cele mai de efect noutăți aduse de GLE se referă la ambianța interioară: noi materiale, noi culori și un sistem de iluminare cu LED-uri care promite o nouă experiență pentru pasageri. Ca spațiu și confort, lucrurile rămân în continare la cote foarte ridicate, GLE oferind locuri comode și spațioase, precum și un portbagaj generos.
În ce privește gama de motorizări, pentru prima dată marele SUV Mercedes-Benz este oferit cu un sistem de propulsie hibridă plug-in, variantă botezată GLE 500 e 4MATIC. Combinând un V6 BlueDIRECT (injecție directă pe benzină) de 333 CP și un motor electric de 116 CP, rezultă o putere maximă totală de 442 CP, similar cu V8-urile performante, dar și un cuplu maxim de 650 Nm, ceea ce-i asigură lui GLE 500 e foarte bune performanțe dinamice. Însă accentul se pune acum pe eficiența în slujba scăderii poluării: noul GLE 500 e are o autonomie în regim strict electric de 30 km, până la viteza de 80 km/h, în timp ce consumul mediu omologat NEDC se cifrează la doar 3,0 litri/100 km în regim hibrid, cu emisii de CO2 de numai 78 g/km.
În rest, gama de motoare mai cuprinde două versiuni diesel: cea de bază GLE 250 d (2,0 litri, 4 cilindri, 204 CP), disponibilă și doar cu tracțiune pe puntea spate, respective cea superioară GLE 300 d (3,0 litri, V6, 258 CP). La care se mai adaugă propulsoarele pe benzină: GLE 400 (V6 twin-turbo de 333 CP), GLE 500 (V8 twin-turbo de 435 CP) și versiunile sport GLE 63 AMG (557 CP), respectiv GLE 63 AMG S (585 CP). De remarcat că versiunea GLE 250 d este primul SUV din categoria sa cu emisii CO2 de numai 140 g/km, o performanță pentru un motor convențional pe un astfel de SUV. De asemenea, motoarele diesel beneficiază de acum standard de noua cutie automată cu 9 trepte, care poate fi dotată opțional cu reductor și diferențial central, pentru performanțe offroad superioare.
Noul Mercedes-Benz GLE mai dispune de upgrade-uri ale diverselor sisteme sofisticate de control și asistență, precum suspensia pe aer AIRMATIC, sistemul de control ACTIVE CURVE SYSTEM, direcția electro-mecanică DIRECT STEER sau sistemul de management DYNAMIC SELECT, cu opțiunea modului OFFROAD+, care poate comanda, prin intermediul suspensiei variabile, o gardă la sol de până la 285 mm și performanțe superioare ale sistemului 4MATIC la trecerea peste obstacole.
Debutul oficial în fața publicului va avea loc de 1 aprilie (nu e nicio glumă), la Salonul Auto New York 2015, noul Mercedes-Benz GLE urmând a ajunge în Europa cel mai devreme în vara acestui an.
Comentați?