Noul Kia Sportage. Special pentru Europa

Kia a creat o variantă dedicată exclusiv pieței europene a modelului Sportage dotată cu sisteme de propulsie hybrid și plug-in hybrid, dar și cu echipamente avansate de asistență a șoferului.
Kia

Versiunea europeană a celui mai bine vândut model, Kia Sportage, a fost creată cu atenție pentru a stabili noi repere în segmentul SUV-urilor din Europa. Acesta combină un design exterior elegant, dar musculos și modern, cu un interior premium de ultimă generație care găzduiește cele mai recente tehnologii de conectivitate.

Dezvoltat pe o nouă arhitectură „N3”, modelul european Sportage beneficiază de un ampatament optim, ca și dimensiuni și proporții ideale pentru drumurile europene. De asemenea, modelul beneficiază de valori superioare în ceea ce privește spațiul pentru bagaje, dar și cel pentru cap și pentru picioare, în comparație cu modelul Sportage anterior. Sistemele de propulsie hibride de ultimă generație îmbunătățesc și mai mult performanțele modelului european Sportage, contribuind la reducerea dramatică a emisiilor și la creșterea economiei de combustibil.

Kia

„Noul Sportage a fost atent proiectat, dezvoltat și perfecționat special pentru Europa, într-un proces ce depășește granițele și stabilește noi repere în segmentul SUV. Cu designul său exterior avangardist și interiorul său inovator, noul Sportage combină o prezență dinamică pe stradă cu un habitaclu premium, orientat către șofer, care beneficiază de cele mai recente tehnologii inovatoare. De asemenea, noul Sportage este echipat și cu tehnologii avansate de electrificare a sistemului de propulsie – avem modele hybrid eficiente, eco-friendly, care pot satisface nevoile tuturor clienților. Cu o gamă complet electrică, noul model Sportage plug-in hybrid subliniază și mai mult misiunea Kia de a accelera mobilitatea sustenabilă în toată Europa”, a declarat Jason Jeong, președintele Kia Europe.

Dinamica de condus

O premieră pentru Sportage este noul sistem „Terrain Mode” care debutează pe a cincea generație a modelului. Implementat anul trecut pe Kia Sorento și dezvoltat acum pentru proprietarii modelului Sportage care doresc aventuri în aer liber și activități de agrement, modulul avansat „Terrain Mode” ajustează setările automobilului astfel încât acesta să ofere o dinamică optimă de condus pentru orice suprafață și mediu de rulare.

Noua platformă „N3” a influențat puternic și caracteristicile dinamice ale noului Sportage, combinând o călătorie rafinată, stabilă și confortabilă, cu manevrabilitatea sporită și agilitatea. Sistemele avansate de direcție și suspensie, care au fost setate meticulous, ajută la îmbinarea acestor calități. Pentru a crea o experiență de condus captivantă, dinamică și optimă pentru drumurile europene, noul Sportage debutează cu numeroase noutăți tehnologice inovatoare.

Kia

O nouă generație a sistemului ECS – Electronic Control Suspension oferă un confort optim și niveluri superioare de siguranță în orice moment datorită controlului său continuu al amortizarii. Tehnologia reacționează rapid la mișcările caroseriei și la comenzile direcției, efectuând ajustări ultra-rapide ale setărilor amortizoarelor pentru a contracara tangajul și ruliul caroseriei în viraje. De asemenea, sistemul ajustează forța de amortizare a suspensiei pentru a se adapta confortabil obstacolelor și pentru a reduce impactul suprafeței de rulare asupra roților.

Kia

Un sistem de tracțiune integrală – AWD, controlat electronic, asigură distribuirea optimă a puterii între puntea din față și din spate, în funcție de condițiile de rulare și de situațiile de condus, nu numai pentru a asigura îmbunătățirea și mai mult a performanțelor dinamice, ci și pentru sporirea siguranței și eficienței.

Sisteme de propulsie avansate

Dezvoltat pe o arhitectură avansată care cuprinde inovații în electrificarea sistemului de propulsie, atât modelele HEV, cât și PHEV ale noului model european Sportage oferă un pachet SUV eco-friendly, fără compromisuri. Pachetul de dotări pentru modelele HEV și PHEV a fost pregătit cu atenție pentru a minimiza impactul asupra spațiului pentru pasageri și bagaje. Pentru versiunea HEV, bateria este plasată sub scaunele din al doilea rând, rezultând un spațiu pentru picioare identic cu cel al modelelor Sportage cu motor cu combustie internă. Pentru versiunea Sportage PHEV, bateria de înaltă tensiune este plasată central între cele două axe, sub caroseria SUV-ului, asigurând o distribuție echilibrată a greutății și un spațiu interior practic, confortabil și versatil.

Toate cele trei versiuni hybrid de ultimă generație – HEV, PHEV și unul dintre cele două derivate MHEV – care contribuie la alcătuirea celei de a cincea generații a gamei Sportage dispun de motorul premiat T-GDI de 1.6 litri, dezvoltat de Kia, care dispune și de tehnologia sofisticată CVVD (Continuous Variable Valve Duration), care controlează durata de deschidere a supapelor pentru a îmbunătăți dramatic performanța, economia de combustibil și emisiile.

Pentru versiunea Sportage Plug-in Hybrid, motorul turbo compact face parte dintr-un pachet de propulsie avansat care include, de asemenea, un motor electric de 66.9 kW de tip „permanent magnet traction” și un pachet de baterii litiu-ion polimer de 13.8 kWh. Această combinație a sistemului de propulsie oferă o putere totală de 265 CP, cu 180 CP provenind de la motorul T-GDI. Pachetul de baterii are o unitate de management de înaltă tehnologie care monitorizează constant starea bateriei, inclusiv factori precum curentul, tensiunea, izolarea și sistemul de diagnosticare a defecțiunilor. De asemenea, pachetul dispune de o unitate avansată de monitorizare a celulei care măsoară și monitorizează tensiunea și temperatura celulei bateriei.

Pentru modelul Sportage Hybrid, motorul 1.6 T-GDI este combinat cu un motor electric de 44.2 kW, de tip „permanent magnet traction” și o baterie litiu-ion polimer de 1.49 kWh pentru a oferi un grup motopropulsor eficient și flexibil. Puterea totală a sistemului este de 230 CP.

De asemenea, modelul Sportage dispune de tehnologia MHEV pentru motoarele pe benzină T-GDI de 1.6 litri, tehnologia hybrid lucrând pentru a reduce emisiile și a spori economia de combustibil. Sunt disponibile două opțiuni de putere pentru versiunile Sportage MHEV pe benzină – 150 CP și 180 CP. În gama de lansare a noului model european Sportage este inclus un motor diesel eco-friendly de 1.6 litri, extrem de eficient, care este disponibil cu puteri de 115 CP sau 136 CP. Modelul diesel eco-friendly de 136 CP este al doilea grup motopropulsor MHEV disponibil pentru modelul Sportage, tehnologia hybrid reducând și mai mult emisiile și sporind eficiența SUV-ului. De asemenea, motorul diesel dispune de cele mai recente tehnologii SCR (Selective Catalytic Reduction) de control activ al emisiilor, care reduc și mai mult substanțele poluante precum NOx (oxidul de nitrogen) și alte particule.

Noul Sportage este cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj, cu 7 trepte de viteze (7DCT). De asemenea, este disponibilă o transmisie manuală cu șase trepte (MT), în timp ce o transmisie manuală inteligentă (iMT) cu șase trepte este oferită exclusivă pentru modelele MHEV. Atât modelele Sportage Hybrid, cât și Sportage Plug-in Hybrid sunt echipate cu transmisia automată de ultimă generație cu șase trepte (6AT). Pentru a satisface toate cerințele clienților, noul Sportage este disponibil fie cu tracțiune integrală (AWD) fie cu tracțiune față (FWD). Versiunea Sportage Plug-in Hybrid beneficiază de tehnologia AWD (All Wheel Drive).

Interior cu valențe premium

Habitaclul a fost proiectat pentru a îmbina tehnologia inovatoare cu caracteristicile premium, materiale de calitate și un stil modern. În centrul habitaclului modern al noului Sportage se află un display curbat integrat cu ecran tactil.

Ecranul tactil de 12.3 inch și display-ul multi-modal acționează ca un centru nervos pentru nevoile de conectivitate, funcționalitate și utilizare ale șoferului și pasagerului. Ambele au fost create pentru a fi ușor de utilizat, foarte intuitive și plăcute la atingere. Grupul de instrumente de 12.3 inchi este echipat cu ultima generație a display-ului cu tehnologie TFT LCD (thin-film-transistor liquid-crystal display) pentru o grafică incredibil de precisă și clară. Cu o astfel de tehnologie de conectivitate high-tech avansată și sigură, noul Sportage beneficiază de cele mai recente actualizări de software și hărți prin satelit. Software-ul avansat de conectivitate din noul Sportage permite utilizatorilor din Europa să se conecteze cu automobilul lor de la distanță prin aplicația pentru smartphone Kia Connect.

Sportage

Spațiul interior inteligent al modelului european Sportage, care combină caracterul practic, funcționalitatea și versatilitatea, este susținut de un ampatament compact de 2.680 mm, o lățime de 1.865 mm, o lungime de 4.515 mm și înălțimea de 1.645 mm. Acest lucru a rezultat într-o dispunere care deschide calea pentru spațiu suplimentar pentru picioare, cap și capacitatea de depozitare a bagajelor. Modelul european Sportage oferă un spațiu pentru picioare de 996 mm pentru pasagerii din al doilea rând (955 mm pentru modelul PHEV), în timp ce spațiul pentru cap în spate este de 998 mm. Capacitatea portbagajului este de 591 litri (VDA) pentru modelele cu motor cu combustie internă – ICE.

Pentru a maximiza și mai mult confortul, scaunele din spate se pot rabata într-o dispunere 40:20:40, permițând un spațiu total de încărcare de 1.780 de litri.

Apreciata tehnologie Kia Advanced Driver Assistance System (ADAS) – cunoscută și sub numele de „DriveWise” – ajută noul Sportage să evite pericolele potențiale, protejând pe deplin ocupanții și alți participanți la trafic, în fiecare călătorie. Ca parte a pachetului său DriveWise ADAS, noul Sportage dispune de sistemul de top de asistență pentru evitarea coliziunilor frontale (Forward Collision-Avoidance Assist System), dezvoltat de Kia, ce dispune de funcționalitatea „Junction Turning”, care ajută la evitarea coliziunilor cu mașinile, pietonii și bicicletele care se apropie din sens opus atunci când se efectuează un viraj la stânga sau la dreapta în intersecții.

Sistemul de asistență la rularea pe autostradă – Highway Driving Assist (HDA) menține o distanță și o viteză stabilite față de automobilul în timpul rulării pe autostradă și ajută la menținerea noului Sportage pe centrul benzii sale de rulare. De asemenea, sistemul HDA poate ajusta viteza automobilului în funcție de limita de viteză setată.

Sistemul inteligent Smart Cruise Control cu ajutorul sistemului de navigație (NSCC – Navigation-based Smart Cruise Control) ajută la condusul noului Sportage la o viteză sigură pe autostradă, folosind date oferite de sistemul de navigație în timp real. Extinzând și mai mult domeniul de aplicare al sistemului NSCC, pentru părțile de autostradă unde există viraje strânse, tehnologia reduce automat viteza de deplasare înainte de a intra în curbe. După ce automobilul revine la traiectoria liniară a autostrăzii, sistemul NSCC resetează limita de viteză la nivelul inițial.

Sportage

Atunci când se acționează semnalizarea pentru a schimba benzile de circulație, dacă există riscul de coliziune cu un automobil din spate, noul sistem de evitare a coliziunilor cu obiectele aflate în unghiul mort – Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) – va furniza un avertisment șoferului. După avertizare, dacă riscul de coliziune crește, sistemul BCA controlează activ noul Sportage pentru a ajuta la evitarea unei coliziuni. De asemenea, sistemul BCA este activ în situații precum manevrele de parcare laterală, ajutând în continuare la evitarea coliziunii cu automobilele din spate. Sistemul Blind-Spot View Monitor (BVM) este, de asemenea, inclus pe lista de dotări ale noului Sportage și îmbunătățește și mai mult siguranța și vizibilitatea șoferului la schimbarea benzii de circulație, afișând în timp real în panoul de instrumente, o imagine cu automobilul aflat în spate sau în lateral.

Sistemul inteligent de asistare la parcarea de la distanță – Remote Smart Parking Assist (RSPA) – ajută șoferul să parcheze sau să iasă dintr-un loc de parcare de la distanță. Manevrele de parcare sunt îmbunătățite și mai mult prin adăugarea tehnologiei Surround View Monitor (SVM), care afișează imagini video în timp real ale automobilului și ale zonelor din jurul acestuia.

(Articol publicat în revista Flote Auto, decembrie 2021, ianuarie 2022)

CITEȘTE ȘI:

Dacia Logan TCe 100 GPL. Carte câștigătoare

Pactul Verde European aduce şi oportunităţi de investiţii pentru industria auto din România

 

 

 

Adaugati comentariu