Dacia Logan TCe 100 GPL. Carte câștigătoare

Fără îndoială, pentru oricare dintre clienții interesați de achiziționarea unor flote auto, Dacia Logan reprezintă, prin excelentul său raport preț/calitate, opțiunea perfectă. Cu atât mai mult atunci când vorbim despre noua generație și versiunea TCe 100 GPL.
Dacia Logan

Noua generație Dacia Logan beneficiază de o infuzie de noutăți unică în istoria modelului. Și, mai mult, ne propune motorizarea 1.0 ECO-G 100, pe care a oferit-o spre finalul ciclului de viață al versiunii precedente. Vorbim despre varianta care vine încă din fabrică dotată cu instalația GPL, alternativa pentru cei care, dornici de o autonomie superioară, preferau motorizările diesel. Acestea din urmă au dispărut din ofertă, în ton cu schimbările majore de pe piața auto, care merge în mod accelerat către un viitor în care emisiile sunt reduse sau, dacă vorbim despre versiunile electrice, eliminate. În plus, varianta 1.0 ECO-G 100, vine la pachet, pe lângă atuurile deja amintite, cu cel mai ridicat nivel al puterii în portofoliul Logan. Așadar, plus după plus, modelul Dacia își sporește atractivitatea, devenind soluția optimă pentru companii.

Desigur, despre noua generație, aveți deja toate detaliile, Logan fiind deja radiografiat complet atât de către noi, cât și de către colegii de la AutoExpert. Și suntem siguri că leați aprofundat. Pentru că între fiecare dintre noi și acest sedan există o puternică legătură. Dacia, ca marcă, și Logan, ca model, a fost pentru cei mai mulți măcar într-una dintre aceste situații: mașină de familie, automobilul de care se leagă primele amintiri ale copilăriei și adolescenței, ori cel dintâi folosit la serviciu, ca și taxi-ul care te duce în siguranță acasă. Și lista poate continua. Astfel că ne vom rezuma să punctăm doar câteva dintre elementele care pot reprezenta repere importante pentru clienții de flote.

Contează imaginea? Atunci, lucrurile sunt pe plus. Căci din punctul de vedere al designului, Logan și-a păstrat identitatea, dar în rest, vorbim despre schimbări substanțiale, care l-au făcut mai dinamic ca impact vizual, precum farurile redesenate, care folosesc tehnologie LED mult mai eficientă (cu 37% față de vechea generație), dar și o siluetă mai joasă, completată de noi semnături luminoase pentru blocurile optice față și spate.

La interior, calitatea a crescut sensibil, iar în versiunea de top găsim materiale moi îmbrăcate în material textil în partea superioară a bordului, iar scaunele oferă mai mult confort, fiind generos dimensionate. Trebuie să lăudăm excelentul sistem multimedia Media Nav (opțional pentru 100 de euro la versiunea de top), cu ecran tactil de 8 inchi, care dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto, ceea ce este impresionant la acest nivel de preț, mai ales că totul funcționează ireproșabil.

Dacia Logan
Foto: Bogdan Paraschiv

Important este, pentru un client de flote, postul șoferului. Ei bine, cea mai importantă schimbare vine din faptul că scaunul șoferului culisează în jos. Mult. Asta înseamnă că ai o poziție mult mai joasă la volan. Mai mult, oferă suport lateral, care oferă o susținere mult mai bună și un plus de confort la drum lung. Comenzile sunt mult mai ergonomice, iar volanul reglabil și pe adâncime îți dă o senzație chiar de sportivitate. Aș mai adăuga spațiile de depozitare regândite, locul generos pentru telefonul mobil, dar și suportul pentru acesta, montat pe planșa de bord, lângă sistemul multimedia. Acesta ascunde și o priză USB, ca să ții mereu telefonul încărcat.

Dezvoltarea noului Logan pe o platformă de generație nouă, folosită și de actualele modele Renault, aduce o rafinare a trenului de rulare. Avem o ținută de drum lucrată mai bine, care rămâne confortabilă și este mai silențioasă când vine vorba de amortizarea unor limitatoare de viteză. Bineînțeles că mașina pune în continuare accent pe confort și nu pe sportivitate. Direcția este fix cum ar trebui să fie în oraș: adică ușoară și facilă pentru manevre complicate.

Noul Logan păstrează o suprafață vitrată bine proporționată. În plus, oglinzile laterale sunt suficient de generoase pentru a complete vizibilitatea oferită de lunetă. Iar Dacia pune la dispoziție și senzori de parcare față și spate, precum și o cameră de marșarier.

La capitolul habitabilitate notăm că spațiul disponibil la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate câștigă 42 mm și devine astfel unul din cele mai generoase de pe piață pentru un vehicul din acest segment. Spătarele scaunelor din față dispun de măsuțe rabatabile, similare celor disponibile pe spătarul fotoliilor din avioane, lungimea măsuțelor putând fi reglată cu 70 mm, adaptându-se astfel nevoilor fiecărui ocupant. Logan dispune de o banchetă spate care oferă spațiu suficient pentru trei adulți iar în funcție de versiune,
aceasta poate fi rabatată în proporție de 1/3-2/3. În plus, dispui de 528 de litri de portbagaj acum, cu 18 litri mai mult, chiar și pe versiunea cu două rezervoare. Ca și, în versiunea de vârf, de sistemul de compartimentare a portbagajului, care se dovedește foarte util atunci când ai de pus undeva lucruri mărunte, dar suficient de mari încât să nu-ți încapă în torpedo sau în spațiile de depozitare din habitaclu.

Dacia Logan

Ei, și-acum să ne concentrăm pe versiunea TCE 100 GPL. Primul plus este că echiparea vine din fabrică. Lucru care înseamnă că este complet sigură și eficientă. Comutarea pe alimentarea cu GPL se face manual, apăsând un buton aflat în stânga volanului. Totul se întâmplă destul de rapid, fără sincope și fără să simți. Ai însă certificarea prin modificarea valorilor indicate de computerul de bord, care va afișa consumul în litri de GPL/100 de km și autonomia pe GPL.

Cum se simte diferența dintre funcționarea pe GPL și cea pe benzină? Per total este insesizabilă. Mai exact, se păstrează neschimbate și nivelul de vibrații, și accelerațiile. Ba chiar, pe GPL, sunetul mi s-a părut mai interesant, inducând o anumită senzație de sportivitate. O mică diferență se percepe doar la viteze de autostradă, însă este neglijabilă. Sistemul Stop/Start funcționează ireproșabil pe GPL, iar singura perioadă în care mașina merge obligatoriu pe benzină chiar dacă ați selectat GPL este după pornirile la rece, preț de puțin peste un minut, după care trece automat pe gaz.

Dacia spune că Logan ECO-G 100 are un consum mediu mixt de 6,5 l/100 km atunci când arzi gaz și de 5,1 l/100 km când folosești benzină. Iar rezervoarele sunt și ele încăpătoare: cel de GPL a crescut la 40 de litri, iar cel de benzină a rămas la 50. Cu plinurile făcute, Loganul hibrid promite o autonomie maximă de peste 1.300 de kilometri. Poate că nu atingi această valoare, pentru că nu ai condiții ideale, dar cu ambele rezervoare pline, poți rula aproximativ 1000 de km, la un consum mediu combinat de 5-6 l/100km pe benzină și 10 l/100km de gaz.

Cât costă este, firesc, una dintre întrebările cheie indiferent de tipologia de client. Ei bine, nu există o mașină în segment care să ofere atât de multe pentru atât de puțin. Motorizarea ECO-G este disponibilă pe nivelurile de echipare Essential (11.600 €) și Comfort (12.350 €). În versiunea Essential, primești aer condiționat manual, geamuri electrice față, sistemul Media Control, pilot automat, proiectoare de ceață. Comfort adaugă volanul cu reglaj pe adâncime, ștergătoare automate, oglinzi cu reglaj electric și cu degivrare, scaun șofer cu
reglare pe înălțime, kitul de compartimentare a portbagajului, sistemul de infotainment Media Display (cu ecran de 8 inch, Apple Car Play și Android Auto, sistem audio cu 4 difuzoare).

Dacia Logan

Iar costurile de exploatare depind de modul în care vei folosi mașina. Totuși, ca să oferim un reper, o comparație cu versiunea TCe 90 pe benzină, care are un avantaj de preț de numai 300 euro cu TVA (252 euro fără TVA), atuul ”se spulberă” după aproape 10.000 km de rulaj urban, respectiv la 18.900 km de drum național, ca să nu mai pomenim despre valoarea de revânzare mai bună a motorului de 1.0 l și de comportamentul ceva mai convingător (+30 Nm, +10 CP). În concluzie, Dacia reușește să țină cu dinții de costuri și de prețul de achiziție, vine și cu această soluție și oferă cea mai bună variantă de pe piață pentru un model din această clasă dedicat clienților de flote.

(Articol publicat în revista Flote Auto, decembrie 2021 – ianuarie 2022)

 

CITEȘTE ȘI:

Pactul Verde European aduce şi oportunităţi de investiţii pentru industria auto din România

Cum se obține un atestat de vehicul istoric?

 

 

Adaugati comentariu