Le vedem în trafic, le admirăm la parade, dar știm cum ajunge un vehicul să fie considerat ”istoric”? Reprezentanții Registrului Auto Român spun că, în primul rând trebuie să fi fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urmă cu cel puţin 30 de ani și să se mai afle în fabricaţie.
În România, legislația care transpune prevederile actelor normative valabile la nivelul UE, stipulează că un vehicul poate fi considerat istoric (sau de interes istoric) dacă îndeplinește simultan mai multe condiții:
- a fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urmă cu cel puţin 30 de ani;
- tipul său specific, astfel cum este definit în legislația Uniunii Europene sau în legislația națională relevantă, după caz, nu se mai află în fabricaţie;
- este bine întreţinut şi menţinut în starea sa iniţială şi nu a suferit nicio modificare substanţială a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale;
- deține un atestat de vehicul istoric emis de autoritatea națională a FIVA (Federația Internațională a Vehiculelor Istorice) în România, adică Retromobil Club România.
Potrivit RAR, la solicitarea posesorului unui autovehicul, un reprezentant din cadrul Retromobil Club România (RCR) analizează documentele autovehiculului, dar și starea lui tehnică, vopseaua, caroseria, motorul, interiorul, jantele etc. Dacă specialistul RCR apreciază că autovehiculul respectă criteriile, dosarul este transmis Comisiei Tehnice din cadrul asociației pentru avizare.
În situația unui aviz favorabil, RCR emite atestatul de vehicul istoric și înregistrează documentul în Registrul Vehiculelor Istorice din România.
Demersul se încheie cu o vizită la reprezentanța RAR din județul de reședință al solicitantului, unde se va elibera CIV cu mențiunea “vehicul istoric” sau această mențiune se va face în cartea deja existentă, dacă autovehiculul este înmatriculat în România.
”Menționăm că este necesară o programare telefonică pentru prezentarea la reprezentanța RAR, iar documentele necesare sunt atestatul eliberat de RCR, cartea de identitate a vehiculului (CIV) și actul de identitate al proprietarului”, mai spun reprezentanții RAR.
Sursa foto: RAR
CITEȘTE ȘI:
Ministerul Economiei promite politici publice pentru dezvoltarea maşinilor electrice și hibride
Eurial Invest. O altfel de aniversare
Comentați?