Noua Toyota Proace Van

A sosit randul Toyotei sa-si prezinte calul de povara. Dupa ce Proace Verso, varianta destinata transportului de persoane si-a etalat calitatile la Salonul Auto de la Geneva, este randul lui Proace Van sa vada lumina zilei.



Toyota Proace Van

Evenimentul va avea loc cu ocazia Salonului de Vehicule Comerciale din Birmingham, care se va desfasura intre 26 si 28 aprilie. Noua generatie Proace va fi oferita in trei dimensiuni: compacta, medie si mare. Cea mai mica dintre ele are doar 4.6 m lungime si un ampatament de numai 2.9 m, fiind foarte bine adaptata livrarilor din mediul urban. Cu un diametru de bracaj de 11.3 metri este, de asemenea si foarte manevrabila. Oferta de spatiu include 3 locuri in cabina, respectiv o suprafata de incarcare de 2.1 x 1.6 m, rezultand un volum util de 4.6 mc. La nevoie, o trapa inteligent plasata in panoul dintre cabina si spatiul de marfa se poate deschide, concomitent cu ridicarea sezutului scaunelor pasagerilor, oferind o lungime de incarcare mai mare cu 116 cm si un volum total de 5.1 mc. Sistemul se numeste Smart Cargo si transforma varianta compacta a lui Proace in cea mai incapatoare utilitara din clasa.

Varianta medie de caroserie are o lungime totala de 4.9 m si un ampatament de 3.2 m. Suprafata de incarcare are o lungime de 2.5 m si un volum de 5.3 mc, care pot fi marite pana la 3.7m, respectiv 5.8 mc. In cazul celei mai mari versiuni, lungimea exterioara si ampatamentul masoara 5.3 m, respectiv 3.2 m. Diferenta fata de modelul intermediar este data asadar exclusiv de consola spate mai lunga. In acest caz, lungimea obiectelor incarcate poate varia intre 2.8 m si 4.0m, iar volumul intre 6.1 si 6.6 mc. Dintre dotarile utile amintim usile laterale culisante pe ambele parti, capabile sa permita incarcarea europaletilor la variantele medie si lunga si usile spate cu deschidere de 180 grade.

In functie de versiunea de echipare aleasa, Toyota Proace van poate oferi minimumul de dotari, in cazul echiparii Combi, sau poate veni garnisita cu optiuni tipice autoturismelor in cazul echiparii Comfort: radio-CD cu Bluetooth si mufa USB, keyless entry, camera pentru marsarier, jante pe 17 inci si faruri cu xenon. Nici sistemele de securitate nu sunt mai prejos: pana la 6 airbaguri au grija de pasageri, in timp ce sistemele de prevenire a accidentelor rivalizeaza cu cele ale autoturismelor. Asistenta la mentinerea benzii de rulare, faza lunga automata, avertizare la iminenta unei coliziuni frontale, mentinerea distantei fata de masina din fata si franarea automata in caz de urgenta, incluzand detectarea pietonilor sunt dotari rar intalnite in segmentul utilitarelor.

Despre motoare, numai de bine. Dieselele cu capacitati de 1.6 si 2.0 litri produc intre 95 si 180 cp si pot fi cuplate la cutii de viteze manuale si automate. Astfel, nimeni nu este lasat pe dinafara, indiferent de cerintele pe care le are. Pentru economi, Toyota propune dieselul de 1,6 litri si 95 cp, care dezvolta un cuplu de 240 Nm, cu un consum mediu de 5.2 l/100 km si emisii CO2 de 135 g/km, daca este echipat cu sistemul Stop & Start. La polul opus, agregatul diesel de 2 litri si 180 hp poate fi cuplat doar la transmisia automata cu 6 trepte. Cuplul de 400 Nm asigura un consum de motorina de numai 5.7 l/ 100km si emisii de CO2 de 151 g/km. Indiferent de varianta aleasa, intervalul reviziilor este de 40.000 km si asigura un cost scazut de intretinere.

Adaugati comentariu