Renault anunță lansarea unui nou automobil global, Renault Kwid, primul realizat pe noua platformă CMF-A, gândită de alianța Renault-Nissan pentru mașinile din segmentele inferioare. Kwid este destinat, pentru început, pieței auto din India, unde se va și produce. Dar, dat fiind segmentul low-cost pe care îl vizează, apare o întrebare justă: va fi vândut în Europa ca viitoarea Dacia Mini?
Noul Renault Kwid va debuta pe piața indiană în a doua jumătate a lui 2015, urmând a fi oferit la prețuri între 3 și 4 lakh (echivalentul intervalului 4.200-5.600 euro). Practic, noul Kwid va fi cel mai ieftin model Renault în India, poziție deținută până acum de Renault Pulse, un model de clasă mică bazat pe Nissan Micra.
Ce este Renault Kwid? Ei bine vorbim de un crossover urban, având dimensiuni demne de clasa mini, deoarece lungimea mașinii se cifrează la doar 3,68 metri, iar lățimea este de 1,58 metri. În schimb, garda la sol generoasă, de 180 mm (aproape cât a lui Sandero Stepway), promite aptitudini foarte bune pentru Kwid pe șosele proaste sau în afara drumurilor asfaltate, un atu atât pentru India, cât și pentru alte țări, cum ar fi cele din estul Europei, printre care și România.
Citiți mai multe detalii despre Renault Kwid în AutoExpert
Dacă tot am ajuns la România, apare o întrebare justă: va ajunge Kwid și în gama Dacia? În lipsa unui răspuns oficial, nu ne rămâne decât să lansăm ipoteze și să încercăm argumentarea lor. Iar, în cazul de față, ni se pare foarte plauzibilă ideea unui model Dacia similar cu Renault Kwid.
În momentul de față, cel mai mic model Dacia (ca gabarit) este Dacia Sandero, care, în versiunea de echipare de bază și cu motorizarea pe benzină de 1,2 litri și 75 CP, are un preț de pornire de listă de 7.190 euro cu TVA (5.800 euro fără TVA). La cei 4 metri lungime, Sandero se apropie foarte mult de clasa compactă dimensional, iar motorul de bază e neperformant și mult mai gurmand decât un diesel sau decât noul TCe.
Așa încât, cel puțin din punct de vedere al companiilor, dar și al persoanelor fizice, este loc suficient pentru un model mai mic (de circa 3,5-3,6 metri lungime), care să ofere 4 locuri și puțin loc pentru bagaje și, mai ales, o motorizare cât mai economică, lucru care ar fi posibil datorită masei mai mici a acestei mașini de clasă mini.
Practic, dacă ”dezbrăcăm” noul Renault Kwid de ornamentele din plastic negru din partea inferioară (care îi conferă aspectul de crossover, la fel cum se întâmplă și cu Sandero Stepway), rămânem cu un ”frățior” al lui Sandero, foarte potrivit pentru mediul urban. Iar, dacă ne gândim că varianta de echipare de bază nu va avea nici aer condiționat, nici sistemul Media Nav ori alte dotări de confort, realizăm că noua mașină urbană ar putea fi propusă la un preț de pornire sub bariera de 5.000 de euro (fără TVA).
Pe fondul creșterii populației din mediul urban și, implicit, a aglomerației și restricțiilor, dar luând în considerare și trendul crescător al operațiunilor de livrare de produse și prestări de servicii în orașe, o astfel de mașină ieftină de clasă mini ar reprezenta o soluție excelentă pe termen scurt și mediu. Iar sigla Dacia, sinonimă deja cu mașini bune și foarte ieftine, i-ar asigura succesul necesar.
În plus, să nu uităm că, din punct de vedere al costurilor de producție, Renault Kwid este primul model al noii platforme CMF-A, pe care vor fi dezvoltate și alte mașini din clasele inferioare, pentru toate brandurile alianței: Renault, Nissan, Dacia, Lada, Datsun. Prin urmare, investiția va permite afișarea unor prețuri cât mai scăzute, mai ales pentru un viitor potențial model de clasă mini Dacia.
Mai apare, însă, o întrebare importantă: unde ar urma să fie produs noul model de clasă mini Dacia? Din păcate, situația uzinei Dacia de la Mioveni este tensionată în ultima vreme, francezii nefiind dispuși să investească în extinderea capacității de producție dacă nu le sunt asigurate unele condiții (în principal ținând de infrastructură). Pe de altă parte, nordul Africii este foarte tentant pentru o nouă uzină, mai ales pe fondul potențialului mai mare al piețelor în dezvoltare explozivă din zonă.
Așa încât un viitor model Dacia mini derivat din noul Renault Kwid rămâne doar la stadiul de ipoteză foarte interesantă, pentru moment. Voi ce părere aveți:
AR AVEA SUCCES UN MODEL DACIA MINI BAZAT PE RENAULT KWID?
Comentați?